Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:38:43 GMT

توضیحات عضو کمیسیون امنیت ملی درباره FATF

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۱۴۹۰

توضیحات عضو کمیسیون امنیت ملی درباره FATF

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌گاه بحث پیوستن به FATF مطرح نبوده است و فقط بررسی برخی از لوایح آن انجام شده است و اگر قرار باشد در روابط خارجی اقدامی انجام شود بدون اذن رهبری نخواهد بود.

مرتضی صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اخیراً در کشور پیرامون موضوع FATF نظرات غیر کارشناسی و غیرمعقولی از سوی برخی ارائه شده است که صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هیچ‌گاه بحث پیوستن به FATF مطرح نبوده است و فقط چندین لایحه و مفاد آن بررسی شده است که مفاد تصویبی آن را هم خودمان در مجلس تعیین می‌کنیم که در حوزه شفافیت‌های مالی است.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: با توجه به شرایط فعلی که تحریم‌های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است، برخی از لایحه‌ها و مفاد آن بررسی شده که ایران در لیست سیاه FATF قرار نگیرد چرا که اگر در این لیست سیاه قرار بگیرد، علاوه بر تحریم‌های آمریکا که وضع کرده است، تحریم‌های سنگین دیگری در حوزه بانکی و پولی گریبان گیرمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: خیلی از موارد مقابله با تروریسم و پول‌شویی هم در مجلس بررسی و تصویب شده است که در جهت شفاف سازی مسائل مالی و عدم قرار گیری ایران در لیست سیاه FATF است و لذا قضیه پیوستن به FATF مردود و باطل است.

صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: عده‌ای هم در گوشه و کنار می‌گویند که با عضویت در FATF دچار خود تحریمی خواهیم شد که این نظریه اشتباه است و موضوع برعکس است و در صورتی که ایران وارد لیست سیاه FATF شود دچار خود تحریمی خواهد شد.

وی گفت: اخیراً لایحه‌ای تنظیم شده است که در آن قید شده مرجع تشخیص و تایید تروریستی بودن یا نبودن یک گروه، شورای عالی امنیت ملی کشور است. اگر کشور دیگری بگوید که فلان گروه تروریست است یا نه ربطی به این موضوع نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی بارها اعلام کرده است که در بررسی‌های لوایح مشکلی مشاهده نشده است، ولی همچنان اصرار داریم تا حرف دیگران را قبول کنیم.

وی افزود: چه این لایحه امضا شود و چه امضا نشود وزارت خزانه‌داری آمریکا تمام مبادلات ریز و درشت تجاری ایران را در سراسر دنیا رصد می‌کند و در صورتی که بتوانیم در لیست سیاه FATF قرار نگیریم دچار تحریم‌های بانکی دیگری نخواهیم شد.

صفاری با بیان اینکه اخیراً هم مقام معظم رهبری فرمودند که قوانین داخلی وضع شود که همه آن‌ها در مجلس در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در این 35 سالی که در عرصه روابط خارجی فعالیت داشته‌ام، هیچ نظری و هیچ اقدامی بدون اذن مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی انجام نمی‌شود و حرف آخر را رهبری بیان می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ايران كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع