Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دبیر علمی و پژوهشی نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی بوکان شامگاه پنجشنبه و در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان و نویسندگانی از چهار استان کشور، 68 اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.
رحیم عبدالرحیم زاده افزود: در متن های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، لهجه های مختلف از جمله کلهری، کرمانجی و سورانی دیده می شد و این موضوع موجب غنای متون نمایشنامه ها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر علمی و پژوهشی نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی بوکان در خصوص آثار منتخب جشنواره، افزود: بر اساس رای هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به اثر 'هه موومان باشیم' (همگی خوب هستیم) از باقر سروش اهدا شد و این هنرمند بیجاری مورد تجلیل قرار گرفت.
رحیم عبدالرحیم زاده ادامه داد: صابر نیکبخت، هنرمند اصل سنندج با اثر' پانکیه کان' نیز موفق به کسب رتبه دوم، دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره شد.
وی اضافه کرد: 'خانووی سیهه م'(خانه سوم) اثر تریفه کریمیان از شهرستان سقز نیز موفق به کسب رتبه سوم، دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره شد.
عبدالرحیم زاده گفت: هر سه اثر برگزیده نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی در کتابی با عنوان 'هه موومان باشین' با شمارگان یکهزار جلد به چاپ رسیده است.
وی بیان کرد: از میان 68 آثار ارسالی به جشنواره، فقط سه موضوع به نمایش کودک اختصاص داشت که رضایت بخش نیست و نویسندگان نمایشنامه کردی باید بیشتر به این موضوع بپردازند.
به گزارش ایرنا در حاشیه این جشنواره کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی با حضور دکتر قطب الدین صادقی، نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر کشور برگزار شد.
3072/7510/3093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان کشور تئاتر دیپلم جشنواره نمایشنامه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت