Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@01:40:43 GMT

جراحی لوزه سوم را به تاخیر نیندازید

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۸۳۲۷

جراحی لوزه سوم را به تاخیر نیندازید

یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه لوزه سوم زمینه عفونت مزمن را فراهم می‌کند و در نتیجه به کانون عفونت تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: به والدین توصیه می‌شود، جراحی لوزم سوم فرزندانشان را به تاخیر نیندازند.

بابک ساعدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری آنا درباره علل بزرگی لوزه سوم در برخی کودکان، گفت: لوزه سوم یک بافت لنفاوی است که پشت بینی در منطقه نازوفارنکس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی غدد لنفاوی در بدن از 2 سالگی تکامل می‌یابد و تا 6 سالگی به حداکثر تکامل می‌رسد و تا 10 الی 12 سالگی به همان شکل باقی می‌ماند و پس از آن یعنی بعد از دوران بلوغ، رشد پس رفت می‌کند.

این استاد گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در فاصله زمانی 2 تا 12 سالگی ممکن است کودکانی دچار بزرگی لوزه سوم شوند و از علائم آن رنج ببرند که البته درصدی از کودکان نیز ممکن است پس از 12 سالگی و پس رفت رشد غدد لنفاوی درگیر این علائم شوند.

وی درباره علائم بزرگی لوزه سوم، بیان کرد: بزرگی لوزه سوم می‌تواند با علامی نظیر خُرخُر هنگام خواب، عفونت مکرر لوزه و گوش‌ها، بوی بدن دهان و ... شود؛ همچنین بزرگی لوزه سوم می‌تواند موجب بروز سینوزیت و بوی بد دهان نیز شود.

ساعدی با بیان اینکه بزرگی بیش از حد لوزه سوم نیازمند جراحی است، خاطرنشان کرد: این جراحی بدون عارضه است. تنها در 10 الی 20 درصد موارد امکان رشد مجدد لوزه پس از جراحی وجود دارد.

این فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت با توجه به عوارض احتمالی جراحی لوزه سوم، گفت: پس از جراحی ممکن است برخی بیماران تو دماغی صحبت کنند که در اکثر موارد این عارضه موقت است، البته این مساله در افرادی که دارای زمینه شکاف لب هستند ممکن است نیازمند درمان مجدد باشد.

وی افزود: در برخی موارد نیز ممکن است بیمار دچار خونریزی شود که البته این مساله عارضه شناخته‌ای نیست.

ساعدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا جراحی و برداشت لوزه سوم می‌تواند در سیستم ایمنی بدن افراد تاثیر سوء داشته باشد، بیان کرد: به طور کلی تمام لوزه‌ها از جمله لوزه سوم جزو سیستم ایمنی بدن است اما اگر رشد غیرمعمول داشته باشد زمینه عفونت مزمن را فراهم می‌کند در نتیجه به کانون عفونت تبدیل می‌شود و برداشت آن هیچ عارضه‌ای را در پی نخواهد داشت.

این متخصص گوش، حلق و بینی درباره علل رشد غیرمعمول لوزه سوم، افزود: تاکنون هیچ علت مشخصی برای این مساله شناسایی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش دربارع توصیه پزشکان به مصرف مواد سرد از جمله بستنی پس از جراحی برداشت لوزه سوم، گفت: تاثیر مواد سرد روی رگ‌های خونی، احتمال خونریزی پس از جراحی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/4009/4038

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عملیات اعزام زائران عمره مفرده از دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه اغاز شده و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد و عملیات برگشت زائران هم از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: در این بازه زمانی در سراسر کشور ۵ هزار و ۷۲۰ زائر عازم سرزمین وحی می‌شوند که ۵۰ درصد این زائرین در قالب ۲۲ پرواز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم خواهند شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائرین عمره مسن هستند خدمات ویژه‌ای از نظر ویلچر و تکریم زائرین در فرودگاه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون زائر به عتبات عالیات و امامن مقدسه از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) سفر خود را انجام دادند.

چلندری در خصوص وضعیت تاخیر پرواز‌ها گفت: هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های هواپیمایی انجام شده، اما تاخیرات دو بخش است بخشی مربوط به تاخیرات عملیانی است و بخشی دیگر مربوط به شرایط جوی است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: تاخیر پرواز مربوط به شرایط جوی را کاری نمی‌توان کرد، اما تاخیر‌های عملیاتی هماهنگ شده از هواپیمای جایگزین استفاده شود.

وی گفت: اگر پروازی تاخیر داشته باشد در ترمینال سلام ظرفیت استراحت حدود هزار نفر فراهم است و اگر تاخیر بیشتر از ۶ ساعت شود قطعا به هتل انتقال پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت
  • رضا درویش: کار غیرممکن، ممکن شد/ علی دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • گلایه متقاضیان نهاوندی از تاخیر در تحویل زمین و خودرو طرح جوانی جمعیت
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان