Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:50:46 GMT

زائران اهل‌ سنت گیلان عازم سرزمین خورشید شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۴۶۸۰

زائران اهل‌ سنت گیلان عازم سرزمین خورشید شدند

‍‍‍‍‍‍

به‌همت یکی از خیران اهل سنت گیلانی جمعی از گیلانیان اهل‌سنت به پابوسی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شدند. ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به همت یکی از خیران اهل سنت گیلانی حدود 40 نفر از گیلانیان اهل‌سنت به مشهدالرضا و پابوسی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاروان شامل تعدادی از برادران و خواهران اهل‌ سنت از اهالی شهرستان تالش استان گیلان بودند که پیش از حرکت به مقصد مشهد مقدس در حسینیه شهدای گمنام در رشت حاضر شده و پس از قرائت فاتحه برای این شهدای والامقام به سفر خود ادامه دادند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیرامون این کاروان می‌توان بیان کرد "زیارت اولی" بودن آن‌ها است؛ عموم زائران حاضر در این کاروان برای نخستین بار به مشهد مقدس مشرف شدند.

بسیاری از این زوار اهل‌سنت گیلانی ابراز کردند که سال‌ها منتظر زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) بوده‌اند و اکنون با قلبی مالامال از احساس و شور به پابوسی این امام والامقام مشرف می‌شوند تا حاجات خود را از او طبب کنند.

محبت اهل ‌بیت عصمت و طهارت شاخه‌ای "حبل الله" است که تمام امت‌های مسلمان از شیعه و سنی با چنگ زدن به آن می‌تواند به معارف دست پیدا کرده و با یکدیگر اتحاد، همدلی و برادری داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • اعزام‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم سرزمین وحی شدند