Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@07:39:02 GMT

«مومو» جایگزین «نهنگ آبی» از راه رسید! +عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۸۱۶۱

«مومو» جایگزین «نهنگ آبی» از راه رسید! +عکس

به گزارش پارس نیوز، 

یک بازی آنلاین به نام «مومو» که از طریق واتس اپ فراگیرشده با ارسال تصاویر ترسناک و پیام‌های خشن کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش  به نقل از دیلی میل، به تازگی یک بازی آنلاین جدید و ترسناک در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شده است. خانواده‌ها و مقامات بیم آن دارد که این بازی آنلاین پدیده مشابه «نهنگ آبی» باشد و جان نوجوانان را به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بازی در هفته‌های اخیر در سراسر جهان مشاهده شده و به طور کلی از طریق واتس اپ گسترده می‌شود. نخست شماره تماسی ناشناس کاربران را به چالش دعوت می‌کند تا به «مومو» (Momo) پیامی ارسال کنند. در مرحله بعد و پس از ارسال پیام، تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت آمیز برای کاربر ارسال می‌شود.

این بازی فراگیر با تصویر ترسناک از زنی مرتبط شده است. این عکس به حساب کاربری اینستاگرام یک عروسک ساز ژاپنی تعلق دارد.

به هرحال اکنون تصور می‌شود مومو با خودکشی یک دختربچه ۱۲ ساله در آرژانتین مرتبط باشد. همین امر سبب شده عده‌ای آن را شبیه بازی «نهنگ آبی» اعلام کنند که سال گذشته با مرگ چند فرد در روسیه مرتبط بود.

هنوز مشخص نیست انگیزه اصلی این بازی چست، اما مقامات هشدار داده اند احتمالا فرستندگان ناشناس پیام اولیه از بازی برای سرقت اطلاعات یا تشویق به خشونت و خودکشی استفاده می‌کنند.

این چالش در چند کشور از جمله آرژانتین، مکزیک، آمریکا، فرانسه و آلمان مشاهده شده است. البته به نظر می‌رسد در آمریکای جنوبی محبوبیت زیادی داشته باشد و هدف اصلی آن نوجوانان است.

به نوشته روزنامه بویرس آیرس تایمز، دختر بچه ۱۲ ساله‌ای که احتمالا قربانی این بازی شده، از تمام فعالیت‌های خود قبل از خودکشی فیلمبرداری کرده است. مقامات معتقدند احتمالا فردی او را به خودکشی ترغیب کرده است.

به هرحال هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند «مومو» از کجا شروع شده و چه کسی این روند ترسناک را آغاز کرده است. البته تابه حال ۷ شماره تماس مرتبط با این بازی کشف شده که پیش شماره آن‌ها به ژاپن و چند کشور در آمریکای جنوبی تعلق دارد.

درهمین راستا از کاربران واتس اپ خواسته شده تا با شماره‌های ناشناس در زنجیره‌های پیام تماس برقرار نکنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهان خشونت عروسک خودکشی آرژانتین مرگ روسیه سرقت فرانسه آلمان ژاپن بازی خانواده خودکشی رسانه ژاپن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای جدید از علت فوت پرستار کرمانشاهی

به گزارش صدای ایران به نقل از اعتماد، احمدی، زاده بخش گهواره شهرستان دالاهو بود و نامزد داشت. او در ۳۲ سالگی، نیروی تازه‌نفس سیستم درمان کشور بود که پس از چهار سال تحصیل و بیش از دو سال کار در رشته پرستاری، مجبور شد برای گذران زندگی، به کاری که در شأن و اندازه‌اش نبود، بپردازد؛ کاری که حتی برایش دردسر‌هایی هم ایجاد کرد. این تنها یک عامل بود در کنار سایر عواملی که یک فرد را به دست برداشتن از خویش می‌رساند و او حالا در این جهان نیست تا از آن دلایل دیگر بگوید. ساسان احمدی در دهه دوم فروردین، جانش را سپرد و ۱۹ فروردین، خبر خودکشی اش در رسانه‌ها منتشر شده است.

چند روز قبل و تنها ساعتی پیش از آنکه قرص برنج را بالا بیندازد، در صفحه اینستاگرام از صورت کشیده و گوشتی و چشم‌های درشتش که نور در آن انعکاس یافته است، عکسی گذاشته و نوشته است: «گاهی باید رخت بست و رفت. گاهی باید خاطره شد و رفت. به یاد تمام عزیزانی که دوست‌شان داریم... سایه.» ساعتی بعد چشم‌هایش را برای همیشه روی این جهان بست. سیزده به در امسال به باغ و سبزه‌زار رفته بود و سه هفته قبل تصویر پرچم نصب شده نوروز در دیوانگاه را روی صفحه‌اش گذاشته بود و طبق اطلاعات همان صفحه، اگر زنده می‌ماند سوم اردیبهشت، باید برای تولدش شمعی روشن می‌کردند.

۲۹ هفته پیش در آخرین روز شهریور پارسال، عکسی از خود و همکارش را در اینستاگرام منتشر کرده. برخی همکاران برایش نوشته اند، فراموش نشدنی است و یکی دیگر نوشته: «وجودت اورژانس را قابل تحمل می‌کنه.» حالا همکاران نزدیکش در بیمارستان، تمایل و شاید توانی برای گفتگو در این‌باره ندارند. خانواده هم حال مساعدی ندارد و یکی از اقوام نزدیک او، گفتگو با این روزنامه را با عذرخواهی کوتاه می‌کند: «جوانی را از دست دادیم که در کل کرمانشاه نمونه بود. الان هر قدر درباره‌اش حرف بزنیم آیا همان جوان بر می‌گردد.»

دکتر افشین احمدپور هم که تا یک سال قبل با او در بیمارستان امام خمینی همکار بوده است، اطلاعات چندانی از وضعیت او ندارد و می‌گوید: «خیلی از مسائل را نمی‌شود گفت. البته من دو سال در بیمارستان امام خمینی همکار او بودم، اما این اواخر دیگر آنجا نبودم. ساسان جزو اقلیت‌های مذهبی کرمانشاه بود. آدم شادی بود و این تعبیر دوستانی است که همچنان از نزدیک با او کار می‌کردند، ولی تا جایی که یادم می‌آید، هیچ‌وقت غمگین نبود که به او بگویم مثلا چرا غمگین یا خسته‌ای.» او به نقل از همکاران نزدیک ساسان احمدی می‌گوید: «مهارت بالایی داشت و همیشه در اورژانس آخرین کسی بود که خسته می‌شد. شور زندگی بالایی داشت و من هم به همین دلیل از شنیدن خبر خودکشی خیلی تعجب کردم. به هر حال خودکشی تک عاملی نیست. درباره او می‌دانیم که پس از پایان طرحش از نظر معیشتی دچار مشکل شد. متاسفانه جذب نیرو در شهرستان‌ها نیاز به ارتباطات گسترده دارد که ساسان نداشت و شاید از این منظر به او ظلم شد.

خودکشی عوامل زیادی دارد، ولی همیشه یک عامل در خودکشی وجود دارد که بر اثر آن زندگی بی‌معنا می‌شود. قطعا تمدید نشدن طرح، در کنار عوامل دیگر شوک دیگری بود که به او وارد شد. سخت است فردی که چهار سال درس خوانده، بیکار شود و مجبور باشد کاری غیر از آن را انجام دهد و حتی به واسطه آن مشکلاتی هم برایش ایجاد شود. واقعا سوال است که یک پرستار چرا باید دنبال چنین شغلی برود؟ مشکلات زیادی فرد را به سمت خودکشی سوق می‌دهد، اما اگر فرد در کاری که به آن علاقه دارد، درسش را خوانده و در آن سال‌ها مشغول بوده، فعال باشد تروما‌های بعدی ممکن است او را به آن نقطه بی‌معنایی نرساند.

ساسان احمدی در بخش مسمومیت بیمارستان امام‌خمینی کرمانشاه کار می‌کرد. روز‌ها و شب‌های زیادی در مواجهه با افرادی قرار گرفته بود که با قرص برنج، خودکشی کرده بودند. با مصرف این قرص، مرگ فرد مصرف‌کننده حتمی است؛ مرگی که رنج و درد بسیار زیادی را هم تحمیل می‌کند. اغلب افراد مصرف‌کننده این قرص مرگبار، در ساعات باقیمانده زندگی‌شان در حالی‌که امیدی به زنده ماندن‌شان نیست، از کرده خود پشیمان هستند، اما دیگر راهی برای بازگشت به زندگی ندارند. آلومینیوم فسفاد با خاصیت ضدعفونی و جلوگیری‌کننده از آفت‌زدگی غلات و خصوصا برنج در بازار موجود است و در ایران به قرص برنج مشهورشده.

«دکتر بهزاد غضنفری‌پور»، متخصص پزشکی قانونی در این‌باره می‌گوید: «افرادی که این قرص را مصرف می‌کنند مرگ زجرآوری را تجربه می‌کنند، چراکه تا آخرین لحظه مرگ به هوش هستند. با مصرف این قرص گاز، فسفین در معده افراد آزاد می‌شود که این گاز بلافاصله از دیواره معده جذب خون شده و بعد از ورود به سلول‌های بدن سوخت و ساز آن‌ها را متوقف می‌کند.» این افراد تنها زمانی شانس بازگشت به زندگی دارند که در لحظات نخست قرص با استفراغ بیرون بیاید، وگرنه مرگ حتمی است.

به گفته سلیم‌خانی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه مصرف آن توسط انسان در مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می‌کند و فرد مرگی دردناک و سخت را تجربه خواهد کرد. طبق اعلام او به مهر، در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۴۹ کرمانشاهی به واسطه مسمومیت با این قرص جان خود را از دست داده‌اند.

دیگر خبرها

  • قتل همسر پس از اقدام به خودکشی
  • خودکشی ناکام پس از همسرکشی
  • تیم ملی فوتسال ایران سرانجام راهی بانکوک شد
  • ژاوی: یک جنگ ترسناک در انتظار ماست
  • ببینید | تصاویر ترسناک از سیل در جنوب غرب روسیه
  • شماره جدید فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد
  • پخش مستند از تنهاترین نهنگ دنیا
  • خبرهای جدید از علت فوت پرستار کرمانشاهی
  • گزینه پیشنهادی دل‌پیرو برای پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ یوونتوس
  • افشای اسرار «تنهاترین نهنگ» در شبکه تهران