Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:48:43 GMT

راه تولید دانش بنیان از مسیر تقویت مراکز رشد می گذرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۸۹۷۱۶

راه تولید دانش بنیان از مسیر تقویت مراکز رشد می گذرد

زنجان – ایرنا – رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: راه دستیابی به تولید محصولات دانش بنیان، تقویت مراکز رشد و پس از آن ساماندهی واحدهای فناور در پارک علم و فناوری است.

داوود مرادخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست اعضای شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: برای افزایش تعداد شرکت های تولیدکننده محصولات دانش بنیان، ابتدا باید مراکز رشد را تقویت، آموزش های لازم را به واحدهای فناور ارائه و سپس بستر را برای تولید محصول فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: هم اکنون در استان پنج مرکز رشد وجود دارد که با راه اندازی مرکز رشد فناور جامع می توان برنامه های این نهادها را رصد، هدایت و در مسیر ایجاد واحدهای فناور ساماندهی کرد.
مرادخانی اظهارداشت: این پارک برای تقویت واحدهای فناور موجود در سطح استان هم اکنون اقدام به جلب همکاری مشاوران حقوقی، مالیاتی و کسب و کار کرده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: با آموزش های زیر ساختی ارائه شده به این واحدهای فناور، استقبال از فعالیت پارک افزایش یافته است.
مرادخانی در خصوص تفاوت شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری اعلام کرد که شرکت دانش بنیان محصول محور است و به سبب تولید محصول خاص، شرکت دانش بنیان می شود اما واحد فناور به دلیل ایده محوری و موضوع فعالیت حول آن، واحد فناور است.
وی افزود: لازمه افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان، افزایش واحدهای فناور است تا بتوان به نسبت محصولات تولیدی مجوز دانش بنیان برای محصول دریافت کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در مسیر رونق شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان با آمارگیری از شرکت های استان و تهیه کتاب راهنما و برگزاری کارگاه های آموزش دانش بنیانی اقدام کرد که پیش بینی می شود تعداد واحدهای ثبت نامی از طریق فعالیت پارک تا هفته آینده به 100 مرکز برسد.
وی خاطرنشان کرد: با ارائه راهکارهای قانونی استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در پارک ها و حمایت های لازم در خصوص نحوه ایجاد کسب و کار، می توان افراد صاحب ایده، مهارت یا فناوری را در مسیر تولید محصول دانش بنیان قرار داد.
مرادخانی لازمه افزایش تعداد شرکت های تولیدکننده محصولات دانش بنیان در این استان را فراهم سازی بستر در مراکز رشد، حمایت از ایده ها و کسب کارهای نوین و هدایت واحدهای فناور به سمت پارک علم و فناوری استان خواند.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان بر لزوم افزایش اطلاعات مردم در خصوص استارت آپ ها برای شکل گیری کسب و کارهای نوین تاکید کرد و این کسب و کارها را فرصتی برای اشتغالزایی و تولید محصولات و خدمات جدید مورد نیاز جامعه برشمرد.
3001/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانش بنيان واحد فناوري پارك علم و فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای