Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@13:35:59 GMT

افتتاح چهار پروژه عمرانی در دزفول

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۹۴۷۳

افتتاح چهار پروژه عمرانی در دزفول

چهار پروژه در بخش های اقتصادی، کشاورزی و محیط زیست با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در دزفول افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی، ساخت نمایشگاه بین المللی دزفول و طرح فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و همچنین افتتاح تصفیه خانه کارخانه خمیرمایه دزفول، جمعه (12 مرداد) با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در طراحی پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول خط سورتینگ میوه، سردخانه، صنایع بسته بندی، ساختمان گمرک و استاندارد و سایر تاسیسات مورد نیاز پیش بینی شده است.

 

برای ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول 500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

 

نمایشگاه بین المللی دزفول نیز که شامل 12 هزار مترمربع سالن سرپوشیده و فضای روباز و سالن همایش با ظرفیت یکهزار و 500 نفر می باشد با صرف 450 میلیارد ریال در 2 فاز احداث می شود.

 

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در آئین کلنگ زنی این 2 طرح که در ابتدای جاده سردشت دزفول برگزار شد بر توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی و صنایع جانبی در راستای توسعه صادرات شمال خوزستان تاکید کرد.

 

سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک تولید می شود که با احداث پایانه صادراتی در شمال خوزستان امکان صادرات بخش زیادی از این محصولات به خارج از کشور فراهم می شود.

 

همچنین با حضور استاندار خوزستان تصفیه خانه کارخانه خمیر مایه دزفول که با صرف 120 میلیارد ریال احداث شده و نقش مهمی در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد افتتاح شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مناطق زلزله زده روزنامه های ورزشی استان همدان کنکور۹۷ آمریکا وزارت خارجه سوریه زلزله کرمانشاه بهرام قاسمی دزفول اقتصادی افتتاح پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است