Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:27:30 GMT

برگزاری همایش «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۱۷۳۶

برگزاری همایش «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، در این نشست اورنگی رییس شورای راهبردی این همایش گفت : این همایش همزمان با رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی و با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات مؤسس و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تبریز و مشروطه خواهی ایرانیان و نظام اعتقادی و سیاسی شیعه، تبریز و زمینه‌های فکری و نظری مشروطه خواهی در ایران، هنر، معماری و فضاهای شهری و ادبیات در مکتب تبریز، تبریز و آینده مشروطه خواهی ایرانیان، جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی تبریز در عصر مشروطه خواهی، تبریز و انقلاب مشروطه و تکوین دولت مدرن و نهادهای جدید سیاسی در ایران، تبریز و انقلاب مشروطه و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، مکتب تبریز و خود آگاهی تاریخی ایرانیان و مساله نفوذ و انحراف در مشروطه خواهی تبریز را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

رییس شورای راهبردی همایش بین المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران »، مشروطه خواهی تبریز و زایش حقوق مدنی و شهروندی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه در نهضت مشروطیت ایران، رسائل سیاسی رجال آذربایجان و تبریز در مشروطیت، جایگاه تاریخی آذربایجان و تبریز قبل و بعد از مشروطه، مجادلات و مناقشات نظری درباره مکتب تبریز در حرکت مشروطه خواهی و نقش مشروطیت در پیدایش و جریان‌سازی هویت انقلاب اسلامی ایران، نقش زنان آذربایجان و تبریز در انقلاب مشروطه، آرمان شهر مشروطه در آثار نویسندگان آذربایجان را نیز از محورهای آزاد و مرتبط با عنوان همایش عنوان کرد.

اورنگی خاطر نشان شد : همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه متشکل از ۵ کمیته علمی، اجرایی، داوری، رسانه و هنر بوده و دکتر جوانپور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، رئیس این همایش بین المللی است.

وی تصریح کرد : بر اساس توافقی که با آموزش و پرورش منعقد شده، قرار است کارگاه های مشروطه شناسی در طول سال تحصیلی برای فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شود.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی در پایان از افتتاح دفتر سازمان یونسکو در استان خبر داد و گفت : این اولین دفتر استانی در کشور خواهد بود که می تواند مقدمه ای بر سهولت ثبت جهانی آثار باستانی و میراث فرهنگی منطقه باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم از  اعلام آمادگی این مرکز برای اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای این همایش بین المللی خبر داد .

سید محسن لطیفی گفت : رسانه ملی برای پوشش هر چه بهتر این همایش، برای قبل، حین و بعد از برگزاری آن در حوزه های مختلف صدا، سیما و خبر برنامه ریزی مناسبی کرده است .

سید محسن لطیفی با تاکید بر نقش مهم تبریز و آذربایجان در انقلاب مشروطه و پیشرو بودن آن در موضوعات تاریخی و فرهنگی خاطر نشان شد : امیداوریم برگزاری چنین همایش‌هایی باعث ‌شود که این موضوعات به شکل درست و مناسب به نسل جدید و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی افزود : مشابهت زیادی میان حوادث و اتفاقات سالها و روزهای اخیر جامعه با اتفاقات سالهای دوره مشروطیت و دخالت بیگانگان در هر دو دوره وجود دارد و وظیفه رسانه به تصویر کشیدن هرچه بهتر این موضوع برای مخاطبان و جامعه است.

گفتنی است همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، مشارکت فعال سازمان جهاد دانشگاهی، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری کلانشهر تبریز، معاونت فرهنگی سپاه عاشورا، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی فعال استان  ۱۴ مرداد ماه سال‌جاری در ۱۸ محور علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

کد خبر 4363796

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب مشروطه تبریز مشروطه بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد یاسوج خرم آباد شهرکرد شیراز بیرجند زلزله سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت همایش پیاده‌روی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان و کارکنان اداره های شهرستان مهر از شبکه بهداشت و درمان تا بوستان شهدای شهر مهر برگزار شد.

در این همایش پیاده‌روی بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس شهر مهر نیز حضور داشتند.

در پایاناین مراسم پیاده روی از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز