Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنکور بزرگترین مارتن علمی است. برخی از این داوطلبان میلیون ها تومان هزینه می کنند تا تنها بتوانند برگه ورود به دانشگاه ها برتر کشور را دریافت کنند اما افرادی رتبه برتر شده اند که تنها عامل موفقیت آنان توکل بر خدا، تلاش و پشتکاربوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، پرونده کنکور سال 97 هم با معرفی برترین های گروه های آزمایشی مختلف در نهم مردادماه بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در آزمون سراسری 97 پسران گوی سبقت را از دختران ربودند وخوش درخشیدند. آن‌ها ۲۴ رتبه درخشان را کسب کردند و دانش‌آموزان دختر 2 برابر کمتر و پشت سر پسران ۱۲ رتبه را به خود اختصاص دادند. عمده سهم دختران در گروه آزمایشی هنر و پسران در گروه آزمایشی ریاضی بود.

 کنکور بزرگترین مارتن علمی است که بیش از یک میلیون داوطلب دارد. برخی از این داوطلبان میلیون ها تومان هزینه می کنند تا تنها بتوانند برگه ورود به دانشگاه ها برتر کشور را دریافت کنند. معلم خصوصی می گیرند، در کلاس های کنکوری مختلف شرکت می کنند، به مشاوره ها میلیون تومان می دهند، در مدارس خاص ثبت نام می کنند تا بتوانند در یک رشته و دانشگاه خوب قبول شوند. متاسفانه با این وجود برخی از آنان موفق نمی شوند و سرخورده و افسرده می شوند.

 

حالا به سراغ رتبه های برتر کنکوری رفتیم تا از توصیه آنان  برای داوطلبان کنکور 98 بهره مند شویم و  از نقش و تاثیر کلاس های کنکور و هزینه های میلیونی را در کنکور هم جویا شویم که در زیر می خوانید:

 

علیرضا شاطری، رتبه اول گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور سراسری سال ۱۳۹۷

 

**مدرسه تیزهوشان بابل درس خوانده ام. فاصله مدرسه از بابلسر تا بابل یک ساعت بود که روزی دوساعت در راه رفت و برگشت بودم.در بابلسر زندگی می کنیم امکانات آموزشی بابل بهتر از بابلسر بود. معلم های مدرسه ام جزوء بهترین ها بودند و خیلی برای موفقیت دانش آموزان سمپاد تلاش می کنند.

 

** در نیم سال اول روزی 10 ساعت درس می خواندم و در نیم سال دوم روزی 12 ساعت درس برای کنکور خواندم. رفتن به مدرسه برایم حکم مرور درس ها را داشت. از قبل درس ها را می خواندم و با آمادگی کامل در کلاس درس حضور می یافتم. از تمام هم کلاسی هایم در درس ها جلوتر بودم. با این وجود خیلی خوب درس ها را در کلاس گوش می دادم. 

 

**در کلاس های کنکور شرکت نکردم تنها در درس فیزیک به دلیل اینکه می خواستم خیلی زودتر از تدریس معلم های مدرسه، یاد بگیرم ، معلم خصوصی گرفتم و همچنین؛ در آزمون ها برای محک زدن خودم شرکت کردم.

 

** بسیار برای آوردن رتبه تک رقمی تلاش کردم و معتقدم پیش از تلاش کردن، انگیزه داشتن یکی از عامل های موفقیت است. توصیه می کنم کسانی که کنکور می دهند، اول انگیزه و هدف برای رسیدن به خواسته خود را داشته باشند.

 

علی عبدالله‌ زاده رتبه نخست گروه زبان‌های خارجی و رتبه دوم کنکور علوم تجربی۹۷ 

 

** از سال دوم دبیرستان برای کنکور امسال برنامه‌ریزی داشتم اما به ‌صورت جدی از سال سوم دبیرستان درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم.

 

** از آزمون آزمایشی و کتاب تست استفاده می‌کردم اما کلاس فوق‌برنامه  و کنکوری شرکت نکردم. به کنکوری‌ها توصیه می‌کنم کتب درسی را دست کم نگیرند چرا که بعضاً شاهد‌یم که کتب درسی از سوی دانش‌آموزان جدی گرفته نمی شود.

**  کتاب درسی را کنکوری‌ها باید در اولویت قرار دهند و سپس سراغ سایر منابع بروند و روزانه حداقل ۷ ساعت درس بخوانند. قصد دارم رشته پزشکی را در شهر مشهد برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنم و احتمالاً تهران نخواهم رفت.

 

** رمز موفقیت خود را در وهله نخست حمایت خانواده و بعد تلاش های خود می دانم. در مدتی که برای کنکور درس می‌خواندم تفریح را به صورت کنترل شده در کنار درس داشتم.همچنین فضای مجازی را نیز در این مدت کنترل کرده بودم.

 

 

طنین زاهدی کیا، نفر دوم  علوم انسانی کنکور سراسری سال 1397 اهل اصفهان:

 

**در مدرسه استعداد های درخشان تحصیل کردم و در کنکور هم رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی را انتخاب خواهم کرد. به هیچ عنوان کلاس های کنکور را شرکت نکردم چون بهترین معلم ها را در مدرسه داشتیم. خارج از مدرسه در کلاسی شرکت نکردم.

 

** ساعات درس خواندم به صورت تصاعدی افزایش می یافت و در ماه های آخر به 10 ساعت رسیده بود اما ساعت مشخصی برای درس خواندن نداشتم، کلاس کنکور نرفتم اما در آزمون های آزمایشی برای محک زدن خودم شرکت می کردم.

 

**تداوم و پشتکار برای درس خواندن و رسیدن به هدفم از عوامل موفقیتم می دانم به کنکوری ها هم توصیه می کنم برای رسیدن به اهدافشان تداوم و پشتکار در درس خواندن و هدفشان داشته باشند.

 

فروغ رنجبر رتبه اول هنر از اصفهان

 

** درس خواندن را از مهر ماه شروع کردم، روزی 3 الی 4 ساعت درس می‌خواندم اما از عید 97 به بعد زمان مطالعه را افزایش دادم و حدود 13 تا 14 ساعت درس ‌خواندم. استراحتم بیشتر محدود به غذاخوردن و استراحت‌های کوتاه مدت می‌شد.

 

**به کلاس کنکور نرفته‌ام، کلاس کنکور نرفتم فقط در کلاس‌هایی که مدرسه برایمان می‌گذاشت شرکت کردم.

 

**برایم موفقیت در کنکور به کلاس کنکور رفتن بستگی نداشت، کلاس کنکور رفتن بستگی به سطح دانش‌آموزان دارد اما عموماً دانش‌آموزان با تلاش و پشتکارخودشان می‌توانند نتیجه بگیرند. کلاس کنکور همه چیز نیست درصد کمی به آن‌ها کمک می‌کند.

 

** زمان کمی از فضای مجازی استفاده می‌کردم، برخی مواقع خسته می‌شدم از حجم دروس و بعضی کتا‌ب‌ها را پیدا نمی‌کردم اما نا امید نمی‌شدم. خستگی من هم محدود به چند لحظه می‌شد و بعد دوباره با امید ادامه می‌دادم. برای رسیدن به موفقیت خانواده‌ام، مشاورم و معلمان مدرسه و دوستانم بودند مشوقم بودند.

 

**توصیه‌ام به دانش آموزان داشتن پشتکار است و هیچ وقت امیدخود را از دست ندهند. 

 

محمد رضا اسکندری از تهران نفر چهارم کنکور ریاضی و فنی:

 

** در روزهایی که به مدرسه می رفتم حدود 4 ساعت درس می خواند و در روزهای تعطیل حدود 8 ساعت درس خواند.

 

**عامل موفقیتم تنها توکل خالصانه به خداوند بوده است. درسته من در مدرسه استعداد های درخشان درس خواندم، خیلی از دوستانم هوش بالاتری از من داشتند که به این میزان موفق نشده اند. تنها توکل به خدا را عامل موفقیتم می دانم.

 

**در کلاس های کنکور شرکت نکردم. تنها در آزمون های آزمایشی شرکت کردم و همیشه رتبه خوبی را کسب می کردم. به پشت کنکوری ها توصیه می کنم در کلاس های کنکور شرکت نکنند چون خیلی تاثیر در موفقیت ندارد. مدرسه و کتاب های درسی تاثیر زیادی در موفقیت دارد اما پیشنهاد می کنم از کتاب های کمک آموزشی هم استفاده کنند.

 

** من تا سوم دبیرستان رشته علوم تجربی را خواندم اما به دلیل علاقه ای که به رشته ریاضی داشتم در پیش دانشگاهی  تغییر رشته دادم و رشته ریاضی را انتخاب کردم.از سوم دبیرستان برای کنکور درس می خواند و در آزمون های آزمایشی تجربی هم شرکت می کردم و رتبه خوبی هم کسب می کردم.

 

نیما جواهری، نفر هشتم رشته علوم انسانی کنکور سراسری سال 1397

 

**از تابستان سال گذشته پروسه تلاش برای کنکور را به صورت جدی شروع کردم و به صورت میانگین روزانه 12 ساعت مطالعه مفید داشتم. ساعات مطالعه را به تدریج در برنامه ریزی های روزانه ام افزایش دادم.

 

** یک سال اگر به صورت جدی و با برنامه ریزی برای کنکور تلاش کنید، قطعا به موفقیت دست خواهی یافت. در مدرسه نمونه دولتی صیاد شیرازی کامیاران دوره متوسطه را گذرانده ام، رمز موفقیت خود را در مطالعه دقیق و اصولی، تلاش مفهومی و تحلیل کتاب های درسی و دنبال کردن یک برنامه مدون و تدریجی می داند.

 

**در آزمون های آزمایشی شرکت کردم و از کتاب های کمک آموزشی به صورت پراکنده بهره گرفتم و بیشترین کار و تلاشم مطالعه دقیق و کنترل منطقی کتاب های درسی بود.

 

**دانش آموزان اهداف بزرگی را در حوزه تحصیلی خود مدنظر بگیرند و برای رسیدن به آن تلاش کنند و در برابر مشکلاتی که پیش روی دارند با نگاهی مثبت برخورد کنند و ناامید نشوند تا به موفقیت دست پیدا کنند. خواندن کتاب های غیر درسی و رمان را در طول دوران تحصیل خود فراموش نکنند چرا که مطالعه همواره بیشترین تاثیر را در موفقیت هر فردی دارد.

 

**با توجه به اینکه تک فرزند خانواده هستم، خانواده ام بهترین شرایط را برای درس خواندن من فراهم کردند و بیشترین تاثیرگذاری را در موفقیتم داشتند که از همراهی پدر و مادرم و سه نفر از معلمانم که مشوق من بودند، قدر دانی می کنم.

 

امیرحسین زارع، رتبه 7 کنکور علوم تجربی از بیرجند

 

** در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی بیرجند درس خواندم، در پنج ماه منتهی به کنکور،‌ شرایط سختی را پشت سر گذاشتم؛ روزهایی که به دلیل تعمیرات منزل، مجبور بودم چند ماه را در کتابخانه و منزل مادربزرگ سپری کنم تا در آرامش بتوانم مطالعه کنم.

 

**در هیچ کلاس و موسسه ای شرکت نکردم تنها در کنکورهای آزمایشی یکی از موسسات برای سنجش میزان اطلاعات خود،‌ شرکت کردم.

 

**میزان مطالعه خود در ایام مدرسه را ۵ ساعت و در روزهای تعطیل و هفته های آخر (جمع بندی) بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت بود. اگر دانش آموزان پشتکار و تلاش خودشان را داشته باشند نیازی به حضور در موسسات آموزشی ندارند.

 

**تنها عاملی که در روزهای منتهی به کنکور و همچنین سر جلسات به من آرامش می داد «نیروی معنوی» و «یاد خدا» و «توکل» بر او است که در تمامی لحظات سخت زندگی همواره به من انگیزه می دهد.
 

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مناطق زلزله زده روزنامه های ورزشی استان همدان کنکور۹۷ آمریکا وزارت خارجه سوریه زلزله کرمانشاه بهرام قاسمی کنکور۹۷ نفرات برتر کنکور کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور

معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبانی‌که موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه می توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند. - اخبار اجتماعی -

علی صدر با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌ که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفا در روزهای چهارشنبه 29 فروردین و پنجشنبه 30 فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور

صدر ادامه داد: این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیر ماه 1403 برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7اردیبهشت ماه 1403 برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد
  • فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • گزینه سقوط نقشه تک رقمی شدن می‌کشد!
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت