Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@05:45:00 GMT

بارش سیل‌آسا در مناطق مرکزی مازندران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۱۲۳۷

بارش سیل‌آسا در مناطق مرکزی مازندران

وقوع بارش سیل‌آسا در یازدهمین روز از دومین ماه گرم تابستان سبب غافلگیری مسافران تابستانی و وقوع خسارات در مناطق کوهستانی شهر‌های ساری و سوادکوه شد.  
به گزارش تسنیم، باران سیل‌آسا، رگباری و شدید از عصر روز گذشته از جنوب مازندران در شهرستان سوادکوه باریدن گرفت تا پس از حدود ۲۰ روز گرمای شدید هوای ۴۰ درجه مردم و مسافران استان با خنکای تابستانی در سال ۹۷ مانوس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بارش‌های سیل‌آسا که توسط اداره کل هواشناسی مازندران به مردم و مسافران هشدار قبلی داده شده بود البته سبب غافلگیری بسیاری از مسافران در حاشیه جنگل‌ها و نقاط کوهستانی شهر‌های مرکزی استان مازندران شد.

۱۲ روستای چهاردانگه اسیر سیلاب شدید
عباس‌علی رضایی فرماندار ساری با اشاره به سیل غروب پنجشنبه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری اظهار داشت: ۱۲ روستای بخش چهاردانگه شهرستان ساری در معرض سیل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این سیل به دو روستا خسارت وارد شد افزود: مزارع، باغات و راه مواصلاتی روستا‌های برد و چالو منطقه چهاردانگه دچار خسارت شد.

فرماندار ساری با اعلام اینکه خوشبختانه این سیل خسارت جانی به همراه نداشت، افزود: متاسفانه برخی از منازل روستای چالو دچار آبگرفتگی شد.

رضایی با تاکید بر اینکه نیروی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای خسارات فعالیت خود را آغاز کردند و در محل حضور دارند، تصریح کرد: راه‌های ارتباطی روستای برد باز و راه روستای چالو در حال ترمیم و بازگشایی است. میزان خسارت ریالی به باغات، اراضی کشاورزی و منازل متعاقبا اعلام می‌شود.

در عین حال جاری شدن سیلاب در منطقه پشتکوه چهاردانگه ساری سبب بروز مشکلات و نگرانی‌های برای مردمان این منطقه کوهستانی همجوار مرکز استان شده است.

علی اصعر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه به کشاورزان کیاسر و اهالی روستا‌های مسیر و گردشگران توصیه می‌شود با توجه به احتمال سیلاب ناگهانی از اقامت در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها پرهیز کنند، گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و وقوع بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی که از عصر پنجشنبه آغاز شده در کوتاه مدت به صورت محلی منجر به روان آب و سیلاب در مناطق مستعد شامل رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی می‌شود.

وی افزود: عصر روز گذشته درمنطقه سوادکوه و چهاردانگه با وقوع رگبار پراکنده شاهد روان آب‌ها و افزایش میزان آب رودخانه‌ها بودیم که به مردم این مناطق از طریق دستگاه‌های مسئول هشدار‌های لازم داده شد.

احمدی تاکید کرد: توصیه می‌شود روستانشینان ادوات کشاورزی و احشام را از مسیل‌ها دور و مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و محل عبور سیلاب‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه در پایین دست خودداری کنند. دستگاه‌های مسئول و امدادی مازندران از آمادگی لازم برای امدادرسانی برخوردارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیل بارش شدید باران سیل در مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به حضور در کاشان با هدف برآورد خسارات سیل گفت: تصرف و عدم لایروبی رودخانه از مشکلات در کاشان است. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، هدف از حضور در منطقه را بررسی خسارات ناشی از سیل عنوان کرد و اظهار داشت: از محورهای مواصلاتی و سیلاب‌ها بازدید به عمل آمد. این جبهه از شمال استان وارد شده بود و از این رو مناطق شمالی و شرقی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

.

 

وی با بیان اینکه بارش باران تا 20 و حتی در ارتفاعات تا 40 میلیمتر گزارش شده است، افزود: بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های فصلی شد و روان‌آب و گل و لای را به مناطق مختلف وارد کرد و از طرفی باعث شد سیلاب در برخی از مناطق شهری کاشان ورود پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: روان‌آب و سیلاب در مناطق دو، سه و چهار کاشان وارد شد و از سوی دیگر اطراف اتوبان، فرودگاه و شهرک صنعتی جعفرآباد نیز تحت تأثیر قرار گرفت و بر این اساس نیروهای امدادی وارد عمل شدند و این سامانه علاوه بر کاشان دیگر مناطق استان اصفهان را نظیر آران و بیدگل، اردستان و دیگر شهرها تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه خسارات تاکنون به صورت دقیق برآورد نشده است، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های ایمنی و امداد اولیه تیم‌های مختلف رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت اما خساراتی به منازل مسکونی، مزارع، باغات، معابر، تأسیسات شهری و غیره وارد شد و سه روز برای ارزیابی خسارت فرصت باقی است.

کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

شیشه‌فروش با بیان اینکه بیمه راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: قرار شد بنیاد مسکن منازل آسیب‌دیده را بررسی و در سامانه ثبت کند در حالی که یکی از مشکلات اساسی عدم لایروبی و تصرف رودخانه‌ها است و از این رو تأکید است طرح‌های آبخیزداری با اولویت اجرا شود.

انتهای پیام/801

 

دیگر خبرها

  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • باران بهاری در راه مازندران