Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آلمانی در مطلبی از نگرانی عرصه اقتصادی آلمان درباره عواقب وخیم تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین خبر داد. ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم نشریه "فوکوس" آلمان در مطلبی نوشت: مناقشات تجاری بین آمریکا و چین در معرض تهدید تشدید روزافزون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به نظر می رسد که جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا فعلا متوقف شده است. با این حال عرصه اقتصادی آلمان نگران عواقب وخیم تصمیمات اقتصادی ترامپ علیه چین برای آلمان هستند.

دونالد ترامپ و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا چندی پیش در نشستی در بروکسل با هم  توافق کردند که فعلا تعرفه های گمرکی بالا علیه واردات متقابل را کنار بگذارند و درباره حل مناقشات تجاری به توافقی ظاهری دست یافتند.  

البته بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران اروپایی همچنان با دیده شک و تردید به این توافق صورت گرفته می نگرند و از تداوم مناقشات تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا سخن می گویند.

اما مناقشات تجاری بین چین و آمریکا همچنان تشدید می شود. منابع آگاه بر این باورند که آمریکا قصد دارد جنگ تجاری علیه چین را در دو جبهه به طور همزمان تشدید کند. واشنگتن از یک سو در نظر دارد تا مانع از دسترسی شرکت های چینی به فناوری های پیشرفته شرکت های غربی شود و از سوی دیگر قصد دارد اصلاحات ساختاری را در سازمان تجارت جهانی اعمال کند تا از این طریق با سیاست های تجاری پکن مقابله نماید.

 بر اساس  گزارش رسانه های غربی پس از نشست اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا، ایالات متحده راهبرد جدید خود را برای تشدید جنگ تجاری علیه چین نشان داده است.

رابرت لایتهایزر نماینده تجاری آمریکا چند روز پیش تاکید کرد که "سال ها طول می کشد تا مشکلات تجاری واشنگتن با پکن حل و فصل شود. این بدان معناست که تشدید جنگ تعرفه ها با چین به طور نامحدود ادامه خواهد یافت."

حالا در این شرایط عرصه اقتصادی آلمان به شدت نگران تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین و عواقب آن برای آلمان است. اقتصاد آلمان فورا درباره تشدید مناقشات تجاری بین این دو کشور هشدار داده است.

"هولگر بینگمن"، رئیس انجمن تجارت خارجی آلمان در این باره به روزنامه راینیشن پست گفته است که برای کشوری تا این حد فعال در عرصه تجارت خارجی این مناقشات عواقب وخیمی دارد که نمی تواند آن را در منطقه یورو محاسبه کرد. اگر مناقشات همچنان تشدید شود نه تنها برای دو رقیب یعنی آمریکا و چین بلکه برای تمام دنیا بسیار خطرناک است.

رئیس انجمن تجارت خارجی آلمان همچنین خواستار مذاکرات و بحث هایی درباره توسعه و تحول در قوانین تجارت بین المللی شد.

وی در این باره گفت که ما به این قواعد نیاز داریم تا در آینده بتوانیم از چنین دیوانه بازی هایی که رفاه و رونق جهانی که تجارت بین المللی آن را میسر ساخته است به خطر می اندازد جلوگیری کنیم.

دولت چین این انتقاد را به آمریکا وارد می کند که رویکرد اخاذی از این کشور را در پیش گرفته است. دو کشور چین و آمریکا تعرفه های گمرکی بالای متقابلی را علیه محصولات طرف متقابل اتخاذ کرده اند.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S8,87,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که اسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه این رژیم دستورالعمل‌هایی را برای تقویت امنیت در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان صادر کرد.

بنابر گزارش وبگاه خبری، گزارش‌ها روز یکشنبه نشان داد که کاتس دستوراتی را به تمام سفارتخانه‌های صهونیستی در سرتاسر جهان صادر کرد تا برای یک موج خصمانه آماده شوند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا، به دنبال دستگیری ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در سراسر آمریکا گسترش یافته است.

دانشجویان بسیاری از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتراضات پیوسته اند.

بسیاری از معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی را واگذار کنند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین