Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که «مدیریت و تئوری حاکم بر تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند» گفت: اگر اقداماتی از قبیل جابه‌جایی یک نفر یا همه تیم اقتصادی دولت بدون بازطراحی تئوری اقتصادی مورد نظر قرار بگیرد دستاوردی حاصل نخواهد شد.

حسن رسولی با اشاره به نقش و  اهمیت تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: مهم‌ترین بخشی که نشان‌دهنده کاهش کارآمدی دولت در اداره امور کشور است در شرایط کنونی بخش اقتصادی و دکترین و مدیریت این بخش در دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تقریبا اکثر تحلیل‌گران و کارشناسان معتقدند که با توجه به شرایط جدیدی که کشور با آن مواجه است، تئوری حاکم بر رفتار دولتمردان در مواجه با این شرایط از یکسو و ستاد اقتصادی دولت از سویی دیگر مناسب شرایطی که تهدیدات گوناگون داخلی، منطقه و بین‌المللی متوجه کشور است، نیست.

عضو هیات مدیره بنیاد باران با بیان این‌که «عرصه اقتصاد امروز تبدیل به صحنه نبرد واقعی ما با طرف‌های مقابل شده است»، ادامه داد: سازمان اقتصادی دولت باید دچار تغییر و دگرگونی شود و هر دو بخش مدیریت این سازمان و همچنین تئوری حاکم بر آن دستخوش تغییراتی شود. چنانچه هر کدام از این دو بخش به تنهایی مورد توجه آقای روحانی قرار بگیرد و اقدامات یک جانبه‌ای نظیر جابه‌جایی یک نفر یا همه اعضای تیم اقتصادی دولت بدون بازطراحی تئوری اقتصادی مورد نظر باشد، از چنین اقداماتی دستاوردی حاصل نخواهد شد.

رسولی اظهار کرد: تا جایی که مطلع هستم بنا بر این بود که آقای طیب‌نیا به جمع دولتمردان اقتصادی بپیوندد و قرار بود که  سازمان مدیریت برنامه‌ریزی همزمان با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی که سه رکن اقتصادی کشور هستند، هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ مدیریتی مورد بازسازی قرار بگیرد. این در حالی است که امروز برخلاف نظر دلسوزان کشور این اقدام عملیاتی نشده و به نظر می‌رسد که اراده قوی در کابینه و رییس جمهوری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه و اقدام آقای روحانی قرار بگیرد تا در نتیجه ثمرات و دستاوردهای این نوسازی، شرایط پرتلاطم، با نوسان و غیرقابل اعتماد فعلی در اقتصاد به ثبات و آرامش تبدیل شود.

این عضو شورای شهر تهران در پایان با اشاره به تغییر رییس کل بانک مرکزی طی روزهای اخیر، اظهار کرد: اگر به صورت همزمان در دو بخش مدیریت و تئوری در اقتصاد کشور تغییراتی صورت نگیرد، به نظرم تغییر رییس کل بانک مرکزی و وجود آقای همتی به تنهایی پاسخگوی وضعیت فعلی اقتصاد کشور نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اصلاح طلبان بانک مرکزی حسن روحانی علی طیب نیا حسن رسولی تیم اقتصادی دولت عبدالناصر همتی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد