Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:04:58 GMT

بدعهدی مراکز جمع‌آوری پلاسما

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۱۳۷۴

بدعهدی مراکز جمع‌آوری پلاسما

رئیس سازمان انتقال خون کشور با اشاره به بدعهدی مراکز جمع‌آوری پلاسما به دلیل توسعه ندادن این صنعت در کشور، گفت: یکی از این مراکز به دلیل عدم استاندارد‌ها در ماه گذشته توقف موقت فعالیت گرفت.

خبرگزاری فارس: علی‌اکبر پورفتح‌الله در ارتباط با خرید پلاسما توسط برخی از مراکز جمع‌آوری پلاسما اظهار داشت: این مراکز خصوصی بوده و در گذشته مجوز‌هایی برای آن‌ها صادر شده با هدف اینکه صنعت پلاسما را در کشور تشکیل و توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه این مراکز طی چند سال گذشته به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و اقدامی برای صنعت پلاسما صورت نگرفت و متأسفانه از ۸ مرکز ۷ مورد آن‌ها با هدف جلب مخاطبین در حاشیه شهر تهران شکل گرفته و به ازای اهدای پلاسما وجهی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت در حال حاضر مجوز جدیدی برای این مراکز طی سه سال گذشته صادر نشده و نظارت بر آن‌ها نیز افزایش یافته تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.

پور‌فتح‌الله با اشاره به اینکه یک فرد می‌تواند در صورت دارا بودن شرایط جسمانی مناسب ۳۳ تا ۳۵ بار در سال اهدای پلاسما را داشته باشد گفت: یکی از این مراکز ماه گذشته به دلیل عدم رعایت استاندارد‌ها توقف موقف از فعالیت گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون توقف فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس

نشست ادواری شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد، امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، صبح امروز _سی‌ام فروردین_ نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با موضوع ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر 745728

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • واکنش سردار حق‌طلب به تهدید اسرائیل: تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل است
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت هستند
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان