Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@20:15:03 GMT

رهایی از بی‌خوابی و وسواس فکری با شربتی طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۴۷۷۵

رهایی از بی‌خوابی و وسواس فکری با شربتی طبیعی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شربت هشت عرق آرام‌بخش (عرق سنبل‌الطیب، اسطوخودوس، گل‌گاو‌زبان، بیدمشک، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج و گلاب) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، منگنز، کلسیم، منیزیم، اسید فولیک، سلنیوم، روی، والرین و هورمون سروتونین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی خواص شربت هشت عرق آرام‌بخش و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت هشت عرق آرام‌بخش

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص شربت هشت عرق آرام‌بخش اظهار کرد: این شربت بسیار آرام‌بخش و نشاط‌ آور است و نقش موثری در تقویت قلب، اعصاب، رفع بی‌خوابی، پریشان خوابی و دفع سودا از بدن دارد؛ سروتونین موجود در شربت هشت عرق افسردگی، اضطراب و استرس را رفع و شادی و نشاط را در افراد زنده می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت هشت عرق آرام‌بخش بیان کرد: این شربت برای مبتلایان به کم‌خونی و افرادی که دچار خستگی‌های جسمانی و اختلالات روانی مانند وسواس فکری هستند، بسیار مفید است؛ شربت هشت عرق آرام‌بخش سردرد‌های عصبی، میگرنی و اسپاسم‌های عصبی (گرفتگی‌های عصبی) را برطرف می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هشت عرق آرام‌بخش تاثیر چشمگیری در تسکین درد‌ها و رفع اختلالات قاعدگی دارد؛ این شربت قوای جنسی را هم تقویت می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش موجب تقویت حافظه می‌شود و از بروز آلزایمر در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت برای افرادی که دچار پارکینسون، رعشه، لرزش بدن، تشنج، عصبانیت، تندخویی و تپش قلب هستند بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش نقش موثری در درمان سرفه‌های عصبی و ناشی از حساسیت، برونشیت، زکام و عفونت‌های مجاری تنفسی دارد؛ این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت هشت عرق آرام‌بخش نقش موثری در جوان‌سازی، شادابی پوست و مو، تقویت، رویش مجدد و سیاه شدن مو‌ها دارد؛ این شربت درد‌های مفصلی، عضلانی و استخوانی را از بین می‌برد.

عظمایی اظهار کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش برای مبتلایان به معده عصبی و زخم معده مفید است؛ این شربت نفخ روده‌ها را هم برطرف می‌کند.

وی بیان کرد: شربت هشت عرق آرام‌بخش خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین بدن به ویژه مجاری ادراری را ضدعفونی می‌کند؛ این شربت قند، فشار و چربی خون را هم کنترل می‌کند.

 

موارد منع مصرف شربت هشت عرق آرام‌بخش

عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت هشت عرق آرام‌بخش یادآوری کرد: افرادی که از دارو‌های آرام‌بخش و ضد افسردگی شیمیایی استفاده می‌کنند نباید این شربت را همزمان با دارو‌های خود میل کنند بنابراین باید بین مصرف دارو‌ها و نوشیدن شربت ۲ تا سه ساعت فاصله باشد؛ زنان باردار هم باید از مصرف این شربت خودداری کنند.

 

مواد لازم برای تهیه ۱۰ لیتر شربت هشت عرق آرام‌بخش برای یک دوره درمانی

عرق سنبل‌الطیب                              یک و نیم لیتر
عرق بیدمشک                                   یک و نیم لیتر
عرق بهارنارنج                                    یک و نیم لیتر
عرق اسطوخودوس                            یک لیتر
عرق بابونه                                          یک لیتر
عرق گل‌گاو‌زبان                                یک لیتر
عرق بادرنجبویه                                 یک لیتر
گلاب                                                  یک لیتر
زعفران                                                یک قاشق چای‌خوری
سرکه سیب                                        نیم لیتر
عسل                                                   یک کیلوگرم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز

آفتاب‌‌نیوز :

در سال‌های اخیر تحقیقاتی که در زمینهٔ سلامت ادراکی انجام شده نشان می‌دهد درگیرکردن مغز در فعالیت‌هایی که آن را تقویت می‌کند بسیار مهم است. این فعالیت‌های می‌توانند جلوی بیماری‌های مغزی مرتبط با افزایش سن را بگیرند.

تمرینات ذهنی برای مغز: سودوکو و بازی‌های فکری دیگر انجام دهید

احتمالاً تبلیغات مربوط به بازی‌های فکری برای افزایش قدرت مغز را این طرف و آن طرف دیده‌اید. بازی‌های فکری فعالیت‌هایی هستند که مغز و ذهنتان را به چالش می‌کشند. به عبارتی دیگر، این بازی‌ها وادارتان می‌کنند فکر کنید، مثل انواع پازل‌ها، جدول‌ها، سودوکو یا حتی نقاشی‌کردن و ساززدن.

شواهد علمی متعددی نشان داده‌اند این گونه فعالیت‌ها می‌توانند سلامت مغز را افزایش دهند، چون ذهن شما را فعال نگه می‌دارند و درگیر می‌کنند. مثلاً افرادی که عادت دارند مدام شطرنج بازی کنند، نسبت به کسانی که چنین بازی‌هایی نمی‌کنند، عملکرد ادراکی بهتری دارند.

مطالعه‌ای دریافت انجام بازی‌های فکری و ذهنی در افراد بزرگسال باعث تقویت عملکرد ادراکی‌شان می‌شود. مثلاً افرادی که در مطالعه شرکت داشتند با انجام بازی‌های فکری، دقت و تمرکز و توجه و سرعت عکس‌العملشان بیشتر شده بود. ضمناً بازی‌های فکری توانسته بود برخی از شاخص‌های سلامت مغز این افراد را بهبود بخشد. هر چند هنوز برای تأیید قطعی اینکه بازی‌های فکری چالش‌برانگیز می‌توانند اثرات پیری بر مغز را کاهش دهند یا نه به تحقیقات گسترده‌تری نیاز است؛ اما این یافته‌ها شروع امیدوارکننده‌ای هستند.

به‌جای تایپ‌کردن با دستتان بنویسید

با دست نوشتن یک راه ساده برای تقویت عملکرد مغز است. اگر بتوانید به‌جای تایپ‌کردن خیلی چیزها، آن‌ها را با دست بنویسید کمکتان می‌کند چیز‌ها را بهتر به‌خاطر بسپارید. همچنین با نوشتن با دست، پردازش اطلاعات در ذهن شما مؤثرتر صورت می‌گیرد و با هیجانات خود بهتر ارتباط برقرار می‌کنید و احساس می‌کنید با دنیای اطرافتان ارتباط بهتری دارید.

فواید با دست نوشتن زیاد است: کمک به حافظه، بهبود قدرت تمرکز، پردازش ساده‌تر و سریع‌تر اطلاعات، ارتباط هیجانی و احساسی عمیق‌تر با دیگران و تقویت خلاقیت.

تحقیقات علمی نشان می‌دهند نوشتن کلمات با دست، بیشتر از تایپ‌کردن آنها، مغز را از جهت ادراک و شناخت به چالش می‌کشد و تمرین خوبی برای آن است؛ بنابراین مداد یا خودکار موردعلاقه‌تان را بردارید و مدتی با دست بنویسید. بهتر است این‌قدر به کیبورد وابسته نباشید.

به پیاده‌روی‌های تند بروید

بالابردن ضربان قلب با ورزش هوازی یا تمرینات تناوبی با شدت بالا، یک شیوه مؤثر و لذت‌بخش نه‌تن‌ها برای بهبود سلامت جسم بلکه برای تقویت سلامت مغز نیز محسوب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند ورزش‌کردن می‌تواند عملکرد ادراکی را در کوتاه‌مدت و بلندمدت تقویت کند و حتی ضعف حافظه ناشی از افزایش سن را نیز خنثی کند.

مطالعات نشان می‌دهند پیاده‌روی تند و دیگر انواع ورزش‌های هوازی که ضربان قلب را بالا می‌برند با کمک به مغز در ایجاد ارتباطات عصبی جدید، تقویتی برای مغز هستند. این تقویت باعث می‌شود ذخایر ادراکی مغز بیشتر شده و از مغز در برابر بیماری‌های مغزی مرتبط با سن و اثرات پیری بر شناخت و حافظه محافظت شود. البته تمرینات قدرتی را فراموش نکنید؛ طبق شواهد علمی، تمرینات قدرتی نیز برای سلامت مغز بسیار مفیدند.

یک زبان دوم یاد بگیرید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند یادگرفتن زبان دوم از چند طریق به سلامت مغز کمک می‌کند. در یک تحقیق محققان دانشگاه کالیفرنیا از افراد سالمند (تقریباً ۷۲ سال) که طی زندگی خود زبان دوم یاد گرفته بودند خواستند در تمریناتی شرکت کنند که میزان انعطاف‌پذیری ذهنی‌شان را می‌سنجید.

دانشمندان دریافتند افرادی که یک یا دو زبان بیشتر از زبان مادری خود بلد بودند، نسبت به کسانی که فقط زبان مادری‌شان را بلد بودند امتیازات بیشتری کسب کردند. دلیلش هم این است که فراگرفتن یک زبان جدید، توانایی مغز برای پردازش اطلاعات را تقویت می‌کند که می‌تواند با بالارفتن سن، ذهن را فعال و هوشیار نگه دارد. ضمناً یادگرفتن زبان جدید جلوی ضعف حافظه مرتبط با پیری را می‌گیرد. اگر علاقه‌مند هستید زبان دیگری یاد بگیرید، گزینه‌های زیادی دارید: عربی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه و چینی.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

با مصرف بیشتر ماهی و میوه و سبزی تازه به سلامت مغزتان کمک کنید. مطالعات دریافته‌اند مصرف بیشتر غذا‌های آنتی‌اکسیدان‌دار مانند سبزیجات برگ‌دار، زغال اخته و... می‌توانند در برابر افت قدرت ادراک مرتبط با پیری از مغزتان محافظت کنند، زیرا استرس اکسیداتیو در مغز را کاهش می‌دهند.

دیگر غذا‌ها مانند ماهی، مغز‌ها و دانه‌ها نیز برای سلامت مغز بسیار مفیدند. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که دست‌کم یک‌بار در هفته ماهی‌های چرب می‌خورند کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند. مغز‌ها نیز دارای چربی‌های تک غیراشباع هستند که کمک می‌کنند جلوی بیماری‌های قلبی و عروقی گرفته شود (بیماری‌های قلبی و عروقی ریسک ابتلا به آلزایمر را بالا می‌برند) و محافظ سلامت مغزند. این مواد غذایی همگی از مولفه‌های ثابت رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند.

به خواب کافی اهمیت دهید

به‌اندازه کافی خوابیدن یکی از مهم‌ترین عادت‌ها برای کمک به سلامت مغز در سبک زندگی است. حین خواب، حافظه پردازش شده و به‌صورت ذخایر بلندمدت درمی‌آید. خواب، مدافع مغز در برابر اثرات پیری است و به سلامت هیجانی نیز کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهند کمبود خواب منجر به افسردگی و دیگر بیماری‌های روانی و ذهنی می‌شود و این می‌تواند برای مغز مضر باشد. اما به‌اندازه کافی و خوب خوابیدن در دنیای پرمشغله امروز کار راحتی نیست. اگر شما هم مشکل خواب دارید حتماً با مشورت پزشکتان این مسئله را حل کنید.

در پایان

راه‌های زیادی برای تقویت سلامت مغز وجود دارد و ورزش، رژیم غذایی سالم و تمرینات ذهنی تنها چند مورد هستند. یادتان نرود خوب بخوابید و مغزتان را با تمرینات گوناگون به چالش بکشید. فرقی نمی‌کند چه روشی را انتخاب می‌کنید، مهم این است که مغزتان را مدام فعال و سالم نگه دارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟