Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- منابع پزشکي و امدادرساني اعلام کردند که در حمله به بيمارستاني در داخل شهر الحديده 52 تن شهيد و 100 تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، جنگنده‌هاي ائتلاف سعودي در حمله به بيمارستان «الثوره» شهر «الحُديده» يمن ده‌ها غير نظامي را به شهادت رساندند.
شبکه الميادين لبنان به نقل از خبرنگار ميداني خود در يمن، اين حمله را «قتل عام» خواند و گزارش کرد که در اين حمله ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت بهداشت يمن اعلام کرد:  در حمله جنگنده ائتلاف سعودي به بيمارستان الثوره و بازار ماهيگيران در الحديده، 52 نفر شهيد و بيش از 100 نفر مجروح شدند.
همزمان با حمله به بيمارستان شهر الحديده، جنگنده‌هاي ائتلاف سعودي اسکله صيدان يمني در بندر الحديده را بمباران کردند که منجر به کشته و زخمي شدن شمار زيادي از آن‌ها شده است.
رسانه‌هاي يمني از احتمال افزايش شمار قربانيان اين حمله ائتلاف سعودي خبر مي‌دهند.
وبگاه اطلاع‌رساني «انصارالله» يمن گزارش داد که حدود 20 نفر از زخمي‌هاي اين حمله به يک بيمارستان نظامي در شهر الحديده منتقل شده‌اند.
خبرگزاري رويترز به نقل از منابع بيمارستاني اعلام کرد که در اين حمله 26 نفر کشته و 35 تن ديگر زخمي شده‌اند.

ائتلاف سعودي: کار ما نبود!
ائتلاف سعودي حمله هوايي به بيمارستان «الثوره» الحديده را منکر شد!
در حالي که منابع در يمن از شهادت و زخمي شدن بيش از 150 تن در حملات ائتلاف عربي به الحديده خبر مي‌دهند، سخنگوي ائتلاف عربي تحت امر عربستان مدعي شده است که اين ائتلاف در حمله به الحديده دست نداشته است.
به گزارش روسيا اليوم، ترکي المالکي، سخنگوي ائتلاف سعودي در کنفرانس خبري در رياض در راستاي شانه خالي کردن از مسئوليت اين ائتلاف در حمله به الحديده و کشتار گسترده غيرنظاميان گفت: اين ائتلاف اقدام حوثي‌ها در هدف قرار دادن غيرنظاميان در الحديده را محکوم مي‌کند.
وي افزود: اين ائتلاف روش قاطعانه و شفافي را که مبتني بر قوانين بين‌المللي است، دنبال مي‌کند و نيروهاي ائتلاف روز پنجشنبه هيچ عملياتي در داخل الحديده نداشته‌اند.
اين حمله و تجاوز ائتلاف عربي در حالي صورت گرفت که جنبش انصارالله يمن پيشتر از آتش بس در اين منطقه خبر داده بود.

بيانيه مهم رئيس کميته عالي انقلابي يمن درباره جنايت جديد ائتلاف سعودي
محمد علي الحوثي، رئيس کميته عالي انقلابي يمن بيانيه مهمي را درباره تازه ترين جنايت ائتلاف سعودي آمريکايي در حمله به بيمارستاني در الحديده صادر کرد. در اين جنايت ده ها تن از شهروندان يمني به شهادت رسيده يا مجروح شدند.
بيانيه رئيس کميته عالي انقلابي يمن پيرامون حادثه حمله به بيمارستاني در الحديده:
تقريبا طي سه سال و نيم گذشته روزي نيست که ائتلاف سعودي آمريکايي اماراتي اسرائيلي تجاوز به يمن، جنايات مضاعفي را در حق ملت يمن مرتکب نشده باشد.
با اينکه همه قوانين انساني بين المللي حمله به غير نظاميان و مخالفان خارج از ميدان جنگ و حمله به مجروحان و کادرهاي درماني ممنوع کرده اند، اما امروز هم ائتلاف متجاوز – آنهم فقط چند ساعت قبل از برگزاري نشست شوراي امنيت بين الملل درباره يمن – جنايت جديدي را با حمله هوايي به بيمارستان الثوره و بازار ماهي فروشان رقم زد و بيش از 42 تن از شهروندان را به شهادت رسانده و 65 نفر را در دهن کجي آشکاري به شوراي امنيت مجروح کرده است. [اين آمار اوليه اين جنايت در زمان آماده کردن اين بيانيه بوده است] و جالب است که در اين جلسه علني، نماينده ويژه سازمان ملل در يمن هم حضور دارد.
ما در ازاي اين جنايت فجيع تأکيد مي کنيم که:
*اين جنايت و همه جنايت هاي پيش از اين براي بار هزارم نشان دادند که سران ائتلاف متجاوز حاضر به پذيرش صلح نيستند. و نشان داده اند که فاقد هدف و طرح و بينش هستند و هيچ هدفي جز کشتار و ويراني ندارند. در حالي که يمن پيوسته خواهان صلح بود و طرح هاي بسياري براي توقف کشتار و ويراني ناشي از حمله هاي هوايي ائتلاف متجاوز و سلاح هاي نامتعارف آنها و پايان محاصره يمن ارائه داده است.
*ارتکاب چنين جناياتي چهره تروريستي ائتلاف سعودي و امريکايي تجاوز به يمن را به وضوح نشان مي دهد و تمام همدستان آنها را رسوا مي کند. ما تأکيد مي کنيم که ملت ها منتظر موضع گيري و حرکتي از سوي سازمان ملل و تمام کشورهايي هستند که در اين ائتلاف شرکت نکرده اند.ما همه را مسئول مي دانيم.
*همه جهانيان بايد بدانند که آمريکايي ها و انگليسي هايي که خود عضو دائم شوراي امنيت هستند و متحدان سعودي و اماراتي آنها هر روز در يمن مرتکب جنايت مي شوند و بدون هيچ مانعي قوانين بين المللي را نقض مي کنند و در شوراي امنيت مانع هر گونه حرکتي براي تحقق صلح مي شوند و جهان اندکي بعد از برگزاري اين نشست حقيقت گفته ما را خواهد فهميد. ما تأکيد مي کنيم که ملت يمن ملتي آزاده و هشيار است و مي داند که عامل اصلي اين کشتار آمريکا و تمام کشورهايي هستند که رسما در ائتلاف تجاوز به يمن شرکت کرده اند. و اين سلاح آمريکايي و متحدان آن است که کودکان و فرزندان و زنان يمن را به خاک و خون مي کشد.
*حداقل حق قانوني ملت يمن در مقابل قدرت ظالم و متجاوز، محکوم شدن ائتلاف متجاوز و اعلام ضرورت توقف تجاوز به يمن و رفع محاصره آن و محاکمه جنايتکاران است.
*جامعه بين الملل بايد تمايل خود به صلح در يمن را عملا نشان دهد. شوراي امنيت بايد قطعنامه اي در توقف بمباران يمن و رفع محاصره آن صادر کند تا ملت يمن طعم امنيت و ثبات را بچشند.
*پايداري ملت يمن در مقابل حمله متجاوزان و اشغالگران به ياري خدا و به رغم ادامه تجاوز سعودي امريکايي و متحدانش به پيروزي اين ملت مي انجامد.

جنگ يمن وخيم ترين بحران انساني در دنيا
سازمان ملل جنگ يمن را وخيم ترين بحران انساني در دنيا نامگذاري کرده است.
به گزارش شبکه تلويزيوني سي.ان.ان؛ تهاجم نظاميان ائتلاف به سرکردگي آل سعود به يمن در بيش از سه سال گذشته هزاران کشته و زخمي برجاي گذاشته و ميليون ها نفر نيز به ناچار در داخل اين کشور آواره شده اند.
اين شبکه افزود تهاجم نظاميان ائتلاف به سرکردگي آل سعود و با پشتيباني تدارکاتي - اطلاعاتي کشورهاي غربي بويژه آمريکا به يمن در بيش از سه سال گذشته هزاران کشته و زخمي برجاي گذاشته و ميليون ها نفر نيز به ناچار در داخل اين کشور آواره شده اند.
شهر صنعا پايتخت يمن به شکل خيره کننده اي زيباست اما سکوتي مرگبار بر اين شهر تاريخي حاکم شده است و در نگاهي نادر از دريچه ي دوربين به شهر محاصره شده ي صنعا شاهد بوديم که اين شهر به شکلي روزافزون از دنياي خارج بي خبر مانده و درد و رنج به جا مانده از بمباران هاي پي در پي روايت نمي شود. کودکان در ميان آوار و خرابه هاي جنگ بازي مي کنند و ساختمان ها شکوه و عظمت خود را از دست داده اند و ديگر سرپناه به شمار نمي آيند.
کشورهاي ائتلاف به سرکردگي عربستان سعودي هر روز محاصره ي خود را تنگ تر مي کنند و دسترسي رسانه هاي بين المللي را به شهر صنعا ممنوع کرده اند.
يکي از عکاسان محلي، خرابه هاي به جا مانده از محل اصابت يک فروند موشک سعودي ها را نشان مي دهد که سه سال پيش 13 نفر از ساکنان يک واحد مسکوني را کشت. وي گفت 10 تن از جان باختگان، اعضاي خانواده او بودند.
اين عکاس خبري گفت "عموي من هميشه بيرون از خانه مي نشست اما در آنروز داخل خانه بود. هنگامي که موشک اصابت کرد ما خيلي زود خودمان را رسانديم و يکي دو ساعت طول کشيد تا همه جسدها را از زير آوار بيرون کشيديم. خانه ما چند متر آن طرف تر است. اگر موشک به خانه ي ما مي خورد همه ي ما نيز شهيد شده بوديم."
سازمان ديده بان حقوق بشر در گزارش هاي فراواني اعلام کرده حمله هاي هوايي ائتلاف سعودي به غيرنظاميان در يمن غيرقانوني است. چندماه پيش جنگنده هاي ارتش سعودي يک واحد پمپ بنزين را هدف قرار دادند. از جمله هدف هاي رژيم آل سعود، ناياب شدن سوخت در صنعا و دامن زدن به نارضايتي عمومي در اين شهر است.
اما مردم يمن در اعتراض به اقدام هاي وحشيانه ائتلاف سعودي، روبروي دفتر سازمان ملل در صنعا گردهم آمدند و رياض و هم پيمانانش را محکوم کردند.
يک خانم معترض گفت "همه دنيا مي داند در يمن چه خبر است اما هيچ کشوري، براي کمک به يمن گام بر نمي دارد. همه رويدادهايي که در يمن دارد اتفاق مي افتد شاهدي بر اين مدعاست که هيچ کس به فکر ما نيست."
يکي از مخرب ترين حملات هوايي آل سعود در سال 2016 اتفاق افتاد و سبب شد انتقادها از آمريکا به علت حمايت و ياري رساني به ائتلاف شدت بگيرد. دست کم 155 نفر در اين حمله هوايي جان باختند.
به گفته ي شاهدان عيني در زير آوار به جا مانده از اين حمله هوايي پر بود از جسدهايي که کاملا سوخته و در دم جان باخته بودند، اين حمله همه يمن را تحت تاثير قرار داد. ياد و خاطره ي آن در ذهن من نقش بسته است.
حتي «کوکبان» يکي از شاهکارهاي معماري و تاريخي يمن هم در امان نمانده است. اين شاهکار معماري را از روي دو ستاره اي نامگذاري کرده اند که از داخل آن مي درخشند.
دنياي خارج (جامعه بين المللي) چندان تمايلي به اقدام براي پايان دادن به وحشيگري و تجاوز به يمن از خود نشان نداده و بيشتر تماشاچي بوده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

مجید فروردین گفت: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

او گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واکنش دولت غزه به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • فیلم| برخورد پلیس سعودی با عکس گرفتن در مقابل کعبه با پرچم فلسطین
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است