Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تازه‌ترین خبر‌ها از جنوب سوریه حاکیست، پس از پاکسازی کامل استان درعا، نیرو‌های یگان مهندسی ارتش برای پاکسازی منطقه «حوض الیرموک» از تله‌های انفجاری کار گذاشته شده وارد عمل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، تازه‌ترین خبر‌ها از جنوب سوریه حاکیست، پس از پاکسازی کامل استان درعا، نیرو‌های یگان مهندسی ارتش برای پاکسازی منطقه «حوض الیرموک» از تله‌های انفجاری کار گذاشته شده وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های یگان مهندسی ارتش سوریه عملیات را برای کشف انبار‌های سلاح در مناطق تازه آزاد شده «بیت اره، کویا و القصیر» ادامه می‌دهند تا امنیت در منطقه به طور کامل برقرار شود و زمینه بازگشت آوارگان به جنوب غرب استان درعا فراهم شود.

از محله‌های جنوبی شهر درعا از جمله «درعا بلد، المنشیه، اردوگاه درعا و ...» و شهرک‌های «الیادوده، العجمی و المزیرب» خبر می‌رسد، عملیات یگان‌های مهندسی ارتش سوریه برای کشف و خنثی سازی تله‌های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد.

از استان القنیطره خبر‌ها حاکیست، عملیات خروج عناصر تروریستی از شهرک‌های «جباثا الخشب، کروم الحمریه، طرنجه، تله القبع و ...» به پایان رسیده است؛ تروریست‌ها به همراه خانواده‌های خود با ۶ اتوبوس به استان ادلب منتقل شدند.

به گفته منابع میدانی، عمده تروریست‌های منتقل شده به مناطق اشغالی استان ادلب در شمال سوریه از اهالی بومی استان قنیطره نبودند و در زمان جنگ به این منطقه انتقال داده شده بودند.

در حال حاضر، عملیات نیرو‌های مهندسی ارتش سوریه در این شهرک‌های تازه آزاد شده برای خنثی سازی تله‌های انفجاری کار گذاشته شده و کشف انبار‌های سلاح ادامه دارد و پرچم سوریه هم بر فراز ساختمان‌های دولتی و غیر دولتی به اهتزاز درآمده است.

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش سوریه در تخلیه و پاکسازی مناطق تازه آزاد شده استان قنیطره، ۵ تانک T۵۵، ده‌ها خودروی نظامی مجهز به دوشکا، خمپاره، موشک‌های ضد زره تاو را کشف و ضبط کردند.

یک منبع میدانی در گفت: وگو با میزان اعلام کرد: تروریست‌ها در شهرک‌های «بریقه و بئر العجم» در شمال غرب استان قنیطره، سلاح‌های خود را به نیرو‌های ارتش سوریه تحویل داده اند و عناصر غیر بومی در آستانه انتقال به مناطق اشغالی در استان ادلب هستند.

این منبع میدانی افزود: گروهی از عناصر تروریستی تصمیم دارند در مناطق تحت کنترل نیرو‌های ارتش باقی بمانند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود؛ در مقطع فعلی، بیش از ۹۹.۷ درصد از استان قنیطره به کنترل نیرو‌های ارتش سوریه درآمده است و تروریست‌ها تنها در دو شهرک بئر عجم و بریقه حضور دارند.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش سوریه استان قنیطره تحولات سوریه خبرگزاری میزان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد رضا غیرتی شامگاه چهارشنبه  افزود: ۵۶ خانوار این روستا در خوابگاه‌های دانش آموزی شهر آبیز اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی سد‌ها در حال سرریز شدن است عنوان کرد: زیرساخت‌های جاده‌ای در محور‌های مختلف از جمله حاجی آباد به سمت مهمانشهر دچار آسیب شده است.

فرماندار شهرستان زیرکوه با اشاره به آبگرفتگی برخی از روستا‌ها نیز گفت: این آبگرفتگی‌ها به دام روستاییان و اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: همچنین برخی از منازل روستایی هم دچار آبگرفتگی شده که نیرو‌های هلال احمر در حال تخلیه آب هستند.

غیرتی گفت: اینک اسکان اضطراری در سطح روستا‌ها نداشته ایم، ولی نیرو‌های هلال احمر آمادگی لازم دارند.

وی تاکید کرد:راه‌های حاجی آباد به مهمان‌شهر بسته، نیرو‌های امنیتی مستقر شده اند و اجازه تردد نمی‌دهند.

بارندگی‌های شدیدی امروز نقاط مختلف استان خراسان جنوبی را در برگرفته و تمامی نیرو‌های امداد و نجات در آماده باش کامل هستند.

هواشناسی خراسان جنوبی امروز هشدار سطح نارنجی صادر و پیش بینی کرده که بارندگی‌ها تا جمعه ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد