Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات گیلان گفت: با اجرای طرح‌های حمایتی، اعطای تسهیلات ارزان و با برنامه‌ریزی مدون، ۲۰۰ استخر فلزی تولید و پرورش ماهی در گیلان ساخته می‌شود و با بهره برداری از این تعداد استخر‌ها تعداد این سازه‌های دریایی به هزار عدد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های جدید پرورش ماهی در خشکی نظیرساخت استخر‌های فلزی و بتنی برای افزایش بهره‌وری در تولید ماهی بسیار موثر است و گام مهمی در تولید و پرورش ماهی محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان خاطر نشان کرد: این استخر‌ها از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده که در درون آن‌ها یک ورقه به قطر ۶ تا ۱۰ متری نصب شده و به راحتی با استقرار و جانمایی آن می‌توان در یک زمین ۱۰۰ متری ۳ تا ۴ تن ماهی تولید کرد.

اسحاق شعبانی همچنین به ساخت استخر‌های بتنی نیز اشاره کرد و افزود: این سازه‌ها برای تولید انواع گونه‌های غیر پلانگتون‌خوار به صورت پرورش غیرمتراکم یعنی کپور و آمور بسیار مناسب بوده و شیلات گیلان در راستای ترویج آن تلاش می‌کند.

وی از نبود زمین کافی در استان و کمبود منابع آبی برای پرورش ماهی خبر داد و گفت: برای ایجاد و ساخت مجموعه‌های تولید و پرورش ماهی زمین‌ها و اراضی درجه ۳ مورد استفاده قرار می‌گیرد و استان گیلان از این حیث دچار کمبود است.

مدیرکل شیلات گیلان راهبرد اصلی برون رفت از این مشکلات را پیروی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اعلام و تصریح کرد: پرورش ماهی و فعالیت در حوزه آبزی‌پروری از آب‌های شیرین به‌سمت آب‌های شور دریا و بهره گیری از سازه‌های نوین برای پرورش ماهی از جمله اقدامات اساسی برای برون رفت از مشکلات تولید و پرورش ماهی است.

 

انتهای پیام/م.ع

احداث ۲۰۰ استخر فلزی تولید و پرورش ماهی در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرزین رضازاده افزود: ماموران اورژانس ارومیه با اعلام رخداد یک مورد غرق شدگی بلافاصله به محل گزارش اعزام شدند تا عملیات نجات را اجرا کنند.   وی با اشاره به حضور سریع ماموران در محل حادثه ادامه داد: فرد غرق شده سه سال داشت و طبق گزارش ماموران به علت سپری شدن زمان زیاد از وقوع حادثه، عملیات احیا پاسخگو نبود.

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد