Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@18:26:01 GMT

سالگرد ازدواج؛ با طعم قرائت قرآن + عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۹۵۰۳

سالگرد ازدواج؛ با طعم قرائت قرآن + عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ازدواج یکی از سنن رسول خدا(ص) محسوب می‌شود که در برخی از آیات قرآن و روایت ائمه(ع) به این مهم پرداخته شده است و بنا بر آیه 21 سوره روم تنها در سایه ازدواج است که انسان می‌تواند به آرامش و آسایش دست پیدا کند.
برگزاری مراسم ازدواج نیز یکی از مسائلی است که عمدتاً مورد توجه قرار می‌گیرد و در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که مراسمی با خرج‌های مالی بسیار زیاد و همراه با اسراف برگزار می‌شود و این شیوه ناپسند به‌نوعی تبدیل به یک سنت عمومی برای اقشار مختلف درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بین اما چند سالی است که یکی از قاریان خوش‌خوان استان البرز سنت‌شکنی کرده و به جای برگزاری مراسم با خرج‌های اضافی و ... اقدام به برپایی محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی می‌کند.
میثم سلیمانی، قاری اهل کرج نه تنها مراسم ازدواج خود را اینگونه برگزار کرد، بلکه اکنون که در آغاز سومین سال ازدواج خود قرار دارد، این کار پسندیده را تکرار کرده و جشن سالگرد ازدواج خود را با برپایی محفل انس با قرآن همراه کرده است.
این مراسم شب گذشته در شهرستان کرج برگزار شد و تعداد زیادی از قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله، مهدی غلام‌نژاد، محسن قاسمی، اسحاق عبداللهی و ... در آن حضور داشتند و به تلاوت قرآن پراختند، همچنین در این مراسم چهره‌های پیشکسوت قرآنی نیز حضور داشتند که می‌توان به هادی فروزان از یاران قدیمی مرحوم محمدتقی مروت اشاره کرد.
این مراسم که با عنوان سومین سالگرد ازدواج سلیمانی برگزار شد، بهانه‌ای بود تا قرآنیان دور یکدیگر جمع شوند و حداقل برای چند ساعت بتوانند فقط قرآن بخوانند و قرآن گوش کنند تا شاید اندکی از مشکلات موجود در جامعه رها شوند و البته این سنت حسنه نیز ادامه یابد تا بتواند الگویی برای دیگر جوانان به ویژه جوانان علاقه‌مند به قرآن قرار گیرد.
میهمانان این جلسه نورانی که از ساعت 17:30 پای رحل قرآن به سخنان مخلوق گوش دادند پس از بانگ اذان به افق کرج نماز جماعت را برپا کردند و سپس تا حوالی ساعت 23 نیز این جلسه ادامه یافت و در نهایت همه حاضران، میهمان سفره اطعام قرآن شدند.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن جلسه قرآن محفل انس با قرآن سالگرد ازدواج کرج قاریان کرج البرز قاری قرائت قرآن محسن قاسمی مهدی غلام نژاد میثم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه مطالعات قرآنی خانه اندیشمندان علوم انسانی مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم حسین استاد ولی، احمد مسجد جامعی، عبدالهادی فقهی زاده، محمدعلی خسروی و ابراهیم کرمانی‌نژاد هستند.

همچنین در این مراسم مهدی فیض طراح و ایده پرداز و مهدی خسروی ناشر اثر حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097524 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • پاسخ غیرمنتظـره علی مطهری به جنجال اخراج دختر دف‌نـواز | فیلـم
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش یکشنبه برگزار می شود
  • چهره خندان ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری + عکس