Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@07:02:24 GMT

2هزار مگاوات برق در کشور صرفه جويي شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۷۰۱۴

2هزار مگاوات برق در کشور صرفه جويي شد

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: 2 هزار مگاوات برق معادل 18 نيروگاه گازي در تابستان امسال با همکاري مردم در مصرف برق کشور صرفه جويي شد.

به گزارش ايرنا، همايون حائري عصر پنجشنبه در نشست ستاد برق استان کرمان افزود: با تجربه اي که از وضعيت کمبود برق در تابستان امسال پيدا کرديم نبايد به نيروگاه هاي آبي متکي باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: ظرفيت توليد برق توسط نيروگاه هاي آبي کشور 12 هزار مگاوات است که به علت کاهش نزولات جوي توان و انرژي اين نيروگاهها به شدت افت پيدا کرده است.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي اظهار داشت: در سالهاي آينده بايد وقت و هزينه خاصي براي ساخت نيروگاه هاي حرارتي بگذاريم تا در زمينه توليد برق دچار مشکل اساسي نشويم.
وي با اشاره به پروژه هاي نيمه تمام برق استان کرمان تصريح کرد: همه بايد دست به دست هم دهيم تا منابع مالي اين پروژه ها تامين و آن واحدها وارد مدار شوند.
حائري تاکيد کرد: براي راه اندازي نيروگاه هاي خورشيدي نيز از سرمايه گذاران حمايت مي کنيم، اما اگر کسي نتوانست کار کند نبايد جاي ديگري را اشغال کند.
وي گفت: يکي از طرح هاي مهم خط رينگ 400 کيلوولت برق زاهدان ، جيرفت به کهنوج است که چند سال است ناتمام مانده و راه اندازي آن کمک بسياري به صنعت برق کشور مي کند.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با بيان اينکه احداث نيروگاه ها با جديت دنبال شود، افزود: اولين واحد بخش نيروگاه سيکل ترکيبي زرند سال آينده وارد مدار خواهد شد.
3029/7437/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه

یحیی هاشمی نژاد رئیس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز در یک واحد سنگ شکن در این شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پر شد که این امر صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب آب را در پی داشت. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران