Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:35:30 GMT

اراک| دستگاه قضایی با مدیران ناکارآمد نظام برخورد کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۳۲۷۷

اراک| دستگاه قضایی با مدیران ناکارآمد نظام برخورد کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: سومدیریت یک ضعف بزرگ است، بانک‌ها، اقتصاد دارایی، برنامه و بوجه و غیره همه مدیران لایق و باکفایت نیاز دارند، دستگاه قضایی با مدیران ناکارآمد نظام برخورد کند. ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک، اظهار داشت: در 300 سال گذشته از بسیاری مسائل غافل بودیم که یکی از آنها این است که باید در زمینه تولید ثروت و قدرت اقتصادی به قطب و قدرت بزرگ ملی و منطقه‌ای تبدیل شویم، با همت بلند بتوانیم کشور را در سایه تلاش و مجاهدت و فداکاری به قله‌های بلند اقتصادی برسانیم تا دشمنان از جمله ترامپ نتوانند با تحریم‌های روزمره هرروز کشور ما را اذیت و آزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه نفت بیش از 110 سال است که در منطقه مسجد سلیمان نفت کشف شد، نخستین چاه‌های نفتی که در مسجد سلیمان کشف شد تا حدود 280 متر در عمق زمین بود، در زمینه صنایع نفتی و تبدیل نفت به فرآورده‌های گوناگون و انواع تجهیزات صنایع نفت هیچ تحولی در کشور ایجاد نشده که این بزرگترین ایراد ما است، در نتیجه باید به جای خام فروشی، تجهیزات نفتی را افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه در زمان طاغوت در راستای افزایش تجهیزات اقدام موثری انجام نداده‌ایم، این در حالی است که ما در این زمینه‌ها ناتوان نیستیم و می‌توانیم دکل‌ساز و پمپ بنزین‌ساز دنیا باشیم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: استان مرکزی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اما شرکت‌هایی از جمله هپکو نباید منتظر واردات قطعات نباشند در این صورت همیشه ذلیل و مانند دست شکسته وبال گردن هستیم، هرکدام از واحدهای کوپک ما باید ده‌ها قطعه عالی استاندارد تولید کند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال آبادی کشور هستیم باید واحدها را گسترش داده و از تعطیلی آنها جلوگیری کنیم زیرا تعطیل کردن یک کارخانه خیانت است.

امام جمعه اراک عنوان کرد: عزت ما به تولید است و اینکه حضور فیزیکی و موثر در بازارهای جهانی داشته باشیم، انجام دادن اینگونه اقدامات که از ساخت موشک سخت‌تر نیست که ما توانسته‌ایم موشک و هواپیمای بدون سرنشسن را شبیه‌سازی کنیم پس اقدامات دیگر را هم می‌توانیم انجام دهیم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌های دنیا دانشگاه‌هایی هستند که در تولید و توسعه علم نقش دارند، مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر اقتصاد مقاومتی و تولید کالاهایداخلی و توسعه شرکت‌هی دانش بنیان تاکید دارند زیرا این‌ها راه‌های نجات کشور هستند، این در حالی است که نباید با مسائل کشور هیجانی برخودر کرد.

وی اضافه کرد: سومدیریت یک ضعف بزرگ است، بانک‌ها، اقتصاد دارایی، برنامه و بوجه و غیره همه مدیران لایق و باکفایت نیاز دارند، مدیران بی کیفیت و ناکارآمد یک عده قاچاقچی و مفسد هستند و دستگاه قضایی باید با آنها با قاطعیت برخورد کند و اجازه ندهد برخی افراد سودجو و فرصت طلب از آبروی نظام سواستفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تخصیص ارز باید بهینه باشد، نظام بانکی باید با صلابت عمل کند، هر زمانی که مدیر لایق داشتیم آثار آن را هم مشاهده کردیم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید به آمریکایی‌ها نشان دهیم که نقشه‌های شیطان و جنگ روانی و تبلیغات آنها ملت بزرگ و شریف و باعظمت ما را نمی‌تواند از راه امام و رهبری منحرف کند، این ملت با تمام وجود پای آرمان‌ها و شهدا ایستاده‌اند و از آرمان‌های شهدا دفاع می‌کند و این مشکلات با وحدت کلمه و حمایت‌های رهبری و تلاش دولت و مجلس و غیره برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: ملت ما فریب توطئه‌های جنایت‌گرانه آل سعود و ترامپ را نخورده‌اند و هرگز هم فریب آنها را نمی‌خورند.

امام جمعه اراک عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم که مسئله نظارت بر قیمت‌ها را جدی بگیرند و اجازه ندهد در آشفته بازار برخی کالاها به مردم ظلم شود، همه دستگاه‌ها مسئول هستند و باید قاطعانه برخودرکنند و اجازه خیانت در شرایط فعلی را هیچکس ندهند.

انتهای پیام/

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در جشنواره امتنان استان گفت: بر اساس کد کارگاهی در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به‌ پایان سال ۱۴۰۱، تقریبا ۱۵۰۰ کارگاه به مجموعه کارگاه‌های استان اضافه شده است. 
امیدی افزود: بیش‌ از ۲۴۹ هزار نفر فهرست بیمه شده اجباری توسط کارفرمایان استان به تأمین اجتماعی ارسال می‌شود که همگی کارگر هستند. 
او عنوان کرد: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته شروع شد که تا اول آذرماه ادامه داشت و در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد. 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان  منتخبان این جشنواره انتخاب و در هفته کار و کارگر تجلیل شدند. 
امیدی افزود: در سطح استان مرکزی ۲۴۹ هزار کارگر در بیش از ۲۵ هزار کد کارگاهی فعالیت می‌کنند.
استاندار مرکزی در این همایش با تجلیل از مساعی کارگران گفت: تقارن چهار مناسبت هفته معلم، هفته سلامت، هفته شورا‌ها و هفته کارگر تقارن زیبایی در طول این هفته بود.
مخلص الائمه افزود: روزی که به اسم یک قشر اسم گذاری می‌شود فرصتی ایجاد می‌کند برای بیان موفقیت‌های آن حوزه و البته در این روز به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه هم پرداخته می‌شود.
او با اشاره به اینکه در استان بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری از طبقه کارگری هستند خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و معدن و بخش کشاورزی موفقیت‌های خوبی را شاهد بودیم که در این زمینه‌ها باید از جامعه کارفرمایی و کارگری باید تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است