Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@03:27:17 GMT

تولید اسکلت ماموت با استفاده از چاپ سه‌بعدی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۸۳۶۴

تولید اسکلت ماموت با استفاده از چاپ سه‌بعدی

پژوهشگران دانشگاه هاروارد قصد دارند با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، اسکلتی شبیه به اسکلت ماموت‌ها بسازند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، با توجه به انقراض ماموت‌ها حدود 3600 سال پیش، دسترسی به اسکلت آنها تا به امروز کار سختی بوده است اما با بررسی موجودی که بیشترین شباهت را به آنها دارد یعنی فیل‌ها، می‌توان تاحدودی شکل آنها را حدس زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه پژوهشی از دانشگاه هاروارد سعی دارد با استفاده از فناوری اصلاح نژاد، یک ماموت بسازد. این گروه با همکاری یک شرکت بلژیکی متخصص در چاپ سه‌بعدی موسوم به متریلایز، ساخت یک مجسمه ماموت را با استفاده از چاپ سه‌بعدی آغاز کرده است.

این مجسمه سه‌بعدی، شکلی از نخستین ماموتی است که برای نخستین بار در غرب اروپا مشاهده شد و برای نخستین بار در سال 1869 در معرض دید عموم قرار گرفت. برام اسمیتز، مدیر عمومی این پروژه،گفت: «از آنجا که اسکلت اصلی باید در بروکسل باقی می‌ماند، یک سرویس محلی تصمیم گرفت آن را با استفاده از فناوری جدید بازسازی کند».

این گروه پژوهشی برای ساخت دوباره ماموت، پس از اسکن سه‌بعدی حدود 320 استخوان، آنها را با چاپگر سه‌بعدی چاپ ‌کرد. پس از این مرحله، قطعاتی که رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون داشتند، تقریبا شبیه به استخوان‌های اصلی بودند.

اسمیتز ادامه داد: «یقینا یک ماموت واقعی، از ماموت‌های این پروژه بزرگ‌تر است ولی ما تلاش کردیم با توجه به امکانات موجود، نمونه‌هایی شبیه به این موجودات غول‌پیکر بسازیم. اگرچه انتظار نمی‌رود روزی بتوانیم یک ماموت در اندازه‌های واقعی تولید کنیم اما سعی داریم با استفاده از 15 پرینتر در دسترس، نمونه کوچکی بسازیم».

دکتر میتی جرمونپر، از موسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک و مشاور این پروژه گفت: «انجام دادن چنین کاری، گام مهمی برای علم فسیل‌شناسی محسوب می‌شود».

وی افزود: «چاپ سه‌بعدی فسیل‌های باارزش، نشان می‌دهد که همیشه نیازی به مواد اصلی نیست. یک چاپ سه‌بعدی دقیق و کامل، می‌تواند در مطالعات علمی، کارآیی نمونه اصلی را داشته باشد. همچنین، نمونه تهیه شده با فناوری چاپ سه‌بعدی، قابل ارسال به هر نقطه از جهان است؛ بنابراین برای مشاهده فسیل اصلی، نیازی به سفر نیست. با این روش، می‌توان ساختارهای کوچکی را که برای بررسی آنها باید فسیل اصلی شکسته شود، تولید کرد و استخوان‌های اصلی را سالم نگه داشت. در نهایت، با چاپ سه‌بعدی، امکان ساخت قسمت‌های از بین رفته به صورت مجازی و با توجه به دیگر قطعات موجود نیز وجود دارد».

منبع: ایسنا

انتهای پیام/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، منچستر سیتی امروز موفق شد با گل‌های یوشکو گواردیول و ارلینگ هالند مقابل ناتینگهام فارست به پیروزی ۲-۰ برسد. ستاره نروژی خط حمله سیتیزن‌ها پس از مصدومیت کوتاه به ترکیب تیمش بازگشت و توانست گل دوم را به ثمر برساند.

حالا منچستر سیتی با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال فقط یک امتیاز کمتر دارد و در موقعیت فوق‌العاده‌ای برای قهرمانی قرار گرفته است. آنها در دیدار بعدی روز شنبه هفته آینده به مصاف ولورهمپتون خواهند رفت.

هالند در مصاحبه با اسکای اسپورت پس از پایان بازی در مورد حس و حالش بعد از بازگشت به ترکیب، پیروزی امشب و برنامه‌های سیتی برای بازی‌های بعدی صحبت کرد.

او گفت:«یک برد مهم، در حال حاضر این مهمترین چیز است. مهم نیست چگونه این کار را انجام دهیم، مهم برنده شدن و گرفتن سه امتیاز است، و بله، بازگشت به ترکیب خوب است و حس خوبی دارد.»

او درباره عملکرد سیتی در این بازی گفت:«ما می‌دانیم که آنها در کجای جدول هستند، بنابراین می‌دانستیم که بازی امروز یک جنگ خواهد بود. زمین خوبی برای بازی نبود اما ما نمی‌توانیم در مورد این چیزها شکایت کنیم.»

او سوس درباره برنامه سیتی تا بازی با ولوز گفت:«از همین امشب به بازی بعدی فکر می‌کنیم. سه امتیاز را گرفتیم، دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم.»

دیگر خبرها

  • ضرر میلیونی بارسا با هت‌تریک بعدی لوا
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس