Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - وزير راه و شهرسازي گفت: 20 ميليون نفر از جمعيت شهري کشور در بافت هاي ناکارآمد زندکي مي کنند که اين شرايط در استان کردستان حادتر است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عباس آخوندي روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفريني شهري استان کردستان اظهار داشت: بايد در هر محله از بافت هاي ناکارآمد مجموعه خدمات مختلفي تعريف و خدمات عمومي و زيرساختي را با شهرداري به صورت مشترک براي ساکنان اين مناطق اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه با قوه قضاييه هماهنگي شده براي خانه هايي که در زمين هاي قراردادي ساخته شده سند صادر شود، افزود: پس از صدور سند؛ صاحبان اين خانه ها از بانک هم تسهيلات دريافت کنند که اين خبر خوبي براي ساکنان بافت هاي فرسوده و ناکارآمد است.
آخوندي با بيان اينکه استان کردستان موقعيت بسيار ممتازي دارد و بايد به اين موقعيت توجه ريادتري شود، اضافه کرد: بايد بتوانيم از اين موقعيت در جهت توسعه و آباداني استان استفاده کنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از سخنان برخي نمايندگان مردم کردستان در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه يادآور شد: نمايندگان براي جلب توجه چهره بدي از استان نشان مي دهند تا منابعي جمع آوري کنند اما اين کار موجب رويگرداني مردم از استان مي شود.
وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: درخواست کمک و اعتبار از سوي مسئولان کاري پسنديده است اما چهره استاني با اين زيبايي و موقعيت استراتژيک و ظرفيت را نبايد، پلشت و نا زيبا جلوه داد.
وي خطاب به يکي از نمايندگان مردم در مجلس گفت: چرا زماني که اعتبارات کريدور شمال - جنوب در مجلس کاهش پيدا کرد به عنوان نماينده مردم جلوي اين کم شدن را نگرفتيد و از حقوق مردم دفاع نکرديد؟
آخوندي با اشاره به اينکه کريدور شمال - جنوب و ساير کريدورها در دولت فعلي مطرح و اجرايي شده است، اظهار داشت: کريدور زاگرس تعريف و مدير پروژه خاص براي آن تعيين شد که اميدواريم با پرداخت تعهداتي که به پيمانکاران داريم گام اساسي در تسريع اين پروژه برداريم.
وزير راه و شهرسازي افزود: همچنين محور شرق به غرب از سمت سنندج به همدان را در دست اجرا داريم که با سرعت خوبي در حال انجام است.
وي با اشاره به اينکه اجراي قطعه سنندج - کامياران را در اولويت قرار مي دهيم، يادآور شد: مسير سنندج - مريوان با وجود نياز به حفر تونل و هزينه هاي بالا اينک در وضعيت مناسبي در حال ساخت است و مطالعات همه محورهاي ضروري در استان نيز در حال انجام است.
آخوندي با بيان اينکه همه قطعات راه آهن سنندج - همدان به پيمانکار سپرده شده است، گفت: براي راحتي بيشتر مردم تصميم گرفتيم ايستگاه راه آهن را با وجود شيب بالاي مسير به داخل شهر بياوريم.
وي تاکيد کرد: کل موضوع بازآفريني شهري هم در اين دولت فعال شد و اين مناطق حاشيه اي از سال هاي گذشته وجود داشته اما کسي به آنها توجهي نمي کرده البته کساني بايد امروز پاسخگو باشند که ميلياردها ميليارد پول کشور را در دوره اي که مسئوليت داشتند، هدر داده و کاري نکردند.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه وضعيت شهرهاي بانه، سقز و مريوان در شرايط طاقت فرسايي قرار داشت اما امروز بهتر شده است، افزود: نمي گويم در حال حاضر شرايط مناسبي دارند اما اکنون داراي طرح و نقشه اند و پروژه هاي عملياتي براي آنها تعريف شده يا در حال اجرا است.
به گزارش ايرنا، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي صبح پنجشنبه به منظور بازديد از چند طرح بازآفريني شهري و اطلاع از روند ساخت پروژه هاي راهسازي به کردستان سفر کرد.
آخوندي در اين سفر از طرح هاي در حال اجراي بازآفريني شهري در ناحيه منفصل شهري نايسر، حسن آباد، ننله و محلات فرجه، تقتقان و آغه زمان در شهر سنندج بازديد مي کند.
شرکت در جلسه ستاد بازآفريني شهري استان کردستان و بازديد از پروژه چهار بانده کردن جاده گردنه صلوات آباد و همچنين خط آهن همدان - سنندج از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه وزير راه و شهرسازي به کردستان است.
/9102/6108
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: قاچاق ۳۷ قطعه کبک وحشی به کشور عراق با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک‌ها، با اخذ حکم قضائی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی کرده است، افزود: محیط‌بانان افزون بر این کبک‌ها، ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده‌اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رهاسازی می‌شوند.

حمیدی اضافه کرد: کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آنکه آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

کد خبر 748646

دیگر خبرها

  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد