Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت رعایت موارد ایمنی از سوی عابران پیاده تاکید کرد و گفت: شهروندان باید همواره از رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی از جمله کاهش یا افزایش سرعت در هنگام عبور، توقف ناگهانی، دویدن ناگهانی و... خودداری کنند.

مسعود جبارزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه آمارها حاکی است که بخش قابل توجهی از قربانیان سوانح ترافیکی تهران را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: اکثر این تصادفات نیز در ساعاتی از شب رخ می‌دهد که به‌ واسطه تاریکی هوا، عابران پیاده به‌خوبی رؤیت نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی همچنین کاهش دید راننده و خستگی و خواب‌آلودگی راننده نیز دیگر عامل بروز چنین تصادفاتی است.

جبارزاده در توصیه به عابران پیاده اضافه کرد: جهت اجتناب از وقوع چنین حوادثی توصیه می‌شود شهروندان عزیز حتی‌المقدور از پیاده‌روی در شب به‌ویژه در سطح سواره‌رو اجتناب کنند و اگر هم مجبور به عبور یا پیاده‌روی در بخشی از معابر هستند حتماً از لباس‌های روشن استفاده کنند زیرا راننده قادر است عابر پیاده سفیدپوش را در فاصله دورتری رؤیت کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان باید همواره از رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی از جمله کاهش یا افزایش سرعت در هنگام عبور، توقف ناگهانی، دویدن ناگهانی و... خودداری کنند. زیرا چنین رفتارهایی باعث می‌شود که راننده نتواند به‌خوبی رفتار عابر پیاده را پیش‌بینی و از برخورد با آن جلوگیری کند.

انتهای پیام/4039

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد

 سرهنگ احسان مومنی اظهار کرد: همزمان با آغاز نیمه دوم سال ترافیک بیشتری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم و در سال ۱۴۰۲ بحث برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت. 

او گفت: تمام همکاران بنده مکلف شده اند که در هر کجا که تخلف ساکنی را مشاهده کردند با آن به صورت جد برخورد نمایند چرا که در نیمه دوم سال ترافیک سنگین تری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم. همچنین به خاطر نظم بخشی هر چه بیشتر به معابر وروان سازی ترافیک و نیز کاهش تصادفات برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری همکاران بنده قرار گرفته است. 

سرهنگ مومنی افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند اعمال قانون گردیدند. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد : اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی ۱۴۰۰ وسیله نقلیه‌ای که در پیاده رو‌های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند. 
سرهنگ مومنی افزود: این اعمال قانون‌ها و برخورد‌ها درخواست شهروندان است که از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسابل نقلیه در پیاده رو‌ها پارک کرده اند. 

او گفت: اعمال قانون‌ها به این صورت است که تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ در صورت مشاهده تخلف پارک در پیاده رو با این تخلف برخورد می‌نمایند و همچنین تیم‌های پیاده در همان تقاطع و یا محلی که مستقر می‌باشند باید این اعمال قانون‌ها را انجام و تقاطع و محل را پاکسازی نمایند. همچنین همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ و یا همان مرکز مانیتورینگ از طریق دوربین‌های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را مشاهده نمایند خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می‌نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • فیلم/ آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده!
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • هشدار پلیس: عابران پیاده‌ شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • فوت راننده موتورسیکلت در خیابان طیب اصفهان