Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:00:43 GMT

دو نیروگاه جدید برق در سیرجان راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۶۵۵۳

دو نیروگاه جدید برق در سیرجان راه اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان از راه‌اندازی دو نیروگاه برق جدید در سیرجان خبرداد. ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی‌اصغر نصراللهی عصر امروز در جلسه ستاد برق استان کرمان که با حضور حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و فدایی سرپرست استانداری کرمان در محل سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به مدار آمدن سه نیروگاه پی‌در‌پی در کهنوج، سمنگان و گل‌گهر اظهار داشت: تراز تولید برق استان کرمان سال گذشته بعد از حداقل 25 سال مثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بار صنعتی ایجاد شده و صنایعی که در استان احداث شده است حداقل نیاز به دو نیروگاه دیگر پیش‌بینی می‌شود گفت: بخش خصوصی در بردسیر کارهای راه‌اندازی یک نیروگاه را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه قرارداد راه‌اندازی این نیروگاه آماده است و باید قطعی شده تا عملیات احداث آن آغاز شود گفت: شرکت گل‌گهر نیز برای احداث و راه‌اندازی نیروگاه دوم اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف انرژی استان کرمان 2 هزار و 300 مگاوات است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده 50 مگاوات برق از نیروگاه‌های خورشیدی داشته باشیم.

نصراللهی با اشاره به نیاز استان به برق تا سال 1405 بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود استان کرمان به 3 هزار و 880 مگاوات برق نیاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه به 3 هزار و 218 مگاوات خورشیدی تا پایان سال 96 مجوز داریم گفت: 700 مگاوات از قراردادهای انرژی خورشیدی به دلیل عدم انجام کار و پیشرفت لغو شده است، اما 390 مگاوات فعال داریم که پروانه احداث دارند.

انتهای پیام/ ع

R7860/P1494/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود

احمد بنافی در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

بنافی تصریح کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و در دشتستان برای تحقق عملی شعار سال از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

وی گفت: طرح‌های تولیدی و صنعتی و اشتغالزا در دشتستان حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان ۱-۱ گل گهر سیرجان
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است