Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - استاندار کردستان با بيان اينکه در سال هاي اخير کارهاي خوبي در حوزه جاده اي اين استان انجام شده است، گفت: حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازي از جمله شخص وزير در کردستان نشان از وجود عزم جدي براي کاهش مشکلات جاده هاي اين منطقه از کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهمن مرادنيا روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفريني شهري کردستان که با حضور عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي برگزار شد، اظهار داشت: هم اينک در اغلب نقاط استان پيمانکاران مشغول کار در حوزه راهسازي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به وجود مشکلات اقتصادي در کشور اشاره کرد و افزود: با اين وجود در سه سال اخير اقدامات بسيار خوبي از لحاظ اصلاح راه ها در کردستان صورت گرفته است.
استاندار کردستان ميانگين توسعه راه ها در استان را پايين تر از ميانگين کشوري دانست و اضافه کرد: انتظار داريم دولت و وزارت راه و شهرسازي توجه ويژه تري به کردستان داشته باشند تا توسعه راه ها شتاب بيشتري بگيرد.
وي خواستار توجه بيشتر دولت براي بهسازي نواحي ناکارآمد شهري در کردستان نيز شد و گفت: با اختصاص اعتبارات معقول و مناسب مي توان مشکلات جاده اي و بافت هاي فرسوده را برطرف کرد.
مديرکل راه و شهرسازي کردستان هم در اين جلسه با اشاره به اينکه در استان بيشترين جمعيت در کمترين مساحت زندگي مي کنند، افزود: 51 درصد کل جمعيت شهري در 25 درصد از مساحت شهرهاي استان حضور دارند که اين تراکم جمعيتي مشکلات زيادي بويژه در حوزه خدمات دهي ايجاد کرده است.
شهرام ملکي اظهار داشت: اين شرايط در شهرهاي سنندج و کامياران حادتر است به عنوان مثال 49.7 درصد از جمعيت سنندج در 18 درصد از مساحت اين شهر ساکن هستند.
وي با اشاره به فقر خدمات زيربنايي و رشد فقر در اين مناطق تاکيد کرد: در حاليکه شاخص سرانه آموزشي در ناحيه منفصل شهري نايسر 2 دهم مترمربع است اين شاخص در سنندج 2.2 مترمربع و در کشور چهار متر مربع است.
مديرکل راه و شهرسازي کردستان با اشاره به وضعيت راه هاي استان نيز يادآور شد: از سر ناچاري ترافيک بزرگراهي در کردستان را به جاده هاي فرعي هدايت کرديم که موجب تلفات و صدمات زيادي شده است.
وي گفت: در حال حاضر يکهزار و 200 کيلومتر راه بين شهري و روستايي با برآورد اعتبار 11 هزار ميليارد ريال در استان در دست اجرا است.
ملکي با بيان اينکه براي ساماندهي مناطق حاشيه اي و بافت فرسوده به اختصاص رديف اعتباري نياز است، اضافه کرد: لازم است براي افزايش سقف بودجه سال 97 از محل اعتبارات شرکت بازآفريني به ميزان 300 ميليارد ريال اقدام شود.
پرداخت مطالبات شهرداري ها، افزايش سهميه قير پروژه هاي بازآفريني و کاهش سود دوران مشارکت از ديگر درخواست ها و پيشنهادات مديرکل راه و شهرسازي کردستان به وزير راه و شهرسازي بود.
شهردار سنندج نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه 51 درصد مردم اين شهر در بافت هاي ناکارآمد زندگي مي کنند، اظهار داشت: ساکن بودن اين درصد جمعيتي در بافت هاي ناکارآمد جدا از به هدر دادن سرمايه ملي، جان شهروندان را نيز به خطر مي اندازد.
حشمت الله صيدي به نياز شهرداري به پنج هزار تن قير براي آسفالت معابر مناطق منفصل شهري اشاره کرد و افزود: با تامين اين مقدار قير آسفالت 32 کوچه از نواحي منفصل نايسر، ننله و حسن آباد انجام مي شود.
وي با بيان اينکه تنها درآمد شهرداري ها از محل ارزش افزوده است، تاکيد کرد: پرداختي ناشي از ارزش افزوده با روح عدالت ناسازگار است چرا که نياز است اين مهم براساس توانمندي شهرها انجام گيرد.
شهردار سنندج از تاخير در پرداخت حقوق پرسنل شهرداري سنندج به دليل پايين بودن درآمدها نيز خبر داد و گفت: اميدواريم نمايندگان مجلس با تصويب درآمدزايي شهرداري ها از محل عوارض گمرکي، اين نهاد را در خدمت به مردم و مديريت شهري ياري دهد.
به گزارش ايرنا، سالانه 250 هزار ميليارد ريال اعتبار براي اجراي برنامه ملي بازآفريني شهري در کشور هزينه مي شود که 100 هزار ميليارد ريال از اين ميزان اعتبار از سوي بخش خصوصي، 70 هزار ميليارد ريال از سوي شهرداري ها و 80 هزار ميليارد ريال نيز از سوي دولت هزينه مي شود که اعتبار تمام طرح هاي اجرا شده در کردستان از محل منابع دولتي تامين شده است.
هم اکنون 30 درصد جمعيت شهري کشور شامل 19 ميليون نفر از 56 ميليون نفر جمعيت شهري در مناطق و محلاتي با بافت فرسوده، تاريخي و ناکارآمد زندگي مي کنند و اين ميزان در استان کردستان حدود 50 درصد از جمعيت يک ميليون و 600 هزار نفري است.
در سال 90 و بر اساس مصوبه دولت دهم چند روستاي بزرگ کردستان به شهر تبديل شد که کارشناسان حوزه عمران شهري معتقدند اين موضوع بدون مطالعه و کار کارشناسي صورت گرفت و تبعات بدي داشته و به گسترش پديده حاشيه نشيني و روي آوري مردم به سمت حاشيه شهرها کمک شاياني کرده است.
نايسر، ننله و حسن آباد، تقتقان، فرجه در سنندج، شهرک امام خميني (ره) و محله در قلعه، محله تازه آباد در سقز و محله تفيني در مريوان از جمله مناطق استان است که در قالب طرح بازآفريني شهري ساماندهي مي شوند.
در استان کردستان مي توان از سنندج و مريوان به عنوان 2 شهري که بيشترين ميزان حاشيه نشيني را دارند، نام برد اگر چه در ديگر شهرهاي استان هم اين پديده در حال افزايش است.
به گزارش ايرنا، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي صبح پنجشنبه به منظور بازديد از چند طرح بازآفريني شهري و اطلاع از روند ساخت پروژه هاي راهسازي به کردستان سفر کرد.
آخوندي در اين سفر از طرح هاي در حال اجراي بازآفريني شهري در ناحيه منفصل شهري نايسر، حسن آباد، ننله و محلات فرجه، تقتقان و آغه زمان در شهر سنندج بازديد مي کند.
شرکت در جلسه ستاد بازآفريني شهري استان کردستان و بازديد از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنين خط آهن همدان - سنندج از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه وزير راه و شهرسازي به کردستان است.
7348/7355/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج