Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@14:13:17 GMT

کم آبی یا قانون شکنی دولت ها؟/کمک فنر زمین بریده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۲۹۳۷

کم آبی یا قانون شکنی دولت ها؟/کمک فنر زمین بریده است

دبیراجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: میزان بارش‌ها نشان می‌دهد که دچار کم آبی نیستیم اما قانون شکنی دولت ها در خشکی زاینده رود نقش دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا اسفندیار امینی صبح امروز (پنج شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به ساماندهی، حفاظت و بهره برداری از حوضه زاینده رود اظهار کرد: دغدغه خشکی زاینده رود تنها مختص کشاورزان نبوده بلکه تمامی افراد در استفاده از این رود سهیم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وقوع برخی مسائل زیست محیطی را در خشکی این رود موثر دانست و اضافه کرد:  امروز نه تنها در حوضه زاینده رود بلکه در کشور دریاچه و رودخانه دائمی وجود ندارد، حال این سوال مطرح می شود که میزان کاهش بارندگی‌ها تا چه اندازه در خشکی رودها موثر است؟

کم آبی یا قانون شکنی دولت؟

اسفندیاری خاطر نشان کرد: به جز امسال که در حوضه زاینده رود به معنای واقعی شاهد خشکسالی بودیم، در دیگر نقاط خشکسالی نبوده و آمارها حاکی است که هزار و ۳۸۵ میلی متر  بارندگی در سال ۹۵ و ۹۶ در حوضه زاینده رود رخ داده است.  آمار سال ۹۴ و ۹۵ نیز حدود هزار و ۲۳۵ میلی متر و آمار سال ۹۳ و ۹۴ هم هزار و ۶۳۰  میلی متر بارندگی را نشان می‌دهد.  

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان با تعجب از اینکه چرا با این میزان بارندگی شاهد خشکی رودخانه بودیم! گفت: این موارد حاکی است که دچار کم آبی نیستیم و قانون شکنی دولت‌ها را در این بخش نشان می‌دهد. بدان معنا که رییس جمهور و وزرا خودشان را فرا قانونی دانسته و مدیران استان هم خودشان را برتر از قانون می‌دانند، این درحالی است که بسیاری از قوانین یا آیین نامه‌های دولتی تغییر کرده و کارمندان هم به ابلاغ مقام مافوق توجه کرده و آن را اجرایی کردند، البته بخشی از این قانون شکنی‌ها از سوی مردم بوده است.

وی با اشاره به ساماندهی رودخانه گفت: اکنون در ساماندهی رودخانه شاهد تخلفات مردم هستیم و مجموعه این عوامل موجب اتفاقات امروز شده و خواسته یا ناخواسته شهر در حال فرونشست بوده و این موضوع قابل تکذیب نیست.  

کمک فنر زمین بریده است

اسفندیاری اضافه کرد: آب زیرزمینی مانند کمک‌فنر ماشین، کار لرزه‌گیری را انجام داده و نبود آن موجب فرونشست زمین شده و موج‌های زیرزمینی به سطح زمین رسیده و در نتیجه لرزه‌ها را بیشتر احساس می‌کنیم.  

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان با تأکید بر این نکته که ارتباط علمی حساب شده‌ای بین سطح سبز زمین با باران زایی ابرها وجود دارد، گفت: باران زایی ابرها وابسته به فاکتورهای دما، رطوبت، ارتفاع و موانع منطقه است.   

اسفندیاری با بیان اینکه در خصوص علل خشکی زاینده رود به جمع بندی‌هاییرسیده‌ایم، افزود: همچنین در مراحل بعدی فعالیت‌های پژوهشی توسط گروه‌های متفاوتی که از دستگاه‌های مختلف تشکیل شده بودند به راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات رسیدیم. این راهکارها در مصوبات دهم، سیزدهم و بیست و چهارم شورای عالی آب در نظر گرفته و تصویب شده است.

سقوط اصفهان بدون زاینده رود

وی اضافه کرد: همچنین عدم بارگذاری بر حوضه زاینده رود، هماهنگی شورای عالی آب، حوزه مدیریت یکپارچه آب و برطرف شدن نیاز به آب با خود حق آب و موارد دیگر از مصوبات این سه جلسه در بخش اجرایی بوده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان با اشاره به پرداخت خسارت کشاورزان شرق اصفهان گفت: اسفندماه سال ۹۶ به کشاورزان دارای دفترچه از یک میلیون و ۴۰۰ تا سه میلیون تومان پرداخت شد.  

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حوضه زاینده رود خشکی زاینده رود زاینده رود زمین کشاورزی کشاورزی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم

بهادری جهرمی گفت: سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی دبیر و سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش‌هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت‌های جامعه پزشکی، خدمات رسانی به سیل زدگان در استان‌های سیل زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وزارتخانه‌های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، مطرح کرد: سرعت پیشنهاد آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفر‌های نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیأت دولت رسید.

دیگر خبرها

  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم +فیلم
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • ضرورت واردات خودرو