Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@00:26:55 GMT

پرداخت67درصد مطالبات چایکاران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۹۲۵۷

معاون سازمان چای از پرداخت بیش از 47.5 میلیارد تومان معادل 67 درصد مطالبات چایکاران خبر داد. ناطقان: گودرز خرداد پور معاون سازمان چای درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: براساس آخرین آمار 76 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 160 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد.

وی از پرداخت 67 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 47.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و مابقی پس ازپرداخت قدرالسهم کارخانه ها و دولت به صورت روزانه و هفتگی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته خرداد پور 49 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 38 کارخانه چای سازی مشغول فعالیت خرید برگ سبز چای هستند،افزود: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تا کنون 17 هزارتن چای خشک استحصال شده است.

وی با اشاره به اینکه نمی توان میزان تولید برگ سبز چای تا پایان فصل بهره برداری را پیش بینی کرد، گفت: با توجه به آنکه میزان تولید به شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی بستگی دارد؛بنابراین در صورت وضعیت مساعد اقلیمی پیش بینی می شود که میزان تولید برگ سبز چای به 115 هزارتن برسد.

معاون سازمان چای درباره آخرین وضعیت واردات 250 میلیون دلاری چای از سریلانکا افزود: شنیده ها حاکی از آن است که دولت با این میزان واردات موافقت نکرده است چرا که سالانه 105 تا 110 هزارتن چای در داخل مورد استفاده قرار می گیرد که حدود 25 هزارتن از این میزان در داخل تولید می شود.

وی در پایان میزان واردات رسمی چای را 55 هزارتن اعلام کرد و گفت: مابقی این نیاز از مبادی غیر رسمی و قاچاق نیز وارد می شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مطالبات ، چایکاران ، خرید تضمینی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مطالبات چایکاران خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، یک منبع کارگری در شهرداری رودبار گفت: خواسته اصلی کارگران شهرداری رودبار که دو تا سه روز پیش به خاطر آن اقدام به اعتراض صنفی کردند، پرداخت ۴ ماه حقوق سال ۱۴۰۰، اضافه کاری و ارائه لباس و کفش مناسب و سایر مزایای شغلی است.

یکی از کارگران گفت: از حداقل‌های مزدی برخورداریم حال آنکه همان حداقل حقوق هم از بهمن ماه سال گذشته بدون محاسبه اضافه کاری پرداخت می‌شود.

او گفت: دلیل شکل گیری اعتراض کارگران، حضور بازرسان استانداری در محل شهرداری بود تا از این طریق مشکلاتمان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم، اما متاسفانه استمرار و طولانی شدن پیگیری‌های صنفی کارگران باعث تهدید کارگران شد در عین حال بازرسان استانداری هم به خواسته‌های کارگران اهمیت ندادند.

این کارگر با بیان اینکه از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما با تاخیر پرداخت شده است، در ارتباط با مطالبات خود و همکارانش گفت: در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم که مجموع مطالبات در این سال به حدود ۴ ماه می‌رسد. در عین حال چندین ماه حق بیمه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند، اما پیمانکار حاضر به پرداخت طلب کارگران نیست.

او از دستگاه‌های نظارتی خواست پرونده تخلفات شهرداری را بررسی کنند، تا با تمام کسانی که با از بین بردن حق کارگران در تخلفات مالی شهرداری رودبار دست داشته‌اند، برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت