Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:34:00 GMT

بیش از 39 هزار زائر ایرانی وارد سرزمین وحی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۸۳۴۰

بیش از 39 هزار زائر ایرانی وارد سرزمین وحی شدند

مدینه منوره- ایرنا- رییس سازمان حج و زیارت از حضور بیش از 39 هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'حمید محمدی' اظهار داشت: تا پایان وقت روز جمعه دوازدهم مرداد ماه بیش از 39 هزار نفر از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند.
وی با بیان اینکه پرواز زائران ایرانی از 27 تیرماه و به مقصد فرودگاه مدینه منوره آغاز شده است، گفت: پرواز زائران ایرانی از چهار روز گذشته هم در مدینه منوره و هم در فرودگاه شهر جده انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا آخر وقت روز جمعه بیش از 29هزار نفر وارد مدینه منوره شده اند که از این تعداد نیز نزدیک به 21 هزار نفر در قالب 150 کاروان بعد از احرام بستن در مسجد شجره به سمت مکه مکرمه عزیمت کرده اند.
وی تصریح کرد: پروازهای جده نیز از چهار روز گذشته آغاز شده و تاپایان وقت روز جمعه جمعا حدود 10 هزار نفر از زائران به این فرودگاه وارد می شوند.زائرانی که وارد این فرودگاه می شوند بعد از احرام بستن در جحفه وارد شهر مکه مکرمه می شوند.
محمدی افزود: به غیر از آمار ورود تعداد زائران، در حدود 2 هزار و 450 نفر از عوامل اجرایی نیز برای خدمت رسانی به حجاج عزیز از روزهای قبل از آغاز فرآیند حج مشغول به فعالیت شده اند.
وی افزود: تمامی برنامه ریزی ها برای زائران عزیز به خوبی پیش می رود و امیدواریم که آنها نیز به نکات و توصیه های مرتبط با این سفر توجه داشته باشند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پروازهای مدینه قبل که به مقصد فرودگاه مدینه انجام می گیرد تا روز 19 مرداد ادامه می یابد و از آن به بعد همه پروازهای ورودی به مقصد فرودگاه جده است؛ پروازهای برگشت زائران نیز از چهارم شهریور ماه آغاز خواهد شد و تا 24 شهریور ماه ادامه می یابد.
امسال حدود 86هزار نفر از زائران کشورمان در موسم حج تمتع 97 شرکت می کنند.
نخستین پرواز ورود زایران ایرانی از روز 27 تیر ماه آغاز شده است وهر یک از زائران حدود 30 تا 40 روز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت.
شبک**1983**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مدينه زائران ايراني حج و زيارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت:برای نخستین بار ۲۶۰ نفر از استان اصفهان در قالب سه کاروان عمره مفرده در ماه شوال راهی سرزمین وحی می‌شوند.
مهدی صالحی با بیان اینکه ۳۰ نفر از این زائران اعزامی از استان چهار محال و بختیاری هستند، افزود: زائران خانه خدا یازدهم اردیبهشت از اصفهان راهی مدینه منوره می‌شوند.
وی گفت: به دلیل اعزام نشدن زائران در آذر ماه سال گذشته به عمره مفرده، در ماه شوال امسال برای نخستین بار ۵ هزار و ۲۰۰ زائر کشور راهی سرزمین وحی می‌شوند و پس از ماه صفر نیز اعزام اصلی کاروان‌های عمره مفرده از سر گرفته می‌شود.
مهدی صالحی ادامه داد: زائران اصفهانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول‌الله (ص) حضور دارند و پس از آن به سرزمین مقدس مکه اعزام و در آنجا نیز به مدت پنج روز حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم
  • آغاز اعزام ایرانی ها به عمره پس از ۹ سال
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • ساعاتی پیش انتظار ۹ ساله عمره به پایان رسید؛ پرواز زائران به سوی سرزمین وحی
  • پایان انتظار ۹ ساله؛ زائران عازم سرزمین وحی شدند