Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خرداد: مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور به صحن مجلس خواهد آمد اما دو، سوم رای می‌خواهد تا نتیجه بگیرد که بعید می‌دانم.
وی درباره اظهارات اخیر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که طرح ۵ سوال از رئیس‌جمهور در روزهای اخیر از سوی نمایندگان را سوال‌برانگیز توصیف کرد، گفت: سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق مجلس است و مجلس باید از حق خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کواکبیان تاکید کرد: اینکه سوال از رئیس‌جمهور، در وضعیت تهدید و تحریم‌های اقتصادی، جا داشت یا خیر، بحث جدایی است اما به نظر من، خود آقای حسن روحانی هم در ایجاد این شرایط، تقصیر دارد.
وی تصریح کرد: ما بارها به آقای روحانی پیغام فرستادیم که بیایید و در جلسات غیرعلنی مجلس با نمایندگان گفتگو کنید اما کمتر توجه شد.
عضو فراکسیون امید اظهار داشت: بسیار دوست داشتم کار به چنین شرایطی (طرح سوال از رئیس‌جمهور) نمی‌کشید اما الان معتقدم اگر سوال نمایندگان جنبه حل مشکلات مردم را داشته باشد، به نفع کشور خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر، در ماده ۲۱۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است: رئیس جمهور موظف است ظرف یک ماه از تاریخ دریافت سوال یا سوالات، در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سوال یا سوالات مطروحه نمایندگان پاسخ گوید مگر با عذر موجه با تشخیص مجلس شورای اسلامی. مدت طرح سوال یا سوالات از طرف نمایندگان منتخب سوال کنندگان حداکثر ۳۰ دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهور حداکثر یک ساعت است که طرفین می توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم نمایند. در این صورت همه سوالات و پاسخ ها در بخش اول وقت هر یک از دو طرف بیان می شود و در بخش دوم ابهامات سوال کنندگان و پاسخ های رئیس جمهور مطرح می گردد.
تبصره – پس از این مرحله، درباره پاسخ رئیس جمهور به هر یک از سوالات از نظر قانع کننده بودن به صورت جداگانه رأی گیری می شود.
چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس جمهور به سوالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سوال، نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سوال به قوه قضائیه ارسال می شود.
منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: مصطفی کواکبیان ، مجلس ، روحانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مصطفی کواکبیان مجلس روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ادبیات عجیب زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • نمایندگان با هوشیاری رئیس مجلس آینده را انتخاب کنند
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «دی ماه» سال گذشته
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • فیلم/ پاسخ جالب فراستی به یک سوال
  • (ویدیو) مصطفی معین: از انتخابات مجلس هفتم دیگر رای نداده‌ام جز یک بار به روحانی
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • (ویدیو) ادبیات عجیب زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاران
  • پاسخ دادن به سوالات درباره رژیم صهیونیستی؛ شرط جدید آلمان برای اعطای حق شهروندی
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس