Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@16:39:25 GMT

نکوداشت شیخ فضل الله نوری در قم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۱۵۷۳

نکوداشت شیخ فضل الله نوری در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مراسم بزرگداشت شیخ فضل‌الله نوری، از روحانیون متنفذ شیعه و منتقدین حکومت مشروطه ایران  شامگاه پنجشنبه در مقبره این شهید واقع در صحن امام رضا حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

حجت الاسلام سلیمانی، سخنران آیین نکوداشت شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری بابیان این‌که شیخ فضل‌الله نوری از تصمیم گیران بزرگ ابتدای جریان عدالت‌خواهی بود، ابراز داشت: سفارت انگلیس بانفوذ در این جریان عدالت‌خواه عنوان‌های اسلامی این جریان را به مشروطیت تغییر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که مشروطه برای ما عبرت است، گفت: ولایت‌فقیه تنها حافظ اصالت و هویت نظام است،انقلابیون در محل سفارت انگلستان که به دلایل از پیش تعریف‌شده از علما خالی‌شده بود هویت عدالت‌خواهی انقلاب خود را با عنوان مشروطه تغییر دادند درحالی‌که نمی‌دانستند مشروطه به چه معناست.

حجت‌الاسلام سلیمانی در ادامه بابیان این‌که قانون اساسی بلژیک و فرانسه برای جریان مشروطه به‌عنوان قانون اساسی دیکته شد، اظهار داشت: شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری به‌موقع متوجه تغییر جهت انقلاب شده بود و با اقداماتی در تلاش بود که از نفوذ فراگیر تفکر انگلیسی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز برای عدالت‌خواهی اسلامی با شاکله ولایت‌فقیه موفق به شکل دادن نظام اسلامی شد درحالی‌که شاهد این حقیقت هستیم جریان نفوذ در بالاترین سطوح مانند سطح کابینه‌های دولتی برای مصادره انقلاب تلاش می‌کند.

سخنران آیین نکوداشت شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری با تأکید بر این‌که باید امروز در مقابل جریان نفوذی تقابل کرد، گفت: امروز در کشور نفوذی‌هایی وجود دارند که باید مراقب رفتارشان بود.

وی عنوان کرد: خمیرمایه‌ها و مشکلات مشروطه در مقابل نظام اسلامی قرارگرفته است؛ درحالی‌که نعمت ولایت‌فقیه از حیات و صحت این انقلاب در برابر این مشکلات مراقبت می‌کند و این مسئله‌ای است که مشروطه از آن محروم بود.

انتهای پیام/ش

مراسم بزرگداشت شیخ فضل الله نوری در حرم حضرت معصومه(س)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا انقلاب مشروطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد