Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@10:57:37 GMT

سریع‌ترین زیپ‌لاین جهان با 160 کیلومتر!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۸۰۷۹

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 «زیپ لاین / Zipline» یکی از تفریحاتی است که در سال‌های اخیر باب شده و تقریباً ساختاری مشابه راپل را دارد. در این تفریح ورزشکاران با یک قرقره روی یک طناب در حد فاصل یک مسیر رو به پایین با سرعت حرکت می‌کنند. پیش از این طولانی‌ترین زیپ لاین جهان را در تابناک دیده بودید و اکنون وقت تماشای سریع‌ترین زیپ‌لاین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زیپ لاین که در یک معدن سنگ قدیمی در ولز واقع شده، بیش از 160 کیلومتر سرعت دارد! این تجربه هیجان انگیز را در تابناک می‌بینید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آدرنالین زیپ لاین ویدیو فیلم سقوط آزاد راپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ۵۵ کیلومتر رانندگی در دریا؛ تصاویری از طولانی‌ ترین پل روی آب جهان در چین

تین نیوز

طولانی ترین گذرگاه دریایی پل و تونل جهان با بیش از ۱۶.۳ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۳، این شگفتی مهندسی به عنوان پیوندی حیاتی در توسعه هماهنگ منطقه خلیج بزرگ چین عمل می کند.

به گزارش تین نیوز،  پروژه «بلند پروازانه» دریایی چین که ترکیبی از جاده و تونل زیر دریایی، و جزیره های مصنوعی که سرزمین اصلی چین را به هنگ کنگ و ماکائو وصل می کند.

 پل هنگ کنگ-جوهای-ماکائو (به اختصار: اچ .زد .ام.بی)  یکی از طولانی ترین جاده های ماشین روی دریایی جهان  و شاید حتی طولانی ترین جاده ماشین روی دریایی به شمار می آید.

خبرگزاری فرانسه زمانی ساخت این جاده را با برج مشهور ایفل مقایسه کرده و گفته بود با فلزات به کار گرفته شده برای ساخت این جاده می شود حداقل ۶۰ ایفل دیگر ساخت.

البته استفاده از کلمه «جاده» یا «پل» برای این مسیر شاید کامل و درست نباشد. این پروژه در واقع مجموعه ای است از تونل زیر دریایی، دو جزیره مصنوعی و پل های کابلی.

ایده ساخت این پروژه به دهه ۱۹۸۰ باز می گردد. در آن زمان گوردون وو، مدیر شرکت هنگ کنگی هوپ ول، ایده ساخت پلی بین این سه منطقه را از وسط دلتای رود مروارید (پرل) در دریای جنوبی چین مطرح کرد: جوهای، در استان گوانگ دونگ واقع در خشکی اصلی چین، منطقه خودمختار هنگ کنگ و منطقه خودمختار ماکائو. با این حال گروه کاری برای ساخت این پل در سال ۲۰۰۳ تشکیل شد و در دسامبر ۲۰۰۹ نیز بنای نخستین بخش این پروژه در چین آغاز شد.

این پل طوری طراحی شده که در مقابل زلزله و طوفان مقاوم است و برای ساخت آن حدود ۴۰۰ هزار تن فولاد به کار رفته است؛ با این میزان فولاد می توان ۶۰ برج ایفل ساخت.

حدود ۳۰ کیلومتر مسیر این پل از روی آب در دریای جنوب در دلتای رودخانه پرل (مروارید) می گذرد که ۷ کیلومتر آن مسیر تونلی است که در زیر آب ساخته شده و بوسیله دو جزیره مصنوعی به پل متصل شده است.

بقیه آن جاده ها و تونل هایی است که پل اصلی را به شبکه راه های جوهای و هنگ کنگ متصل می کند.

یکی از جزیره های مصنوعی که در مسیر پل هنگ کنک به چین ساخته شده است و تونل زیر آب را به پل متصل می کند چرا این پل ساخته شده است؟

ساخت این پل بخشی از نقشه چین برای ایجاد "منطقه خلیج بزرگ" است که شامل هنگ کنگ، ماکائو و ۹ شهر دیگر در جنوب چین می شود.

در حال حاضر حدود ۶۸ میلیون نفر در این منطقه زندگی می کنند.

قبلا برای طی کردن مسیر میان جوهای و هنگ کنگ حدود ۴ ساعت زمان لازم بود اما به وسیله این پل جدید در حدود نیم ساعت می توان این مسیر را طی کرد.

آیا هر کسی می تواند از این پل عبور کند؟

خیر، افرادی که بخواهند از این پل عبور کنند باید مجوز مخصوص بگیرند و این مجوز به طور محدود صادر میشود. همه خودروها برای دریافت این مجوز باید پول بپردازند.

قرار نیست که وسایل حمل و نقل عمومی از این پل عبور کنند بلکه اتوبوس هایی که به وسیله یک شرکت خصوصی اداره می شود، حمل مسافران از روی پل را برعهده گرفته است. امکان عبور قطار از این پل وجود ندارد.
 

به طول بیش از ۵۵ کیلومتر، پل هنگ کنگ - جوهای که بر دلتای رود پرل کشیده شده است یک شاهکار مهندسی است از این سر تا آن سر، همراه دو جاده ای که پل را به خشکی متصل می کند این پل ۲۰ برابر از پل گلدین گیت سانفرانسیسکو طولانی تر است ساختار این پل به شکلی است که در مقابل زلزله و طوفان های شدید مقاوم است منظره از ساحل که نشان میدهد چطور پل به زیر دریا می رود؛ پل بوسیله دو جزیره مصنوعی که ساخته شده در مسیری به طول ۶.۷ کیلومتر به تونلی در زیر دریا متصل می شود که مانعی برای عبور کشتی ها نباشد این پروژه همچنین از مسیر پروازهای فرودگاه بین المللی هنگ کنگ عبور می کند. به همین دلیل مهندسان مجبور بودند محدودیت ارتفاع را به طور جدی رعایت کنند. این پل عظیم نه فقط بسیار پر هزینه بوده است بلکه کارگران زیادی هم در جریان ساخت آن کشته و زخمی شدند: در مجموع ۱۸ کارگر جان خود را در زمان ساخت این پل از دست دادند. این پل سه بخش بسیار متفاوت چین را به هم متصل می کند: دو منطقه خودمختارماکائو و هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین. در هر گوشه این مسیر یک نوع سیستم قانونی و سیاسی حاکم است. سفر بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین نیاز به کنترل مرزی دارد. دو مرکز کنترل پاسپورت و گمرک در دو سوی پل ساخته شده است هدف از ساخت این پل چه بوده است؟ صرفه جویی در وقت. سفری که ۴ ساعت طول می کشد از مسیر این پل نیم ساعت خواهد شد. اما برخی در هنگ کنگ اساسا ساخت این پل را زیر سوال برده و می گویند که لزومی به ساخت چنین پلی نبوده است و این فقط یک اقدام نمادین برای نزدیکتر کردن هنگ کنگ به سرزمین اصلی چین است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سرعت وزش باد در شهربابک به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید
  • جاده‌های شمال قفل شد/ ترافیک پرحجم در محورهای شمالی
  • جاده‌های شمال قفل شد
  • تغییر سرعت انبساط جهان به دلیلی ناشناخته
  • سازمان ملل: سودان درگیر بزرگترین بحران آوارگان جهان است
  • افزایش تمایل جهان به سفر با حمل‌ونقل ریلی سریع‌السیر
  • افزایش تمایل جهان به سفر به حمل‌ونقل ریلی سریع‌السیر
  • کاهش سرعت مجاز اتوبان پاسداران به ۶٠ کیلومتر در ساعت
  • ◄ ۵۵ کیلومتر رانندگی در دریا؛ تصاویری از طولانی‌ ترین پل روی آب جهان در چین
  • (ویدئو) سریع‌ترین خودروی جهان؛ ایلان ماسک سوپرایز رو کرد