Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:39:15 GMT

اصفهان| ذوب‌آهن و استقلال؛ حسرت پریدن ۲ امتیاز شیرین

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۲۵۷۰

اصفهان| ذوب‌آهن و استقلال؛ حسرت پریدن ۲ امتیاز شیرین

ذوب‌آهن با تساوی مقابل استقلال ۲ امتیاز با ارزش را از دست داد. ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دومین هفته لیگ برتر شب گذشته با برگزاری 4 دیدار برگزار شد که در یکی از آنها ذوب‌آهن اصفهان مقابل استقلال تهران با نتیجه مساوی 2 بر 2 متوقف شد.

ذوب‌آهن در دومین دیدار خود از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، مقابل استقلال تن به تساوی داد تا علاوه بر تبریزی 2 امتیاز با ارزش را نیز تقدیم حریف آبی‌پوش خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی در شرایطی برگزار شد که تحت تأثیر انتقال تبریزی به استقلال و حواشی ناشی از آن بود.

نبرد ذوب‌آهن و استقلال تهران بازی جذاب و پر زد و خوردی از آب درآمد و هر 2 تیم در این دیدار بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته و موقعیت‌های گلزنی متعددی را خلق کردند.

ذوبی‌ها در فاز هجومی نمایش نسبتاً خوبی داشته و موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کردند که 2 مورد آنها را تبدیل به گل کرده و درحالی که می‌توانستند به گل‌های بعدی دست یابند، بی‌دقتی مهاجمان این تیم مانع از آن شد. در فاز دفاعی اما شاگردان نمازی‌زاده نتوانستند عملکرد خوب قبلی خود را تکرار کرده و با 2 اشتباه ساده اندوخته‌های خود را از دست دادند. با این وجود واکنش‌های خوب مظاهری و سوپر سیوهای به موقعش مانع از شکست تیمش شد.

نکته اساسی این بازی، مشخص شدن ناهماهنگی و عدم درک درست بازیکنان ذوب‌آهن از سیستم و تاکتیک مدنظر امید نمازی‌زاده است. امید نمازی‌زاده ذوب‌آهن را نسبت به فصول گذشته این تیم دفاعی‌تر می‌چیند و شاگردان وی هنوز آنگونه که باید، در این سیستم دفاعی جای نیفتاده و به هماهنگی و همخوانی لازم با تفکرات او نرسیده‌اند. همین عامل موجب می‌شود که در زمانی تیم تحت فشار است، تمرکز روانی کافی را نداشته و دست به اشتباهات بچگانه‌ای بزنند.

در آن سو استقلالی‌ها نیز خوب بازی کرده و موقعیت‎های گلزنی خطرناک زیادتری را نسبت به ذوب‌آهن خلق کردند. شاگردان شفر در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشته و علاوه بر جبران نتیجه می‌توانستند گل برتری را نیز به ثمر برسانند، اما نبود یک تمام‌کننده آماده و بی‌دقتی مهاجمان مانع از این امر شد. مشخص است که نبود تیام موجب کم شدن قدرت برندگی این تیم در خط حمله شده است. در فاز دفاعی اما آبی‌پوشان عملکرد چندان مثبتی نداشتند. 2 اشتباه مدافعان و دروازه‌بان این تیم، 2 گل را به ذوب‌آهن تقدیم کرد و اگرچه در ادامه روند بازی، نمایش خط دفاعی استقلال بهتر شد، اما بدشانسی و قدرنشناسی مهاجمان ذوب‌آهن نیز در حفظ دروازه استقلال بی‌تأثیر نبود.

نیمه نخست این دیدار با برتری نسبی استقلال آغاز شد و شاگردان شفر از همان دقایق اولیه، حملات پرتعداد و خطرناکی را روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دیدند. استقلالی‌ها می‌توانستند در همان دقایق ابتدایی صاحب گل شوند اما سوپرواکنش‌های مظاهری مانع از این امر شد. بعد گذشت 10 دقیقه آغازین، ذوبی‌ها به مرور به بازی تسلط پیدا کرده و حملات زهرداری را روی دروازه استقلال تدارک دیدند، اما سیوهای رحمتی مانع از گلزنی آنان شد. در دقیقه 24 بازی، ذوبی‌ها صاحب یک کرنر شده و توپ ارسال شده در یک رفت و برگشت به حبیب‌زاده رسید که وی با یک ضربه سر دروازه رحمتی را باز کرد. نکته تلخ این گل، مصدومیت حبیب‌زاده در لحظه زدن ضربه سر بود که منجر به تعویض اجباری وی شد.

در ادامه استقلالی ها برای جبران گل خورده جلو کشیده و حملات زیادی روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دیدند. شاگردان نمازی‌زاده نیز چشم به ضد حملات داشتند و در نهایت استقلالی‌ها موفق به باز کردن دروازه ذوب‌آهن شدند. در دقیقه 43 چرخش عالی روح‌الله باقری و پاس عالی‌تر او، وریا غفوری را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن دروازه مظاهری را گشود. گل تساوی استقلال چندان دوامی نداشته و 2 دقیقه بعد، اشتباه بچگانه رحمتی بار دیگر ذوب‌آهن را پیش انداخت. در دقیقه 46 ضربه کرنر با اشتباه رحمتی در دفع توپ همراه شده و هرناندز دروازه خالی استقلال را باز کرد. این نیمه با حساب 2 بر یک به نفع ذوب به پایان رسید.

استقلال نیمه دوم را بهتر از ذوب‌آهن آغاز کرد و فشار زیادی برای جبران نتیجه وارد می‌کرد. شاگردان شفر در 15 دقیقه ابتدایی این نیمه، تیم برتر زمین بوده و حملات زیادی را تدارک دیدند که در نهایت نیز منجر به گل تساوی شد. در دقیقه 55 پاس عرضی باقری به غفوری رسیده و وی با دریبل مظاهری برای بار دوم گلزنی نمود. بعد از این گل، هر 2 تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام داده و موقعیت‌هایی را نیز خلق کردند که فرصت‌های استقلال بیشتر و خطرناک‌تر بود. اخراج وحید محمدزاده در دقیقه 74 موجب شد که فشار بیشتری روی ذوب‌آهن وارد شود، اما شاگردان شفر قدر موقعیت‌های ایجاد شده را ندانستند. از آن طرف آبی‌پوشان نیز در دقیقه 91 دانشگر را به دلیل اخراج از دست دادند تا در همه چیز مساوی شوند. در نهایت نیز این بازی جذاب با تساوی 2 تیم به پایان رسید.

نمازی‌زاده: روی 2 اشتباه فردی گل خوردیم

امید نمازی بعد از تساوی 2-2 ذوب‌آهن و استقلال گفت: بازی خوبی بود و روی 2 اشتباه فردی گل‌های بدی خوردیم و کارمان را مشکل کرد. باید عقب نشینی می‌کردیم و در آن مدت توپ دست استقلال بود.

وی افزود: باید از بازیکنانم راضی باشم که هم مالک بازی بودیم و هم موقعیت‌های خوبی داشتیم که می‌توانستیم برنده باشیم. همانطور که شفر گفت هر دو تیم شانس برد داشتند، اما شانس ما بیشتر بود و اگر  دقت بیشتری داشتیم، می‌توانستیم 3 امتیاز را بگیریم. با این حال فکر می‌کنم آقای شفر تیم خوبی درست کرده و استقلال می‌تواند این فصل عملکرد خوبی داشته باشد.

سرمربی ذوب‌آهن در نشست خبری هم اظهار داشت: از قبل می‌دانستیم بازی با استقلال سخت خواهد بود. در نیمه نخست، بازی منطقی انجام داده و به گل رسیدیم. در ادامه روی اشتباه انفرادی گل خوردیم. آسیب دیدگی رضا حبیب‌زاده نیز به ما ضرر زد. آسیب‌دیدگی او ساده نیست و مدتی دور از میادین خواهد بود. ما مرتضی تبریزی را از دست داده بودیم و یک فوروارد دیگر هم از
 دست دادیم. با این حال به بازی برگشتیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: باید هوشیارتر و بهتر بازی کنیم. کوشش و انرژی ما باید بالاتر برود. ما در این مسئله کم گذاشتیم و زمانی که دو بر یک جلو بودیم، این کار را نکرده و استقلال بازی را دست گرفت و به گل هم رسید. گلی هم خوردیم، باز هم روی اشتباه فردی بود. پس از کارت قرمز، حدود 15،16 دقیقه یک بازیکن کمتر داشتیم و همین که یک امتیاز گرفتیم، بسیار مهم بود و بچه‌ها نشان دادند که می‌توانند در این شرایط جنگندگی داشته باشند. امیدوارم از هفته آینده باز هم روی نوار پیروزی قرار بگیریم.

نمازی در واکنش به اینکه قاسم حدادی‌فر به دلیل سن و سالش در اواخر بازی کم می‌آورد، اما با تعویض او هم تیم دچار افت می‌شود، گفت: نظر درستی است، باید دقایقی که حدادی‌فر را در زمین نداریم، مدیریت کنیم. با این وجود، قاسم عنصر مهمی برای ما بوده و از او راضی هستم. اگر او از لحاظ جسمانی کم می‌آورد، سایر بازیکنان باید تلاش و انرژی بیشتری به خرج بدهند. ما باید قاسم را چه وقتی در زمین حضور دارد و چه ندارد، مدیریت کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در رابطه با عملکرد محسن مسلمان گفت: هم در بازی قبل و این دیدار از او راضی‌ام، اما محسن باید یک جاهایی تلاش بیشتری کند. این تلاش نه در کار دفاعی، بلکه در پیدا کردن فضا برای گرفتن توپ است. زمانی که توپ زیر پای محسن است، می‌تواند به حریف ضربه بزند، اما باید در مورد فضاها جنب و جوش خودش را بیشتر کند. معمولاً بازیکنی همانند مسلمان را به خوبی آنالیز کرده و فضاهایش را می‌بندند. مسلمان باید در دیگر فضاها توپ پیدا کرده تا بتواند مثمرثمر باشد. اگر در این مسئله کار کند، می‌تواند به مانند قبل بهترین بازیکن لیگ باشد.

نمازی در پاسخ به سؤالی که چرا ذوب‌آهن در بازی امشب 2 نیمه متفاوت داشت، گفت: ما در هر 2 بازی اول لیگ 2 تعویض اجباری داشتیم، بد موقعی هم امروز گل خوردیم. زمانی که زمین دست ما بود، به خاطر اشتباه فردی گل خوردیم. اشتباه هرناندز توپ را به حریف داد و دفاع هم سرجایش نبود. در همان لحظه، بازیکن حریف چرخش کرد و توپ را به وریا غفوری داد و به گل هم رسیدند. اینجا بود که از لحاظ روحی ضربه خوردیم. پس از کارت قرمز هم کل بازی دست استقلال بود.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس و سپاهان در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که سرخپوشان در پنج دیدار خانگی قبلی خود مقابل طلایی پوشان موفق به پیروزی نشده است.

در واقع آخرین باری که پرسپولیس موفق به کسب سه امتیاز خانگی مقابل سپاهان شده، دیدار برگشت دو تیم در لیگ هفدهم بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ مقابل سپاهانی قرار گرفتند که حال و روز خوشی نداشت و با منصور ابراهیم زاده در رتبه سیزدهم قرار داشت.

در آن دیدار پرسپولیس خیلی زود و توسط علیپور در دهمین دقیقه بازی به گل اول رسید و سپس توسط شجاع خلیل زاده در چهلمین دقیقه برای دومین بار دروازه رقیب دیرینه را باز کرد.

شادی علی علیپور بعد از گل‌ زودهنگام در روز آخرین برد خانگی پرسپولیس مقابل سپاهان- ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ویدئو: 160824

در نیمه دوم بازی پرسپولیس موقعیت های بسیاری را با بی دقتی و البته تاحدی بدشانسی از دست داد تا در نهایت بازی با همان نتیجه نیمه نخست به پایان برسد و شاگردان برانکو ایوانکوویچ در آستانه دومین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر قرار بگیرند.

نتایج پرسپولیس و سپاهان به میزبانی سرخپوشان در شش فصل اخیر:

پرسپولیس ۰-۰ سپاهان ( لیگ هجدهم)
پرسپولیس ۰-۲ سپاهان(لیگ نوزدهم)
پرسپولیس ۰-۰ سپاهان( لیگ بیستم)
پرسپولیس ۱-۲ سپاهان( لیگ بیست و یکم) ( * بازی در زمین بی طرف برگزار شد)
پرسپولیس ۰-۱ سپاهان ( لیگ بیست و دوم)

دیگر خبرها

  • برخی نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود/ سه امتیاز مهم است نه چند گل!
  • عبداللهی: قهرمانی استقلال مهم‌تر از سبک بازی‌اش است
  • فرصت ویژه برای پورحمیدی/ دروازه بان تراکتور صدرنشین می شود؟
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز