Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طبقه بالای مسجد موسی بن جعفر (ع) کارهای نمایشی انجام می دادم و با استقبال پروشور مردم مواجه شدم فعالیت‌های نمایشی ام در مسجد آن‌قدر بازتاب پیدا کرد که افراد از سایر محله‌ها برای اقامه نماز و تماشای نمایش به آنجا می‌آمدند.

خبرگزاری شبستان /اراک

 

اجراهای خوب و با کیفیت گره های نمایشی سبب ايجاد رونق در گروه‌هاي تئاتری می شود،‌ تئاتر از جمله هنرهایی است که قضات خوب یا بد بودن آن بر عهده مخاطبان تئاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال های اخیر استان مرکزی شاهد اجراهای خوب گروه های نمایشی بوده است که همگی با هدف ایجاد آشتی ميان مخاطبان و سالن‌هاي تئاتر سعی در پر رونق شدن این هنر نمایشی دارند؛‌ تئاترهای پرمخاطبی که در استان مرکزی به روی صحنه می رود از شعار به عمل رسيده و با درک مخاطبان این آشتی را ایجاد کرده است.

 

 

 

فرهاد رحمتی متولد 1342 از سال 60 کار کارگردانی تئاتر را شروع کرده یک سال کار بزرگسال با مضامین درام و رئال در کارنامه خود داشته و معتقد است رونق کار نمایشی خود را مرهون فعالیت در مساجد شهر و روستاها است؛‌ او از سال 70حدود27 سال کار کودک انجام داده و می گوید: چون مخاطبم را دوست دارم و آن را پیدا کردم همواره علاقه ام نسبت به این کاربیشتر شده. در جشنواره های زیادی شرکت کردم که رتبه های استانی و کشوری را هم در این راستا کسب کردم از جمله می توان به کسب رتبه دوم کارگردانی سال 65 دراولین جشنواره کودک و نوجوان کاشان و اول نویسندگی کودک و نوجوان همدان، نویسندگی و کارگردانی  تئاتر«ای خدا پرا رفوزه شدم» در جشنواره دانش آموزی رامسر،‌ نمایش «اشکی برای جوانه ها» سال 69 با نویسندگی زنده یاد حمیدرضا عندلیبی می توان اشاره کرد.

 

 

 

 

سرپرست و کارگردان گروه هنری پیام گفت: نمایش «علی مردان خان» به دستیار کارگردانی و نویسندگی بهروز لطفی ساعت 19 از 30 تیر تا 11مرداد ماه سال جاری در فرهنگسرای آیینه به روی صحنه رفت در طول مدت برگزاری سالن مملو از جمعیت بود و با مخاطبان خوبی روبرو شده؛‌ ۲۷ نفر در این کار هنری اجرا می کنند که پیشکسوتانی همچون امید عباسی، حسن عزیز محمدی، حسن آزاده، عباس محرابی و بهروز لطفی با بیش از ۳۵ سال سابقه در این نمایش به ایفای نقش می پردازند و مابقی هم هنرجویان ترم ۲ بازیگری آموزشگاه تخصصی بازیگری کودک و نوجوان پیام هستند؛‌ نویسنده بومی گروه پیام فروهر رحمتی است که بالغ بر 30سال سابقه کار نویسندگی دارد.

 

 

این نمایش با استقبال پرشور مخاطبان مواجه بود که حتی با کمبود بلیط و پیش فروش کردن بلیط ها مواجه شدیم که این نشان می دهد کارهای نمایشی چانچه خوب اجرا شوند هنوز هم مخاطب خودش را دارد و دلیل اینکه گفته می شوذ استقبال از سینما و تئاتر خوب نیست شاید اثر خوبی خلق نشده که مخاطب داشته باشد، باید به تولید اثر توجه شود موضوعاتی انتخاب شود که حرف دل مردم باشد؛ دنیای کودکان دنیای وسیعی است که کمتر کسی آن را درک می کند برای وارد شدن در کار تولید نمایش کودک باید از تجربه کافی برخوردار بود دوستان بی گدار به آب نزنند نمایش کودک به جرات سخت تر از کار برای بزگسالان است.

 

 

این هنرمند پیشکسوت هنرهای نمایشی استان مرکزی ادامه داد: در طول سال های فعالیتم در عرصه هنر نمایش، برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به طور رایگان به اجرای نمایش می پرداختم؛‌ سال 65 تا 70 فقط در روستاهای محروم اجرا می کردم؛‌ او ادامه داد:‌ هنرمندان نباید از بالا به پایین به مخاطبان خود نگاه کنند بلکه باید بی واسطه با مردم سخن بگوید، منتظر دستورالعمل و جشنواره های ساختگی نباشد،‌مستقل و خودساخته باشد.

 

 

در طبقه بالای مسجد موسی بن جعفر (ع) کارهای نمایشی انجام می دادم  و با استقبال پروشور مردم مواجه شدم فعالیت‌های نمایشی ام در مسجد آن‌قدر بازتاب پیدا کرد که افراد از سایر محله‌ها برای اقامه نماز و تماشای نمایش به آنجا می‌آمدند؛ از آن پس سعی کردم در همه مساجد اجرا داشته باشم، پیشرفت و رونق فعالیت هنری ام را مرهون مسجد می دانم و مسجدی هایی که با استقبال خوبشان سبب تشویق من شدند؛ هنوز هم حاضرم در مساجدی که درخواست داشته باشند برای کودکان و نوجوانان مسجدی اجرای نمایش داشته باشم و از اینکه مسجد و هنر از این طریق به هم پیوند می خورد لذت می برم؛ متأسفانه به دلیل اجرای برخی تئاترهای بدون مضمون و فاقد اصول دینی و اسلامی در مساجد، این هنر از مردم فاصله گرفته است و باید هنرمندانی که در این عرصه دغدغه مندند با نمایش آثاری با موضوع و محتوایی مناسب در کنار تخصص مطلوب برای بچه های مسجد آثار هنری تئاتر را به نمایش بگذارند.

 

 

 

گزارشی از لیلا آجرلی

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس سوریه کنکور۹۷ سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار کنکور سراسری روزنامه همایش روزنامه های ورزشی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هنرهای نمایشی فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنر‌های نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضا‌های سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضا‌های نمایشی و میادین و فضا‌های روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفتگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفتگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفتگو‌های اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است