Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@19:30:23 GMT

ذره‌بین دیوان عدالت اداری بر فیش حقوقی فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۰۶۳۳

ذره‌بین دیوان عدالت اداری بر فیش حقوقی فرهنگیان

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بااعلام این که علاوه بر سختی کار و حق عائله‌مندی معلمان مجرد زن، دو بند دیگر فیش حقوقی فرهنگیان در انتظار حذف هستند، علت این امر را عدم تصویب آنها در هیات دولت کنونی دانست.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به چگونگی مسیر و روش اصلاح نظام پرداختی معلمان با توجه به حذف دو بند از فیش حقوقی فرهنگیان و کاهش دریافتی آن‌ها در ماه‌های اخیر و افزایش اعتراضات به این مسئله، گفت: نظام پرداختی معلمان نیاز به تصویب یا اصلاح در مجلس ندارد بلکه باید در "هیات دولت" یا "شورای توسعه نیروی انسانی" براساس قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح و مصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان دولت‌های گذشته همچون تصدی بنده در وزارت آموزش و پرورش کم و کیف پرداختی‌ها مشخص و در هیات دولت تصویب شد به همین دلیل دیوان عدالت اداری حق ورود به این مسئله را نداشت و بندی از فیش حقوقی فرهنگیان کم نشد، درواقع با ارائه مصوبه دولت به دیوان محاسبات آن‌ها دیگر به موضوع ورود نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

مجلس فعلی بیش از حد در اختیار دولت است

علاوه بر سختی کار و حق عائله‌مندی دو بند دیگر فیش حقوقی فرهنگیان در انتظار حذف

وی با بیان اینکه دولت کنونی علاوه بر دو بند سختی کار و حق عائله‌مندی معلمان مجرد زن دو بند دیگر را –که قرار است کم شود- را در فیش حقوق معلمان به تصویب نرسانده به همین دلیل دیوان عدالت اداری آن‌ها را به مرور حذف خواهد کرد، اضافه کرد: بند قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به مسئله فوق باید مصوبه دولت شود چراکه دولت در مصوبی چندین مورد را که مصوبه دولت قبل بوده حذف کرده و اکنون برای بازگشت باید مجددا تصویب کند.

عدم تمدید برخی از بندهای فیش حقوقی فرهنگیان در دولت فعلی منجر به حذف آن ازسوی دیوان

حاجی بابایی تاکید دارد از آنجا که هر دولت می‌تواند مصوبات دولت قبلی را تمدید نکند، عدم تمدید این بندها در فیش حقوقی فرهنگیان در دولت فعلی منجر به حذف آن ازسوی دیوان عدالت اداری شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهاد برای حل مشکل اظهارکرد: راه حل این است که ابتدا وزیر در هیات دولت پیشنهاد دهد، هیات دولت و شورای توسعه عدالت اداری مصوب کند و در نهایت سازمان برنامه بودجه تبعیت خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ حاجی بابایی دیوان عدالت اداری صندوق ذخیره فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت

دیوان محاسبات کشور گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را به‌منظور بهره‌برداری در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار داد.

به گزارش شانا به‌نقل از دیوان محاسبات کشور، پس از ارائه گزارش دارو، این نهاد نظارتی گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را نیز نهایی کرد و به‌منظور بهره‌برداری در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار داد.

موضوعاتی همچون مجوزهای خاص، تعارض منافع و بزرگنمایی تحریم از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در این حوزه به‌ شمار می‌رود که در این گزارش به آن اشاره شده است.

دیگر خبرها

  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت