Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@05:20:23 GMT

ابراز گلایه کسبه اصفهان از اخلال غریبه‌ها در فعالیت شهرک +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۴۶۳۷

ابراز گلایه کسبه اصفهان از اخلال غریبه‌ها در فعالیت شهرک +عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

همزمان با برگزاری جلسات جهت پیگیری مشکلات شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان، تجمعات این شهرک با قول مساعد مسؤولان مربوطه به صنعت‌گران به پایان رسید.

به گزارش مشرق، سه روز از تجمع صنف تعمیرکاران خودروهای سنگین و صاحبان کارگاه‌های کوچک تولید قطعات خودرو در اصفهان می‌گذرد، اعتراضاتی که به دلیل رکود سفارشات، قطعی برق، بیمه، مالیات و گرانی مواد اولیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مطالبه صنفی با تجمع در روز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه با حضور در شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان آغاز شد و امروز پاسخ‌های مسؤولان، نمایندگان مجلس، رؤسای اصناف مربوطه، مسؤولان صنعت و شرکت توزیع برق در این خصوص داده شد، به طوری که همگی مطالبات این قشر را به حق دانسته و بر لزوم پیگیری آن‌ها تأکید کردند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

تلاش برای پاسخگویی به مطالبات صنعت‌کاران امیرکبیر

رئیس اتحادیه ماشین‌ساز، فلزتراش و خدمات فنی خودروهای سنگین نیز امروز در اظهار نظری گفت: علی رغم اینکه خاموشی‌های متناسب از سوی مدیریت برق شهرستان اصفهان امری اجتناب‌ناپذیر خوانده شده بود، این اتحادیه مذاکرات جدیدی را با این اداره آغاز کرده و از این پس شاهد قطعی برق در این محدوده نخواهیم بود.

همچنین امروز جلسه‌ای مشترک میان مسؤولان و نمایندگان اصناف معترض به مشکلات شهرک صنعتی امیرکبیر برگزار شد که در آن مطالبات مطرح و راهکارهایی برای آنان ارائه شد که حل مشکل قطع برق این شهرک یکی از نتایج این جلسه بود.


بر اساس این جلسه، سایر مطالبات کارگران و فعالان اقتصادی شهرک صنعتی امیرکبیر نیز پس از بررسی طی زمان‌بندی از سوی مسؤولان پیگیری خواهد شد؛ همزمان با برگزاری جلسه ظهر امروز، گروهی حدوداً ۲۰۰ نفره با اقداماتی فراقانونی در شهرک صنعتی امیرکبیر تجمع کرده و ضمن ایجاد اخلال در فرآیند فعالیت کسبه منطقه باعث اختلال در تردد خودروهای خیابان امام خمینی(ره) شدند که با کنترل نیروی انتظامی این تجمع پس از ساعتی به پایان رسید.

 ابراز گلایه کسبه از اختلال در فعالیت شهرک



بر اساس مشاهدات میدانی صاحبان واحدهای تولیدی در این شهرک نسبت به وضعیت دو روز اخیر امیرکبیر ابراز نارضایتی کرده و از پلیس خواستار بازگرداندن آرامش و امنیت به این منطقه شدند.

یکی از قطعه‌سازان شهرک صنعتی امیرکبیر  ضمن ابراز بی‌اطلاعی از هویت تجمع‌کنندگان امروز این شهرک می‌گوید: بسیاری از افرادی که امروز تجمع کرده‌ بودند ناشناس بوده و این در حالی است که ما صنعت‌گران در این شهرک در حال کار بودیم.

یکی دیگر از مغازه‌داران شهرک امیرکبیر نیز در حالی که بساط کسبش را زودتر از موعد جمع کرده بود می‌گوید: مشخص نیست کسانی که امروز در شهرک صنعتی امیرکبیر تجمع کرده بودند از کدام منطقه بوده چراکه بسیاری از آنان برای کسبه این شهرک ناشناخته بودند و قبل از اتفاقات امروز آنان را ندیده بودیم.

  بسیاری از فعالان صنوف فعال در شهرک صنعتی امیرکبیر ظهر امروز و پس از اتفاقات رخ داده از نگرانی‌های خود در رابطه با فراهم نبودن شرایط کسب و کار در روزهای اخیر سخن گفتند و از عدم وجود همان شرایط کسب و کار گذشته که در روزهای اخیر تقریباً مختل شده نیز ابراز گلایه کردند.

لزوم واکنش مسؤولان به مطالبات صنعتگران

اکبر عشوریون رئیس اتحادیه ماشین‌ساز، فلزتراش و خدمات فنی خودروهای سنگین اصفهان روز گذشته در پاسخ به مطالبات صنعتکاران اعلام کرد: قرار است روز چهارشنبه مطالبات کارگرانی که در خیابان امیرکبیر اصفهان تجمع کردند، به صورت طبقه‌بندی‌شده به اعضای هیأت‌امنای اتحادیه ارائه شود؛ همچنین قرار است با معاون استاندار اصفهان نیز در رابطه با مشکلات این صنف جلسه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره تأکید دارد: کارگران شهرک صنعتی امیرکبیر کارگران زحمت‌کشی هستند که پایبند به نظام و انقلاب بوده و باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

او با بیان این که اصل مشکل صنعت‌گران شهرک امیرکبیر گرانی است، می‌افزاید: در کمال تأسف، عامل این گرانی بازار آشفته ارز و ضعف مدیریت دولت در جمع‌آوری این موضوع و عدم موفقیت در هدایت نقدینگی به سمت تولید است؛ مدیران اجرایی باید در چنین اعتراضاتی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشند؛ استانداری، فرمانداری و مسؤولان مرتبط با صنعت باید پاسخگوی اعتراضات شهرک صنعتی امیرکبیر باشند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ اخبار حوادث اصفهان تجمع اعتراضی شهرک صنعتی امیرکبیر صنعت کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های همرفتی شبانه‌روز گذشته تا صبح امروز که در مناطق شمال و شرق استان منجر به جاری شدن سیلاب شد، اظهار داشت: بیشترین بارش باران در ایستگاه خور و بیابانک با ۳۷.۹ میلیمتر، اردستان ۲۹.۴ میلیمتر، زواره ۲۸.۸ میلیمتر، مهاباد ۲۵ میلیمتر، گلپایگان ۲۲.۵، بادرود ۲۲.۴، خوانسار ۲۱، دهاقان ۲۰.۴، شهرضا ۱۸.۹، نطنز ۱۵.۳، کاشان ۱۳، پادنا علیا ۱۱.۱، مبارکه ۹، نجف آباد ۷.۷، آران و بیدگل ۷.۵ و شهر اصفهان ۴.۸ میلیمتر و ورزنه ۱.۲ میلیمتر باریده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه ناپایدار در استان همچنان طی امروز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این سامانه بارش زا به تدریج تا روز جمعه از استان خارج می‌شود و پس از آن تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا، وقوع تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش باران و رگبار پراکنده بهاری توأم با رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و تنش دمایی وجود دارد.

به گفته وی، اوج فعالیت سامانه امروز و در مناطق شمال و شرق و تا حدودی جنوب استان خواهد بود.

امینی اضافه کرد: کماکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب‌های محلی و طغیان رودخانه فصلی به ویژه در مناطق شمال و شرق استان مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه شرق و شمال استان بین سه تا پنج درجه کاهش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و خوانسار با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان یکی از منحصر به فردترین مناطق کویر مرکزی کشور بوده که با استان‌های خراسان جنوبی، یزد و سمنان همجوار است.

کد خبر 6087592

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر