Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک با ابراز تاسف از اینکه در طول 300 سال گذشته توجه به تولید ثروت ملی و تبدیل شدن به قدرت اقتصادی منطقه ای و جهانی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: باید پایه های اقتصادی کشور را محکم کنیم تا توان مقابله با تهدیدات دشمن را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خام‌فروشی را بزرگترین آسیب اقتصاد کشور دانست و گفت: با خام فروشی به جایی نخواهیم رسید. بیش از 100 سال است که از کشف اولین‌ چاه‌های نفتی کشور می‌گذرد ولی هنوز اقتصاد ما بر پایه فروش نفت خام می گذرد و نتوانستیم در پتروشیمی، تولیدات فرآورده‌های نفتی همچون بنزین، صادر کننده جهان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از اینکه نفت خام بشکه ای زیر 5 دلار به فروش می رسد، ولی برای خرید دکل های نفتی باید میلیون ها دلار هزینه کنیم، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه نفت، حرفی برای گفتن داشته باشیم بایستی در زمینه تبدیل نفت خام به مواد نفتی و پالایشگاهی سرمایه گذاری های لازم را داشته باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در عرصه تولید نتوانستیم توفیقاتی بدست بیاوریم، گفت: متاسفانه در طی این سال ها واحدهای تولیدی کشور نتوانستند قطعات اولیه با کیفیت تولید کنند همین امر باعث شده صنایع بزرگ کشور منتظر وارد شدن قطعات از کشورهای دیگر به کشور ما باشند.

وی افزود: اگر به دنبال فعال شدن صنعت و واحدهای تولیدی هستیم، باید به امر تولید توجه شود. استان مرکزی ظرفیت خوبی در بخش صنعت و تولید داشته و برای اینکه از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کنیم بایستی توان تولید سالانه قطعات بسیار زیادی در حد عالی و استاندارد را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید در تولید صنایع و تکنولوژی های مورد نیاز برای استقلال و بی نیازی کشور، مهندسی معکوس انجام شود، مهندسی معکوس این صنایع و تکنولوژی ها از مهندسی معکوس موشک و هواپیماهای بی سرنشین که انجام دادیم، سخت تر نیست.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه  آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید برای توسعه کشور و تربیت نیروی متخصص پاسخگو باشندف گفت: باید توجه به میزان مغزهای کارآفرین، متخصص و با مهارت کشور شود.

وی افزایش صادرات غیرنفتی را راهکار رشد اقتصاد کشور دانست و افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب سالیان سال است بر اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، خرید کالای ایرانی و ... تاکید می کنند،  به این دلیل است که تنها راه نجات توجه به این مباحث است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: به عملکرد مسئولین نقدهای جدی است ولی نباید با مسائل کشور هیجانی و احساسی برخورد کرد.

آیت الله دری نجف آبادی سوء مدیریت را یکی از دلایل بروز مشکلات کشور دانست و گفت: مدیریت بانک مرکزی، صنعت و معدن، رنامه و بودجه و ... باید مدیریت لایق و کارآمد باشد و از انتخاب مدیران خائن و فرصت طلب جلوگیری شود. دستگاه قضایی هم باید ورود پیدا کرده و با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کند و اجازه ندهد تا با آبروی و قدرت نظام بازی شود.

وی با اشاره به صحبت های اخیر ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران، گفت: ترامپ اگر دلش به حال مردم کشور ما می سوزد، برجام را بپذیرد. مردم کشور ما بسیار هوشیار هستند و فریب این عملیات روانی و تبلیغات ترامپ، نتانياهو و آل سعود را نخواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نیاز است مردم ما در آستانه  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به آمریکا، اسرائیل و دیگران نشان دهند که فریب تبلیغات دورغین آنان را نخواهند خورد و هنوز پایبند به نظام و آرمان های انقلاب هستند. 

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت و معدن و دستگاه‌های نظارتی بایستی نظارت جدی در بازار داشته باشند و اجازه ندهند در این آشفته بازار به مردم ظلم شود. باید هر جا خلافی مشاهد کردند، قاطعانه برخورد کنند و اجازه احتکار، تخلف و گرانی را ندهند. 

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرهنگ روحانی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: این کارآفرینان در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و مشاغل خرد خانگی فعالیت دارند.
سردار زهرائی مسئول بسیج سازندگی کشور هم در این برنامه گفت: هم اکنون در کشور ۳۰ هزار صندوق قرض الحسنه وجود دارد که بیش از یک میلیون و چهارصد هزار عضو دارد و ۲۰۰۰ تعاونی اشتغال زا در حال حاضر فعال هستند.
وی در ادامه افزود: رویداد طلایه داران اقتصاد مقاومتی با هدف عرضه کردن نمونه‌ها و الگو‌های موفق و تجلیل از طلایه داران موفقی که در جنگ تمام عیاری که از نظر اقتصادی وجود دارد برگزار می شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۳ هزار فرصت شغلی و شغل توسط مردم و با ارائه طرح‌های خرد و کوچک رقم خورده است.
در این همایش از اولین شناسنامه صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال در کشور رونمایی شد.
در پایان این همایش از ۲۴ نفر از کارآفرینان، صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال و جهادگران اقتصاد مقاومتی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی از مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی درباره مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود
  • بسیاری از دستاوردهای استان مرکزی همت سپاه و بسیج حاصل شد
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است