Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و گرانی مبارزه کنیم، گفت: مسئولان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه عقل نخستین آفرینش و یا صادر اول الهی است، کرد: حقیقت دین همان علم و ایمان و جانمایه دین و دل مایه عقل نیز از عقل ریشه می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خداوند با عقل عبادت می‌شود و بهشت با عقل به دست می‌آید، اگر در جامعه‌ای عقلانیت حاکم نباشد با مشکلات مختلفی مواجه می‌شویم، اکنون این سوال مطرح است که چرا جامعه ایران با داشتن منابع مختلف باید دچار نیرنگ، سرقت و کلاهبرداری، مسائل حقوقی و نجومی شود و آیا جز این است که عقلانیت و تدبیر بر جامعه حاکم نیست؟

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: چرا توهین و افترا، فقر و بیکاری، چرا هر روز دروغ و شایعه و چرا تحریم از دوست و دشمن داریم و چرا به ارکان نظام، به جایگاه رهبری و همه شئونات نظام حمله می‌شود؟

یوسف پور ادامه داد: جامعه از وحدت، تدبیر و درایت عاقلانه فاصله گرفته و تفرقه، تشت، که نشان بی‌عقلی است، حاکم شده است.

خطیب جمعه موقت مرکز مازندران با اشاره به 14 مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ابراز داشت: در سال‌های دور سازمان حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر تاسیس شد اما هیچ‌گاه این حقوق را در دستور کار قرار ندارند و این اعلامیه سبب شد که به‌ویژه آمریکا آن را بهانه‌ای برای مبارزه و انتقام‌گیری از کشورها قرار داده و هر زمان که می‌خواهد کشورهایی را تحریم کند؛ آنها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

وی ادامه داد: حقوق بشر اسلامی و انسانی نیز به همین مشکل دچار شده است و می‌بینیم که ائتلاف عربستان چه جنایت‌هایی را به نام حقوق بشر اسلامی در یمن انجام می‌دهد و مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد.

یوسف‌پور بیان کرد: البته این‌هفته اتفاقاً تاریخ حمله آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی است و حالا این جنایتکار جهانی و خون‌آشام طرفدار حقوق بشر شده است و ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه از این تریبون مقدس، اعلام می‌کنم که از این وضعیت فرهنگی و اقتصادی در جامعه رنج می‌برم، اظهار کرد: «از قوای قضائیه، مقننه، مجریه و از شخصیت‌های نافذ و متنفذ تقاضا می‌کنم به‌خاطر خدا و خون‌های شهیدان و نظر رهبری بیاییم همدلی و هم‌سویی و وحدت و اتحاد را علم کنیم و بیاییم از تفرقه و چنددستگی دوری کنیم.»

وی گفت: این شرایط دیگر بس است! بیایید با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و گرانی مبارزه کنیم، تا کی این‌همه شعبده‌بازی و اخلال‌گری کنند، باید با همه آنها برخورد شود و تا دیر نشده مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی مردم را حل کنیم و کار را به جایی نرسانیم که دشمن اعتراض مردم را تبدیل به مسئله ناامنی و از آن بهره‌برداری کند، بیاییم این مسئله را جدی بگیریم و جدی حل کنیم.
 

 

*قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی با اخلالگران اقتصادی برخورد کنند

امام جمعه محمودآباد نیز گفت: قضائیه و دستگاه‌های نظارتی باید با قاطعیت انقلابی و درک شرایط خاص و ویژه کشور تمام عوامل اخلال اقتصادی را در هر قشر و سیستمی مورد تعقیب قرار داده و برای بازگرداندن اعتماد مردم با آنها برخورد انقلابی کنند.   حجت‌الاسلام سیدداود موسوی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه محمودآباد اظهار کرد: ادوار گذشته بر انقلاب اسلامی هم در بعد فرصت و هم در بعد آسیب بعضا تهدید هر کدام از نقاط عطفی برخوردار بوده که آن نقاط ویژه و برجسته موجب گذر از گردنه‌ها و تحمل‌پذیر کردن مشکلات و تنگناها شده است.


وی افزود: آنچه که مقطع فعلی را در بعضی از ابعاد متمایز از دوران و برش‌های قبلی انقلاب اسلامی نموده، ابعاد فشار همه‌جانبه و ورود در بدنه اجتماعی رخنه در اعتماد اجتماعی و تزلزل در بدنه عمومی هوادار نظام و انقلاب بوده است.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: دشمنان خارجی و فتنه‌گران و آشوبگران داخلی با تمرکز در این حوزه کارزار همه جانبه‌ای را آغاز و به شدت بر طبل بی‌کفایتی مسؤولان از دست رفتن شیرازه امور و اخلال بر بستر روانی جامعه با حربه فشار اقتصادی نواخته که استمرار این شرایط و عدم مهار آن بر استحکام داخلی کشور لطمه می‌زند.

این مسؤول ادامه داد: ضرورت پرداختن همه جانبه به آسیب‎ها و تهدیدات و برجسته کردن فرصت‌ها بیش از گذشته دغدغه همه دوستداران انقلاب و متدینین و خانواده‌های ایثارگر و شهدا و امت وفادار به امام و رهبری است که نظر مسؤولان و مردم و احزاب و گروه‎ها و صاحبان قلم و تریبون را به چند نکته اساسی دلالت می‌دهم.

موسوی درباره نکته اول که شفاف‌سازی است، بیان کرد: شفاف‌سازی شرایط فعلی و انسجام در مواضع و سخنان مسؤولان طراز اول کشور مخصوصا روسای سه قوه و نکته بعدی این است که قاعدتا دانستن حق مردم است باید در این مقطع بطور کامل اجرایی و پشت پرده شرایط فعلی و عوامل بی‌کفایتی حوزه‌های ذیربط و قصور یا تقصیر مدیران بطور قاطع اعلام و نسبت به برخورد جدی عبرت آمیز اقدام شود.

وی درخصوص نکته سوم این شرایط اظهار کرد: پنهان کاری در برخورد با ریشه‌های نابسامانی اخیر پاک کردن صورت مسئله است و قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی باید با قاطعیت انقلابی و درک شرایط خاص و ویژه کشور تمام عوامل اخلال اقتصادی را در هر قشر و سیستمی مورد تعقیب قرار داده و برای بازگرداندن اعتماد مردم با آنها برخورد انقلابی کنند.

امام جمعه محمودآباد گفت: درهم‌ریزی نظام نظارت بر عرصه توزیع و تولید و افزایش قیمت‌های بی پایه و منطق و احتکار از مسائل خاص این مقطع زمانی بوده که باید جلوی این نابسامانی بی سابقه و افزایش قیمت‌ها خاصه در اقلام مورد نیاز مردم گرفته و سطوح مختلف حاکمیتی در استان‌ها و شهرها و مراکز شهرستان‌ها از وضعیت خنثی خارج و با ریشه‌ها و نشان‌داران توزیع و عوامل افزایش قیمت‌ها برخورد پشیمان کننده بکنند.

 

*ترامپ با پیشنهاد مذاکره دنبال جنگ روانی علیه ملت ایران است   امام جمعه بهنمیر نیز گفت: هدف آمریکا از پیشنهاد مذاکره مجدد ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران است و ایجاد اختلاف در فضای سیاسی کشور است.

حجت‌الاسلام محمدحسن شریف‌تبار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان مصلی المهدی (عج) این شهر با گرامیداشت 23 ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا (ع) و گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی و روز حقوق بشر اسلامی به ادامه بحث شرح دعای مکارم الاخلاق پرداخت.

وی با قرائت آیات و روایات پیرامون اسراف اظهار کرد: زیاده‌روی در مصرف و ریخت و پاش باعث زوال نعمت و فقر و تنگدستی و در نهایت وابستگی اقتصادی و سیاسی به بیگانگان می‌شود وی در این زمینه به تفصیل سخن گفت.

امام جمعه بهنمیر در ادامه خطبه‌های نماز به روز دحوالارض اشاره کرد و گفت: روز دحوالارض نماد مهرورزی و رحمت پروردگار بر بندگان است.

 این مسؤول در خصوص دشمنی آمریکا و مشکلات این روزهای کشور افزود: آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است و امام (ره) گفت هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

شریف‌تبار تصریح کرد: علت گرانی افسار گسیخته کالاها ، احتکار ، گران فروشی ، فضای روانی رسانه های خارجی ،در ایجاد ناامیدی مردم است.

وی پیشنهادات مردم برای مشکلات اقتصادی را مجازات دولت با مفسدین و گلوگاه‌های فساد، انتخاب تیم اقتصادی کارآمد و سخن گفتن صادقانه و شفاف دولت مردان با مردم  برشمرد و ادامه داد: راه حل مشکلات اقتصادی استفاده از ظرفیتهای داخل کشور است نه توافق با آمریکا.

امام جمعه بهنمیر گفت: هدف آمریکا از پیشنهاد مذاکره مجدد ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران است و ایجاد اختلاف در فضای سیاسی کشور است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به آمریکا و مزدوران داخلی آنها (منافقین) گفت نظام اسلامی بر آمده از مردم است به آمریکا می‌گوییم خواب جدایی مردم از نظام اسلامی تعبیر شدنی نیست.

شریف‌تبار با تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه گفت: یاد شهدای رسانه به‌ویژه شهید محمود صارمی را که به دست تروریستها به شهادت رسید را باید گرامی بداریم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است