Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@14:20:29 GMT

اختصاص 7 هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۴۰۴۰

اختصاص 7 هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در کشور

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: 7 هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در بودجه سال 97 به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده‌شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از کمیته امداد، سیدمهدی فرشادان در جلسه شورای اداری دیواندره که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، با بیان اینکه نمایندگان در مجلس طرح‌های خوبی در حمایت از نیازمندان به تصویب رسانده‌اند و اعتبار خوبی به این موضوع اختصاص داده‌ شده است، گفت: در برنامه و بودجه امسال 7 هزار میلیارد تومان برای کمک به رفع فقر مطلق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محرومیت استان کردستان ازجمله بیکاری و اشتغال که مهم‌ترین مشکل آن است، افزود: عدم وجود کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در این استان یکی از دلایل ایجاد بیکاری است که نیاز است از طریق تقویت زیرساخت‌های اشتغال و حمایت از کارآفرینان در این زمینه اقدام شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه نیاز است که با استفاده از ظرفیت‌های استان کردستان که کشاورزی یکی از مهم‌ترین آن است با استفاده از منابع آبی فراوان این استان که در قالب 33 سد آبی و آب‌های جاری، موجود است در جهت توسعه کشاورزی و اشتغال مردم این استان و به‌ویژه مددجویان کمیته امداد استفاده شود، افزود: با استفاده از این ظرفیت می‌توان 3 هزار میلیارد تومان برای این استان تولید ثروت کرد و وضعیت معیشتی و رفاهی مردم به‌خصوص مددجویان و اقشار محروم ارتقاء پیدا کند و توانمندی آنها آسان‌تر شود.

وی در رابطه با تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد ضمن تقدیر از مجموعه کمیته امداد که سال گذشته 95 درصد از اعتبارات حوزه اشتغال مددجویان را جذب کردند، عنوان کرد: این آمار رکورد خوبی برای این استان در حوزه اشتغال‌زایی است و لازم است که این تسهیلات برای ایجاد اشتغال واقعی و در نهایت توانمندی این خانوارها هزینه شود و صرفاً خروج خانوارها از چرخه حمایت کمیته امداد نباشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اختصاص اعتبارات ویژه برای کمک به تحصیل 8 هزار دانش‌آموز نیازمند، تأمین مسکن نیازمندان، کمک به درمان هزار و 700 بیمار صعب‌العلاج نیازمند، افزایش سهمیه ورود خانوارهای نیازمند به چرخه حمایت کمیته امداد کردستان، افزایش اعتبارت بیمه‌های اجتماعی، کمک به تامین کالا‌های اساسی 3 هزار خانوار، جهیزیه هزار مددجو و همچنین افزایش اعتبارات لازم و توجه ویژه در جهت حمایت از نیازمندان این استان را از رئیس کمیته امداد خواستار شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه رئیس کمیته امداد در جلسات کلان کشوری با یک دغدغه بالا و دقت نظر خوب مسائل و امورات مددجویان را پیگیری می‌کند، ادامه داد: در دو سال اخیر اقدامات خوبی با هماهنگی رئیس کمیته امداد و نمایندگان در حوزه کمک به خانوارها نیازمند ازجمله اختصاص یافتن 20 درصد قانون کار برای مستمری مددجویان، کمک به تحصیل رایگان و همچنین کاهش یافتن نیازمندان پشت نوبتی واجد شرایط برای ورود به چرخه حمایت کمیته امداد صورت گرفته است.

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال، ۲ نفره ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰ میلیون ریال، چهار نفره ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

به گفته مرادی پویانی هم اکنون تعداد ۶۱۸۰۸ نفر در قالب ۲۷۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل