Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به طرح استیضاح وزیر کار ضمن حمایت از توانایی نمایندگان برای طرح سوال از وزرا گفت: اینکه ما بخواهیم در شرایط کنونی کشور، یک وزیر را استیضاح کنیم، راه کار درستی به نظر نمی‌رسد؛ در حال حاضر همه باید کمک کنند که یک وزیر به نحو احسن کارش را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: استیضاح ربیعی بیشتر یک تسویه حساب سیاسی است تا راه حل برون رفت از مشکلات.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: با توجه به وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نظر می‌رسد بیشترین تلاش این وزارت خانه در مسیر درآمدزایی با توجه به ابزاری مثل شستا است؛ باید وزارت‌خانه‌ها از بنگاه‌داری و ایجاد درآمد فاصله بگیرند و به مسئولیت سیاست‌گذاری و تدوین قوانین مورد نیاز در بخش‌هایی مثل کار و امور اجتماعی مشغول باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا  افزود: اگر وزارت کار بتواند با ابعادی که در قانون برایش تصور شده، بیشتر به سیاست‌گذاری برای کسب کار بپردازد، بزرگترین خدمت است. اگر درگیر مسائل دیگری شود که تخصصی و مربوط به یک وزارت‌خانه جدا است، کار را مشکل خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی همه توقع دارند وزرای اقتصادی تغییر کنند تا تغییری در رویکرد دولت به وجود بیاید، گفت: به نظر می‌رسد ربیعی قربانی یک سری تعاملات سیاسی می‌شود که عمدتا به دنبال این هستند که فردی که بیشتر می‌تواند از نظر سیاسی روی دولت تاثیر بگذارد را حذف کنند.

کنعانی‌مقدم در توضیح افزود: ربیعی با توجه به اینکه وزیری است که از نظر سیاسی تابع سیاست‌های  روحانی است، اصطکاک او هم با برخی جریان‌های سیاسی داخل دولت زیاد است. برخی افراد در خود کابینه هم ترجیح می‌دهد ربیعی بین‌شان نباشد. 

وی با بیان اینکه من همیشه در مواقعی که بحث تغییر است معتقدم هر تغییری لزوما به نفع یک سازمان و نهاد نیست، گفت: باید دید در تغییرات، فردی که جایگزین می‌شود یک سر و گردن بلندتر و چابک‌تر هست یا نه؟ چه بسا یک وزیر کنار برود و فقط شاهد جابه ‌جایی مدیرکل‌ها و معاونین باشیم و کسی ضعیف‌تر جایگزین شود.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: تغییر وزیر فرار به سوی جلو است. برای مدیریت مسائل کارگری، یک وزارت خانه باید درگیر باشد. ظاهرا برای این معضلات راه حلی نیست و کسی نیست که قابلیت داشته باشد این بحران را حل کند. با تغییر مهره‌ها در سیاست ها تغییری ایجاد نمی‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استیضاح وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۸۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم تجلیل از قهرمانان هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، افزود: ۲۳۰ میلیارد تومان پاداش اهدا می‌شود.

وی همچنین اظهارداشت: وزارت ورزش حتماً به رشته‌هایی که کسب سهمیه کردند، کمک می‌کند. وزارت ورزش حتماً کمک می‌کند نه تنها به وزنه برداری بلکه در رشته‌های المپیکی مثل تکواندو، کشتی و... رشته‌هایی که کسب سهمیه کردند.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به تغییر نام استقلال گفت: هر باشگاهی برای تغییر نام، باید مسیر قانونی خود را طی کند. استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند و متولی خاص خودشان را دارند.

هاشمی تأکید کرد: هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال آن طی کند؛ کمیسیونی تحت عنوان ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم.

وی با تأکید بر اینکه حق پخش گره ورزش کشور است که باید باز شود، ادامه داد: حق پخش فقط متعلق به دو تا باشگاه نیست و متعلق به همه ورزش است.

وزیر ورزش گفت: در برنامه هفتم توسعه حق پخش دیده شده و به آیین نامه‌ای موکول شده که با کمک وزارت ورزش و سازمان صدا و سیما  تنظیم شده و به تصویب هیات دولت می‌رسد.

هاشمی همچنین گفت: حق پخش حق ورزش است باید به ورزش داده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو