Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:56:08 GMT

سهم زنان ایرانی از اهدای خون پنج درصد است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۳۸۸۱

سهم زنان ایرانی از اهدای خون پنج درصد است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در کشورهای توسعه یافته در حالی که آمار اهدای خون زنان 50 درصد است، بانوان ایرانی تنها سهم پنج درصدی در این بخش دارند.

ایران آنلاین /«علی اکبر پورفتح الله» درخصوص علت پایین بودن سهم زنان ایرانی در اهدای خون اظهارداشت: باید دو جنبه را در این زمینه بررسی کرد؛ نبود زیرساخت های مناسب برای خون گیری بانوان و وجود باورهای ذهنی و فرهنگی مبنی بر کم خون بودن زنان موجب شده به اهدای خون کمتر تمایل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حاضر درصدد تغییر این باور هستیم و یکی از روش هایی که درنظرگرفته ایم، اجرای طرح «آهن یاری» به عنوان یک مکمل غذایی در رفع کم خونی است؛ به این صورت که درمان بانوان کم خونی را که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند، در همان مراکز آغاز کنیم. 
مدیرعامل سازمان انتقال خون یادآور شد: قرار است به زودی مرکز آموزش و پژوهش خون با محوریت درمان کمبود خون زنان با کمک خیرین در مشهد آغاز به کار کند؛ این مرکز می تواند به عنوان پایلوت درخصوص ایجاد فرهنگ اهدای خون در میان بانوان فعالیت کند.

** میزان اهدای خون بانوان ایرانی همانند کشورهای منطقه
پورفتح الله به قطعنامه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ضرورت ساختار ملی متمرکز انتقال خون در کشورها اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی ایران تنها بعد از یک سال از آن قطعنامه دارای این ساختار ملی شد که هنوز بسیاری از کشورها فاقد ساختاری منسجم در این زمینه هستند.
وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، مراکز و بیمارستان ها خود اقدام به جذب و تامین خون می کنند، برخی از این کشورها به دلیل نداشتن ساختار ملی و در نتیجه ترویج نشدن اهدای خون با کمبود خون مواجه هستند.
وی اظهار داشت: امروز در برخی کشورها همچنان در قبال خون پول دریافت می کنند یا فرد نیازمند خون باید فرد جایگزینی برای اهدای خون پیدا کند اما در کشور ما به دلیل وجود ساختار ملی متمرکز و همچنین دوران دفاع مقدس فرهنگ اهدای خون وجود دارد./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از به سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان از 20 تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود. به همین منظور مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان اسامی بازیکنان دعوت شده به این اردو را به شرح زیر اعلام کرد:

کیمیا کافی، سارا دیدار (خراسان رضوی)
مریم ایزدپناه ، فهیمه ارزانی (کهکیلویه و بویراحمد)
فاطمه رضایی، سمیه آوج، نرگس خانی (البرز)
غزل مرشدی، نگین نقدی (کرمانشاه)
الهه جاویدان (بوشهر)
مینا ایری (گلستان)
زینب اسماعیلی (مازندران)
راحیل جعفری (فارس)
کیمیا نوری (تهران)
فاطمه شبان، مرضیه فیضی (اصفهان)
سمیرا محمدی، سوینچ سلیمانی (آذربایجان شرقی)
رقیه جلال نسب (خوزستان)
مرضیه نیکخواه، آتنا توفیق (همدان)
کوثر عنبری، روژین تمریان، فاطمه یوسفی، مریم نامی (ایلام)
مائده بیرنگ (گیلان)

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند