Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@09:45:47 GMT

عفونت‌ قارچی ناخن را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۸۵۵۷

عفونت‌ قارچی ناخن را جدی بگیرید

یک متخصص پوست و مو بیان کرد: عفونت‌ قارچی ناخن اگر در مراحل اولیه یعنی قبل از وارد شدن آسیب به ریشه ناخن تشخیص داده شود، قابل درمان است.

یلدا صداقت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره عفونت‌های قارچی ناخن، گفت: عفونت‌های قارچی ناخن به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند اما بیشتر افرادی را که در محیط‌های مرطوب فعالیت می‌کنند؛ درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال شناگر‌ها و افرادی که در شالیزارها فعالیت می‌کنند، در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه عفونت‌های قارچی ناخن به سه دسته کاندیدا، درماتوفیت‌ها و کپک‌ها تقسیم می‌شود، افزود: افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت قارچی کاندیدا هستند.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: عفونت قارچی ناخن دست در زنان و عفونت قارچی ناخن پا در مردان شایع‌تر است.

صداقت با بیان اینکه ابتلا به عفونت قارچی کف یا انگشتان پا نیز احتمال بروز عفونت قارچی ناخن را افزایش می‌دهد، گفت: علاوه بر افرادی که در محیط مرطوب فعالیت می‌کنند، عفونت قارچی ناخن در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن یا سالمند هستند، نیز بروز می‌یابد.

این عضو انجمن متخصصان پوست ایران بیان کرد: اگر عفونت قارچی ناخن در مراحل اولیه تشخیص داده شود قابل درمان است اما اگر بیماری و عفونت پیشرفت کرده باشد درمان به سختی انجام می‌شود و یا گاه فرد برای همیشه ناخن‌های خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: اگر ماتریکس یا ریشه ناخن دچار آسیب نشده باشد حتی در صورتی که بر اثر بیماری تمام صفحه ناخن فرد سیاه شده باشد، درمان امکانپذیر است در غیر این صورت یعنی زمانیکه که ماتریکس ناخن دچار آسیب شده باشد احتمال رشد مجدد ناخن به شدت کاهش می‌یابد.

صداقت درباره روش‌های درمانی عفونت قارچی ناخن، گفت: درمان با تجویز داروهای خوراکی صورت می‌گیرد، اما مدت بهبودی طولانی است؛ برای مثال ناخن‌های دست، پس از 6 هفته و ناخن‌های پا، پس از 3 ماه مصرف دارو بهبود می‌یابد.

این متخصص پوست و مو در پاسخ به اینکه آیا عفونت قارچی ناخن از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: عفونت قارچی ناخن در تماس‌های کوتاه از فرد آلوده به فرد سالم منتقل نمی‌شود، اما اگر تماس یا ارتباط طولانی مدت باشد امکان انتقال وجود دارد بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود دمپایی، کفش، جوراب و ... افرادی را که دچار عفونت قارچی ناخن پا شده‌اند را استفاده نکنند.

وی افزود: به افرادی که دچار عفونت قارچی ناخن دست شده‌اند توصیه می‌شود در محل کار و یا منزل از دستکش استفاده کنند.

انتهای پیام/4009/4038

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!

به گزارش قدس خراسان، هوا که رو به سردی می‌رود، معمولاً نگاه‌ها به سمت بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها معطوف شده و توجه همه به زیرپل‌خواب‌ها و بی‌سرپناه‌هایی جلب می‌شود که در کلانشهرها تعدادشان کم نیست.

شرایط دمایی که اندکی جان می‌گیرد و بهار می‌رسد، این افراد از یاد می‌روند و دیگر مورد توجه قرار نمی‌گیرند. آن‌ها همان بی‌خانمان‌ها، بی‌سرپناه‌ها و البته بیکارهایی هستند که معضلی اجتماعی به حساب می‌آیند بدون اینکه چندان مرجعی برای رسیدگی به امور آن‌ها مشخص باشد. نهادهایی مثل شهرداری، بهزیستی و دیگر سازمان‌های حمایتی نامشان در میان حامیان ساماندهی چنین افرادی وجود دارد؛ اما هیچ کدام به تنهایی نمی‌پذیرند که برای رسیدگی به امور این افراد از ابتدا تا انتها باید پای کار باشند.

معاون اجتماعی و  مشارکت های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص شرایط فعلی کارتن‌خواب‌ها در این شهر می‌گوید: ما در مشهد موضوعی به نام کارتن‌خواب نداریم یا به اصطلاح کارتن‌خوابی در مشهد نیست.

مهدی ابراهیمی ادامه می‌دهد: افرادی که گاهی در پاتوق‌هایی در سطح شهر، در مکان‌هایی مثل زیر پل‌ها، زمین‌های خالی یا جاهایی مانند آن هستند، معتادان متجاهری‌اند که برای استفاده از مواد بیشتر به این مکان‌ها می‌آیند و گاهی نیز در سطح معابر با تکدی‌گری و جرایمی از این نوع به دنبال تأمین مواد مخدر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که تعریف شما از کارتن‌خواب‌ها چیست، بیان می‌کند: افرادی که سرپناه ندارند، با اعتیاد دست و پنجه نرم نمی‌کنند، در راه مانده‌اند و توانایی ایجاد سرپناه برای خود را ندارند. این افراد به مرکز خانه سبز در مشهد معرفی می‌شوند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده آن‌ها با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند تا مراحل ساماندهی‌شان در خانه سبز انجام شود. در این زمینه وظیفه شهرداری تنها جمع‌آوری آن‌هاست. سپس به مراکز خانه سبز تحویل داده می‌شوند و از آنجا با توجه به وظیفه بین دستگاهی که وجود دارد، مورد تعیین تکلیف قرار می‌گیرند.

معاون اجتماعی و  مشارکت‌های سازمان اجتماعی و  فرهنگی شهرداری مشهد در واکنش به این موضوع که تکلیف افرادی که زیر پل‌ها هستند، اعتیاد دارند و سرپناهی ندارند، چیست، می‌گوید: با هماهنگی پلیس، این افراد به مراکز ماده ۱۶ منتقل می‌شوند تا مراحل رسیدگی انجام شود. شهرداری در این زمینه وظیفه‌ای ندارد. 

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • الو؟ من یک نوجوانم!
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • اینزاگی: این دربی میلان خیلی خاص است
  • در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!
  • چرا بعضی‌ها چاق نمی‌شوند؟
  • این چای را بخورید تا فشار خون نگیرید | مضرات استفاده بیش از حد این چای