Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري شينهوا ؛ سازمان بین المللی مهاجرت روز جمعه اعلام کرد حدود 680 هزار مهاجر غیر قانونی در ماه مه به لیبی وارد شدند.
این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد "سازمان بین المللی مهاجرت هویت 689 هزار و 897 مهاجر غیر قانونی را از 42 ملیت مختلف در لیبی شناسایی کرد که هشت درصد آنها را افراد زیر سن قانونی تشکیل می دهند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان بین المللی مهاجرت تصریح کرد "پنج ملیتی که بالاترین میزان مهاجران غیر قانونی را تشکیل می دهند، عبارتند از نیجریه، مصر، چاد، سودان و غنا. مجموع این ملیت ها 65 درصد مهاجرانی را که در لیبی شناسایی شده اند، شامل می شوند".
مهاجران غیر قانونی از لیبی به عنوان نقطه عزیمت خود برای عبور از دریای مدیترانه و ورود به اروپا استفاده می کنند.
جمعیت اردوگاه های مهاجران غیر قانونی در لیبی به شدت افزایش یافته است و هزاران نفر مهاجر که از دریا نجات داده شده یا به دست دستگاه های امنیتی لیبی بازداشت شده اند، در آنجا اسکان داده شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ليبي مهاجرت اردوگاه نيجريه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به انزوای کامل در جهان نزدیک شده است

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه، اسرائیل را به انزوای کامل در جهان نزدیک کرده است.

به گزارش مشرق، این نشریه انگلیسی با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت در پی رای ممتنع ایالات متحده، بعنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی تصویب شد، افزود: این شدیدترین درگیری عمومی میان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه است.

به نوشته گاردین، نتانیاهو در پی این قطعنامه مدعی شد که ایالات متحده با رأی ممتنع «سیاست خود در سازمان ملل را رها کرده» و به حماس درباره توافق آتش‌بس بدون رها کردن اسرای اسرائیلی امیدواری داده است. به این ترتیب دفتر نتانیاهو سفر دو تن از وزرا به واشنگتن را که قرار بود در مورد حمله برنامه‌ریزی شده به رفح گفت‌وگو کنند، لغو کرد.

این نشریه انگلیسی در ادامه به سخنان جان کربی، سخنگوی کاخ سفید اشاره کرد که در پی قطعنامه شورای امنیت، رای سازمان ملل را نشان دهنده تغییر در سیاست ایالات متحده ندانست. گاردین افزود: اما این قطعنامه از یک گسست قابل توجه بین دولت بایدن و اسرائیل و یک نمایش طولانی مدت از اتحاد بین المللی در غزه پس از کشته شدن افزون بر ۳۲ هزار نفر حکایت دارد.

این انزوا زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و به تعبیر گاردین، «متحد سیاسی نزدیک نتانیاهو» طی مصاحبه‌ای تاکید کرد که جنگ در غزه باید متوقف شود. ترامپ در این مصاحبه عنوان کرد: اسرائیل باید بسیار مراقب باشد، زیرا آن‌ها حمایت های زیادی را از دست خواهند داد.

بر اساس گزارش این نشریه انگلیسی، امروز (سه‌شنبه) قرار است یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل گزارشی را ارائه کند که در آن تحریم تسلیحاتی اسرائیل به دلیل نسل‌کشی در غزه را خواستار شده است.

گاردین نوشت: فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی، در گزارش خود که گاردین آن را مشاهده کرده است، تاکید خواهد کرد: «دلایل معقولی» وجود دارد که باور کنیم اسرائیل سه اقدام از پنج اقدامی را که به عنوان نسل‌کشی تعریف شده است، صورت داده است.

این نشریه انگلیسی افزود که رای ممتنع ایالات متحده آمریکا به قطعنامه شورای امنیت نشان‌دهنده ناامیدی فزاینده آمریکا از سرکشی نتانیاهو برای حمله به رفح و ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه به غزه است.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد
  • اسرائیل به انزوای کامل در جهان نزدیک شده است
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴