Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علی فرجی روز پنجشنبه و در حاشیه اهدای خون جمعی از پرسنل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در پایگاه انتقال خون استان تهران(وصال شیرازی) بر اهمیت فرهنگ سازی اهدای خون از سوی رسانه های جمعی در جامعه تاکید و ابراز امیدواری کرد تا میزان اهدای خون با این فرهنگ سازی افزایش یابد.
وی توضیح داد: اهدای خون یکی از شاخصه های مهم پیوند با همنوع، احساس مسوولیت، نجات زندگی و کسب رضایت پروردگار به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به  نقش اهدا کنندگان خون و نظام سلامت کشورها و تاثیری که بر نجات سلامت انسانها دارد، اظهار داشت: با اهدای خون سالم می توانیم زندگی دوباره را برای بیماران نیازمند به دریافت خون و فرآورده های خونی به اشتراک بگذاریم.
فرجی اضافه کرد: اهدای خون سالانه می تواند جان میلیونها نفر را نجات دهد و به بیماران، فرصت زندگی طولانی تر و با کیفیت بالاتر ببخشد و در اعمال جراحی و پزشکی پیچیده به کمک پزشکان بیاید.
وی در ادامه تاکید کرد: اهدای خون نقش نجات بخشی در مراقبت های مادر و کودک دارد و در فجایع پدید آمده توسط انسان یا طبیعت نیاز اورژانسی به خون را رفع می کند.
سال گذشته نیز 70 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر خون اهدا کرده‌اند و این مهم نشان می‌دهد که هلال‌احمر در هر صحنه‌ای که کار داوطلبانه در میان باشد؛ حاضر و آماده خدمت است.
روز سه شنبه 9 مرداد 97 همزمان با روز ملی اهدای خون، روسای جمعیت هلال ‌احمر و سازمان انتقال خون کشور تفاهم‌ نامه‌ای را با هدف توسعه همکاری‌های مشترک، تسکین آلام بشری، بهره‌گیری از ظرفیت طرفین در سطح ملی به‌خصوص در مواقع ضروری و بحران و نظایر آن امضا کردند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند. 
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است. 
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اهدای خون هلال احمر ایثار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6088869

دیگر خبرها

  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد