Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@22:24:39 GMT

سلطانی‌فر: نتایج تیم ملی باعث نشاط در جامعه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۲۹۱۲

سلطانی‌فر: نتایج تیم ملی باعث نشاط در جامعه شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: وضعیت تیم ملی با شرایط استقلال و پرسپولیس رابطه مستقیم دارد و نتایج تاریخی ایران در جام جهانی فوتبال نیز یکی از دلایل مهمش شرایط خوب این دو تیم بود.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در دیدار با علی پروین پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص وضعیت فوتبال ملی و رابطه مستقیم آن با شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر ورزش و جوانان در این دیدار گفت: هر زمانی که این دو باشگاه قوی بودند، فوتبال ملی ما هم شرایط خوبی داشته است. امسال هم که تیم ملی ما در جام جهانی روسیه نتایج تاریخی گرفت، یکی از دلایل مهمش این بود که استقلال و پرسپولیس وضع‌شان خوب است.

 

وی با تاکید دوباره بر شرایط خوب سرخ آبی‌های پایتخت، افزود: هر کدام از آنها یک جام داخلی را فتح کردند و هر دو در لیگ قهرمانان آسیا موفق بوده‌اند و تا یک چهارم صعود کردند. ان شاءالله یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس امسال فاتح لیگ قهرمانان آسیا شود.

 

سلطانی فر با اشاره به سه بازی تیم ملی در جام جهانی روسیه، گفت: ایرانی‌هایی که از کشورهای دیگر آمده بودند هم دلشان با تیم ملی بود و قلب همه آنها و مردم کشور برای عزت و سربلندی ایران می‌تپید.

 

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: بازی‌ها و نتایج تاریخی تیم ملی در جام جهانی باعث شد، یک ملت بخندد، شاد شود، احساس غرور کند و اعتماد به نفس داشته باشد.

وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی‌فر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - عباس کشاورزیان*: ورزش و جوانان تلفیق ارزشمندی است که می‌توان بر پایه آن ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی را در جامعه ایرانی نهادینه ساخت و آینده این مرز و بوم را از امنیت، انسانیت زیبایی و رشد لبریز ساخت. جامعه پذیری به بیان ساده فرایندی است که در آن ارزش‌ها و هنجاری‌های یک جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

در هر جامعه‌ای که این فرآیند به هر دلیلی به طور کامل عملی نشود و یا به کندی و با اختلال صورت گیرد، شاهد شکاف ارزشی و فکری در آن جامعه خواهیم بود. عوامل متعددی می‌توانند در فرآیند جامعه پذیری اختلال ایجاد کنند که یکی از آنها کاستی در عملکرد ساختارها و نهادهای مستقر است.

ایران کنونی از جمله جوامعی است که در حال گذار از سنت به مدرنیته است و این فرآیند چند وجهی و تاریخی آثار عمیق و گسترده‌ای بر اجتماع می‌گذارد که یکی از آنها ایجاد اختلال در انتقال الگوهای فکری، ارزشی و رفتاری است.

بر همین اساس امروز شاهد تفکر احساسات و رفتار متفاوت و حتی متضاد بین نسل‌ها و دهه‌های سنی هستیم که به شدت در حوزه‌های مختلف از جمله آسیب‌های خانواده روابط مختل عاطفی و اجتماعی و بسیار پرواضح در مسئله حجاب نمایان است.

در چنین جامعه‌ای نهادهای مستقر وظیفه خطیر مبتنی بر حراست از ارزش‌ها و هنجارها و انتقال متناسب آن به نسل‌های آتی را عهده دارند. لذا جامعه پذیری یا همان انتقال ارزش‌ها و هنجارها به نسل‌های بعدی رسالت مهمی است که بر عهده ساختارها و نهادهای اجتماع به خصوص دستگاه‌هایی است که با جوانان نوجوانان و کودکان در ارتباط هستند و وظیفه دارند با توجه به جامعه مخاطب و ویژگی‌های آن با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله هنر، رسانه، ورزش و.... به این مهم بپردازند.

از جمله این نهادها وزارت ورزش و جوانان و نهادهای مرتبط با آن سازمان تربیت بدنی است. دستگاهی که غالب جامعه مخاطب آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و از میدان‌هایی است که می‌تواند در زمینه درونی سازی ارزش‌ها و هنجارها بسیار مؤثر باشد.

هر چند در ورزش حرفه‌ای با همه چالش‌ها قهرمانان ما، مرزبان ارزش‌های بانوی مسلمان ایرانی بوده‌اند. ولی در همین عرصه نیز نتوانسته‌ایم الگوهای درخشانی را برای دختران کودک و نوجوان جامعه ارائه کنیم.

در ورزش همگانی نیز امروز شاهد شکل‌گیری گروه‌های کوه نوردی، دوچرخه سواری و …هستیم که بستر بسیار مناسبی برای فعالیت‌های اصیل فرهنگی و تربیتی است، ولی آنچه در این گروه‌ها غالب است، ترویج روابط عاطفی خارج از چارچوب و مخاطره‌آمیز برای اعضا است.

اکثر تحقیقات صورت گرفته در جامعه نشان می‌دهد که بیشتر افراد شرکت کننده در ورزش نه تنها حجاب را مانع از ورزش کردن نمی‌دانند، بلکه آن را فرصتی برای شکوفایی خود می‌دانند.

فلذا در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید تنها زنان مخاطب قرار گیرند و نقش و مسئولیت مردان فراموش شود بلکه باید عفاف و حجاب به عنوان امری که به هر دو جنس زن و مرد مربوط می‌شود، تلقی شود و فضای فرهنگی و ورزشی جامعه می‌بایست به نحوی ساخته شود که افراد به صورت طبیعی در آن فضا به رعایت حجاب و عفاف رغبت نمایند و بدان عادت کنند.

*کارشناس ارشد جامعه شناسی

کد خبر 6085004

دیگر خبرها

  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • عجیب، اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال قسطی فروخته شد
  • ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • درخشان:پرسپولیس دوباره می تواند فاتح سه گانه شود/ وزیر ورزش گفت استقلال از 45 متری گل بخورد؟