Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پلیس لندن با اشاره به تثبیت جرایم خشونت آمیز در این شهر می‎گوید که ۸۷ نفر در هفت ماهه اول سال جاری در این شهر کشته شدند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ نشریه ایندیپندنت در گزارشی به نقل از پلیس لندن نوشته است که مصرف کنندگان کوکائین از طبقه متوسط همزمان با افزایش تقاضای مواد مخدر خشونت بیشتری اعمال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلیس لندن با اشاره به تثبیت جرایم خشونت آمیز در این شهر اعلام کرده که ۸۷ نفر در هفت ماهه اول سال جاری میلادی کشته شدند. نرخ قتل درپایتخت انگلیس پس از موج کشتار خیابانی در سال ۲۰۱۸، ۲۸ درصد افزایش یافته است.
کرسیدا دیک، از افسران پلیس متروپولیتن لندن اظهار نگرانی کرده که میزان قتل در لندن به نیویورک برسد.
این افسر پلیس می‎گوید: «در ماه جولای و ژوئن به طور متوسط در ماه ۶ قتل صورت گرفت. در حالی که در پنج ماه اول سال این میزان ۱۵ مورد در ماه بود. اما این تفاوت بسیار کم است و نوسانات به راحتی رخ می‌دهند. اتفاق دو ماه اول سال جاری یک استثنا بود و میزان قتل در نیویورک در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دو برابر بوده است.»  
دیک معتقد است: «قتل‌های خیابانی همیشه به یک گروه جنایتکار یا باند مواد مخدر مرتبط است. اما اخیرا قتل در میان بزرگسالانی که یکدیگر را می‌شناسند، نیز روی می‌دهد.»
او ادامه داد: «جنایات خشونت آمیز پس از روند افزایشی طولانی مدتی که در سال ۲۰۱۴ داشت، شروع به تثبیت در پایتخت کرده است، اما در میان جرایم سرقت ماشین و موتور با کاهش روبرو شده است.»
میزان تشخیص صحیح اسکاتلندیارد در شناسایی مظنونین تقریبا ۸۰ درصد است و ۷۴ نفر از ۱۲۳ مورد دستگیرشدگان توسط اسکاتلندیارد مرتکب جرم شده بودند.
اما بررسی‌های ایندیپندنت نشان می‌دهند که ماه گذشته پلیس نتوانست تقریبا دو سوم جرایم با چاقو علیه کودکان و نوجوانان را حل و فصل کند. خانم دیک گفت: «سن ارتکاب جرایم با چاقو به زیر ۱۵ سال رسیده است و من فکر نمی‌کنم این فقط یک تلنگر باشد. زمینه جرایم خشونت آمیز در انگلیس از سال ۲۰۱۴-۱۵ افزایش یافته است و در برخی نقاط بسیار بالاتر از لندن است. این مورد محدود به انگلیس نیست، شهر‌های آمریکا هم همین روند را دارند.»
گروه‌های مربوط به مبارزه با اعمال خشونت‎بار نیز درباره افزایش شمار کودکان به ویژه دختران در باند‌های خشن هشدار دادند. به همین دلیل از معلمان و والدین انگلیسی خواسته شده است تا با کودکان و نوجوانان در مورد استفاده از چاقو در سنین پایین صحبت کنند تا کودکان با این تصور اشتباه که به همراه داشتن چاقو برای محافظت از خود ضروری است، زندگی نکنند. از نظر این افسر پلیس، این که معلم‌ها در مدرسه مرتب می‌شنوند که بچه‌های مدرسه به باند‌های جنایت کار پیوسته‎اند یا مجبور به پیوستن به آن‌ها شده‎اند، لزوم این گفتگو‌ها را روشن می‌کند.  
وی گفت: «این تغییر نگرش ممکن است یک دهه به درازا بکشد. من خواستار رویکرد سیستماتیکی هستم که به کودکان متولد شده در خانواده‌های مرتبط با مواد مخدر و جنایات خشونت بار کمک کند.»
در این میان پلیس انگلیس با نگرانی‌هایی در مورد کاهش ۲۰ هزار نفری نیرو‌های خود به دلیل کاهش بودجه در نقاط مختلف کشور از سال ۲۰۱۰ نیز روبروست. کاهش نیرو‌های پلیس این کشور باعث شده تا افسران روز‌های استراحت خود را لغو کرده و شانزده ساعت درشبانه روز کار کنند.
خانم دیک با اشاره به این که انواع مختلفی از علل جرم و جنایت وجود دارد، به تحریک رسانه‌های اجتماعی و جوانان علاقه‌مند به فیلم‌های خشن به عنوان دلایل اصلی پرداخت.
وی گفت: «تعداد قابل توجهی از جرائم خشونت آمیز در لندن با تجارت مواد مخدر مرتبط است و تقاضای کوکائین توسط کودکان افزایش یافته است.»
او هشدار داد: «این مشکل فراتر از نظارت پلیس است. گروه‌های متفاوتی از افراد طبقه متوسط با تمام توان و رضایت کامل درباره گرم شدن کره زمین، تجارت منصفانه، حفاظت محیط زیست و غذا‌های ارگانیک می‌اندیشند و اقدام می‌کنند، اما فکر می‌کنم کمکی در زمینه جلوگیری از مصرف کوکائین وجود ندارد. اما این مسئله وجود دارد و موجب بدبختی می‌شود.»    
وی گفت: «اعمال سیاست‌های ریاضتی باعث کاهش خدمات اجتماعی شده و این امر منجر به افزایش جرایم می‌شود. من در صحبت با وزیر خارجه در پاییز سال جاری در مورد این فشار‌ها و خدماتی که دوست داریم ارائه دهیم، صحبت خواهم کرد.»
پلیس متروپولیتن یکی از نیرو‌هایی است که درباره اولویت بندی جرایم به دلایل مالی هشدار داده بود. فشار‌های زیادی از طریق رویداد‌های مختلفی مانند جام جهانی، دیدار ترامپ از انگلیس، نشست سران بالکان، فستیوال موسیقی و تنیس ویمبلدون به دولت انگلیس وارد شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لندن خشونت در لندن جرایم خشن انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت عشقی در خیابان جردن

  به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر بیست‌و‌ششم فروردین امسال زنی با پلیس ۱۱۰تهران تماس گرفت و اطلاع داد زن و مردی در خیابانی در محله گاندی تهران مشغول دعوا هستند و مرد با چاقو ضربه‌هایی به زن جوان زده است. همزمان با حضور ماموران در آنجا معلوم شد زن ۳۹ساله براثر اصابت ۱۹ضربه چاقو زخمی شده که به بیمارستان منتقل و ساعاتی بعد فوت شد. همچنین در تحقیقات از شاهدان معلوم شد ضارب، گوشی مقتول را هم برده است. با تحقیقات محلی هویت مقتول به دست آمد که همان حوالی ساکن بود‌. بعد از آن خانواده‌اش شناسایی و خواهرش در تحقیقات گفت‌: خواهرم از شوهرش جدا شده و فرزندی داشت و در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد. با شاهرخ که سه سال از خودش کوچک‌تر بود دوست شده و قصد ازدواج داشتند. مدتی بود که اختلاف داشتند و گمان می‌کنم او قاتل خواهرم باشد.
وقتی ماموران تصویر شاهرخ را به شاهدان جنایت نشان دادند، آنها او را به‌عنوان متهم فراری معرفی کردند. وی تحت تعقیب بود تا این‌که دو هفته بعد رد او را در خانه روستایی پدرش در استان گلستان به دست آوردند و با حضور در آنجا متهم محاصره و بازداشت شد. متهم برای ادامه‌تحقیقات به شعبه هشتم بازپرسی جنایی تهران منتقل شد و گفت‌: پنج ماه پیش برای خرید به پاساژی در میدان ونک رفته بودم که با مقتول اتفاقی آشنا شدم. فهمیدم طلاق گرفته و بچه دارد‌. ارتباط‌مان ادامه داشت و به هم علاقه‌مند شده و قصد ازدواج داشتیم اما از یک هفته قبل شرایط عوض شد‌. دیگر مرا دوست نداشت. به تلفن و‌ پیام‌هایم بی‌توجه بود‌. می‌گفت قید ازدواج با او را بزنم. همین سردی رفتارش باعث شد که به او شک کنم. از کارم اخراج شده و حالم بد بود. سوءظن رهایم نمی‌کرد. رفتم چاقو خریدم و با او قرار گذاشتم. می‌خواستم به زور گوشی را از دستش بگیرم و آن را بررسی کنم‌. گوشی را نمی‌داد با شدت گرفتن درگیری ضربه‌هایی به او زدم که فقط چهار ضربه آن را یادم هست. 
متهم به قتل ادامه داد: وقتی افتاد گوشی را برداشته و فرار کردم. به محله امام حسین‌(ع) تهران رفته و گوشی و چاقو را در سطل زباله انداختم‌. نزد خانواده‌ام رفته و بعد از دو هفته دستگیر شدم.
سالار صنعتگر، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف متهم به قتل او در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • جنایت عشقی در خیابان جردن
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس