Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:38:55 GMT

تپه شهدای خوی پس از ۶ سال هنوز یک المان ندارد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۸۶۷۵

تپه شهدای خوی پس از ۶ سال هنوز یک المان ندارد+تصاویر

پس از گذشت ۶ سال از مراسم خاکسپاری شهدای گمنام، آرامگاهی در خور شأن این دو شهید ساخته و تکمیل نشده است. ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، تپه شهدای این شهر در اردیبهشت‌ماه سال 91 میزبان پیکر پاک دو شهید گمنام عملیات والفجر هشت بود.

مراسم خاک‌سپاری و وداع با سرو قامتان ایثار و شهامت با حضور پررنگ مردم خوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تپه شهدای خوی از چشم‌انداز بکری برخوردار است و با سرمایه‌گذاری می توان آن را به یک مکان زیارتی و فرهنگی تبدیل کرد.

عملیات ساخت المان تپه شهدای خوی به‌کندی در حال ساخت است و انتظار می‌رود با اهتمام دست‌اندرکاران مربوطه امسال مراحل ساخت آن بالاخره به اتمام برسد.

پیشرفت فیزیکی المان تپه شهدای خوی

 رئیس شورای اسلامی شهر خوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بودجه سال 97 واقع گرایانه بسته شده است و بر این اساس بودجه کل شهرداری امسال با 850 میلیارد ریال بسته شد که از این مقدار 400 میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری و 450 میلیارد ریال برای هزینه‌های عمرانی تخصیص یافته است.

غلامعلی شریف افزود: از اول سال تاکنون، شهرداری موفق به تحقق 130 میلیارد ریال از بودجه مصوب شورای اسلامی شهر شده است و از این مقدار 100 میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری و مابقی برای هزینه‌های عمرانی هزینه شده است.

شریف با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرداری خوی در سال 97 تصریح کرد: المان تپه شهدای خوی از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است و باغ دلگشا نیز در اندازه 7 هکتار از پیشرفت فیزیکی 10 درصدی برخوردار است و با مشارکت بخش خصوصی، عمارت تخریب شده آن را احیاء می‌کنیم.

رئیس شورای شهر خوی بیان کرد: بخشی از هزینه‌ی پروژه‌های عمرانی شهرداری به‌صورت تهاتر با پیمانکاران صورت می‌گیرد و ادامه کمربندی شهید حاج قلیزاده با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در زمان بندی پیش بینی شده احداث می‌شود.

وی گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر خوی، به دبیر خانه‌ی شورا 2125 نامه مردمی و اداری وارد شده است و 96 جلسه رسمی به همراه 62 جلسه کمیسیونی برگزار شده است.

ساماندهی مزار شهدای گمنام بر عهده بنیاد حفظ آثار است

رحیم ایروانی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران خوی اظهار داشت: شهدای گمنام در حیطه‌ی مجموعه بنیاد حفظ آثار انقلاب اسلامی است که دفاتر اغلب بنیاد حفظ آثار انقلاب اسلامی در مراکز استان‌ها دایر است.

وی گفت: مشاور طرحی عظیم داده بود و هزینه بالایی صرف می‌شد که مورد موافقت هیئت‌ امنا قرار نگرفت.

ایروانی تصریح کرد: ساماندهی تپه شهدای خوی در چند فاز ساخته می‌شود و شهرداری در فاز اول المانی را بر سر مزار این دو شهید والامقام بنا می‌کند.

اجرای عملیات سنگ نمای المان به‌پایان رسیده است

شهرداری خوی نیز در ارتباط گفت: تپه شهدا پروژه ارزشمند معنوی است و جایگاه ویژه‌ای در بین شهروندان و مدیریت شهری دارد.

محرم اکبرزاده افزود: در حال حاضر اجرای سنگ نمای خود المان به اتمام رسیده و سنگ نمای رواق‌ها اجرا می‌شود.

اکبر زاده گفت: محوطه سازی و عملیات سنگ‌فرش محوطه تپه شهدا و اجرای دیوار کناری محوطه در دست اقدام هست.

شهردار خوی تصریح کرد: مسیر ارتباطی بین تپه شهدا و باغ تاریخی دلگشا در دست اجراست.

گزارش: یاسین قبولی

انتهای پیام/ش

R41361/Pne/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۴ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6089868 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • یادواره شهدای رودشتی
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز