Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری احقاق حقوق جانباختگان حادثه منا، اظهار کرد: مسئولان عربستانی به ایران اعلام کرده بودند که مباحث سیاسی را با مسئله حج دخالت نمی‌‌دهند، اگرچه برداشت ایران درباره این ادعای عربستان متفاوت است چرا که مسئولان عربستانی برای مناسک حج و اهمیت آن هیچ‌گونه دلسوزی نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در حقیقت وقتی که مسئولان عربستان مردم کشوری را از سفرمعنوی به حج منع می کنند، در واقع چهره حقیقی خود را نزد مسلمانان جهان نشان می دهند و برای اینکه حقیقت درونی خود را آشکار نکنند به همکاری با ایران روی آوردند.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: تدابیری از سوی مقامات ایرانی برای حفظ امنیت جانی و همچنین برگزاری اعمال حج اندیشیده شده است و امیدواریم که عربستان هم به تعهدات خود عمل کنند.

سعیدی به آخرین وضعیت پرداخت دیه از سوی مقامات سعودی به خانواده شهدا منا اشاره کرد و گفت: طبق گزارشهای رئیس سازمان حج و زیارت به کمیسیون فرهنگی مجلس متأسفانه عربستان حاضر به پرداخت دیه طبق تعهدات قانونی خود نشده است، هر زمانی هم که  دو کشور برای حل این مسئله جلساتی برگزار کردند مسئولان عربستان پایبند به تعهدات خود نبودند، به همین دلیل تاکنون دیه شهدا منا پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین طبق گفته مسئولان سازمان حج و زیارت موضوع پرداخت دیه به خانواده‌های شهدای منا به زودی حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: سازمان حج و زیارت هر زمان که برای حل موضوع حادثه منا به عربستان سفر کرده است، مسئولان عرپبستانی اعلام می‌کنند که در حال بررسی ابعاد حادثه هستند، این سخن مقامات سعودی بی معنا است چراکه وظیفه قانونی و شرعی آنها تأمین امنیت جانی و مالی حجاج است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس مصوبات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد