Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع بارش سیل‌آسا در یازدهمین روز از دومین ماه گرم تابستان سبب غافلگیری مسافران تابستانی و وقوع خسارات در مناطق کوهستانی شهرهای ساری و سوادکوه شد. ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، باران سیل‌آسا، رگباری و شدید از عصر روز گذشته از جنوب مازندران در شهرستان سوادکوه باریدن گرفت تا پس از حدود 20 روز گرمای شدید هوای 40 درجه مردم و مسافران استان با خنکای تابستانی در سال 97 مانوس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش‌های سیل‌آسا که توسط اداره کل هواشناسی مازندران به مردم و مسافران هشدار قبلی داده شده بود البته سبب غافلگیری بسیاری از مسافران در حاشیه جنگل‌ها و نقاط کوهستانی شهرهای مرکزی استان مازندران شد.

12 روستای چهاردانگه اسیر سیلاب شدید

عباس‌علی رضایی فرماندار ساری با اشاره به سیل  غروب پنجشنبه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری اظهار داشت: 12 روستای بخش چهاردانگه شهرستان ساری در معرض سیل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این سیل به دو روستا خسارت وارد شد افزود: مزارع، باغات و راه مواصلاتی روستاهای برد و چالو منطقه چهاردانگه دچار خسارت شد.

فرماندار ساری با اعلام اینکه خوشبختانه این سیل خسارت جانی به همراه نداشت، افزود: متاسفانه برخی از منازل روستای چالو دچار آبگرفتگی شد.

رضایی با تاکید بر اینکه نیروی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای خسارات فعالیت خود را آغاز کردند و در محل حضور دارند، تصریح کرد: راه‌های ارتباطی روستای برد باز و راه روستای چالو در حال ترمیم و بازگشایی است. میزان خسارت ریالی به باغات، اراضی کشاورزی و منازل متعاقبا اعلام می‌شود.

در عین حال جاری شدن سیلاب در منطقه پشتکوه چهاردانگه ساری سبب بروز مشکلات و نگرانی‌های برای مردمان این منطقه کوهستانی همجوار مرکز استان شده است.

علی اصعر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه به کشاورزان کیاسر و اهالی روستاهای مسیر و گردشگران توصیه می‌شود با توجه به احتمال سیلاب ناگهانی از اقامت در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها پرهیز کنند، گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و وقوع بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی که از عصر پنجشنبه آغاز شده در کوتاه مدت به صورت محلی منجر به روان آب و سیلاب در مناطق مستعد شامل رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی می‌شود.

وی افزود: عصر روز گذشته درمنطقه سوادکوه و چهاردانگه با وقوع رگبار پراکنده شاهد روان آب‌ها و افزایش میزان آب رودخانه‌ها بودیم که به مردم این مناطق از طریق دستگاه‌های مسئول هشدار‌های لازم داده شد.

احمدی تاکید کرد: توصیه می‌شود روستانشینان ادوات کشاورزی و احشام را از مسیل‌ها دور و مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و محل عبور سیلاب‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه در پایین دست خودداری کنند. دستگاه‌های مسئول و امدادی مازندران از آمادگی لازم برای امدادرسانی برخوردارند.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف تا کمی ابری است که این شرایط از بعد از ظهر با افزایش پوشش ابر و وزش باد همراه خواهد شد.

وی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی عمده بارش‌ها از بعدازظهر امروز تا صبح فردا روی می‌دهد که در برخی مناطق استان بارندگی‌ها قابل توجه خواهد بود.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی رنگ زرد برای استان، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد که به هم استانی‌ها توصیه می‌شود طی این مدت در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف و تردد نداشته باشند.

وی ادامه داد: از فردا  تا اواخر این هفته بارش‌های پراکنده و خفیف در نواحی مختلف استان ادامه می‌یابد و به لحاظ دمایی نیز با شروع بارش‌ها دمای استان به طور نسبی کاهش می‌یابد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نکرده است.

دیگر خبرها

  • هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب
  • بارش‌های جدید و احتمال وقوع سیلاب در مازندران
  • باران شدید و سیلاب در راه مازندران
  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • فیلمی از خروش رودخانه در روستای خانیله اندیمشک
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان