خوانندههای پاپ سولد اوت کردند / تهران منتظر بانی و یگانه
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۲۰۸۵
رکنا: کنسرتهای تابستانه چند چهره جذاب برای مخاطبان داشتند که باعث شد تمامی اجراهایشان سولد اوت شود.
در هفتهای که گذشت، موسیقی کشور دو چهره داشت؛ همایون شجریان و حمید هیراد. آنها هر دو برای مدتی در صدر خبرها قرار گرفتند و کارشان با واکنشهای مختلفی روبهرو شد، اما آنها چه کرده بودند؟ شجریان با توجه به شرایط اقتصادی کشور از برگزاری کنسرت خیابانی گفت: «سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش شهروند، در این میان، کنسرتهای تابستانه هم چند چهره جذاب برای مخاطبان داشتند که باعث شد تمامی اجراهایشان سولد اوت شود. حالا دیگر به سختی میتوان بلیت کنسرتهای محسن یگانه، بهنام بانی و محسن ابراهیمزاده را پیدا کرد. «به سختی» که میگوییم، دو معنی دارد: یا باید با یکی از اعضای گروه موردنظر فامیل دربیایید، یا اینکه بروید در بازار Store سیاه و بلیتها را با قیمتی بیشتر تهیه کنید!
سالن بالا!
«با خدا باش، پادشاهی کن. به لطف خدا و حمایت همیشگی شما عزیزان دلم بلیتهای کنسرت در ٦ روز به پایان رسید. خدا رو شکر میکنم. مدیون این حمایتهاتونم و تلاشمونو میکنیم که شرمندهتون نشیم و بتونیم در کنار هم شادترین شبهارو رقم بزنیم و بهترین خاطرات رو بسازیم. پرانرژی و در کنار هم میترکونیم. سالن بالا». بهنام بانی با این پُست در صفحه شخصیاش خبر از سولد اوتشدن اجراهایش داد. او حالا به جمع خوانندههای پرطرفدار پاپ پیوسته و بعید نیست باز هم اجراهایش سولد اوت شود. آخرینبار کنسرتاش برای روزهای ١٢، ١٣ و ١٤مرداد تمدید شد.
یادآوری چاپلین
محسن ابراهیمزاده ١٧ شهریور سال ١٣٦٦ در تربت حیدریه متولد شد. نخستینبار بهطور جدی صدایش در تیتراژ برنامه مهتاب از شبکه تهران شنیده شد. او در سال ٨٨ با آهنگ «هنوز وقتی میخندی» شناخته شد و حالا طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. برای همین کنسرتاش برای روزهای دوازدهم و بیستوچهارم مرداد تمدید و سولد اوت شد! ابراهیمزاده در آخرین پُست صفحهاش و در واکنش به اتفاقهای اخیر جملههایی از چارلی چاپلین گذاشت: «هیچ چیز در این جهان جاودانه نیست، حتی مشکلات و بدبیاریهای ما.»
همیشه «یگانه»
١٧، ١٨، ١٩، ٢٩، ... روزهای مرداد پشتسر هم به اجراهای محسن یگانه اختصاص پیدا میکند؛ اما باز هم آدمهایی پیدا میشوند که از اجرای او جا بمانند! یگانه از اردیبهشت به بعد اجرایی در تهران یا شهرهای دیگر نداشت و به نوعی در دوره استراحت به سر میبرد. او پیش از این وعده اجراهای جدید را داده بود. این خواننده برخلاف اغلب همکاران خود روال متفاوتی را پیش گرفته و هرسال فقط دو یا سه قطعه منتشر میکند. محسن یگانه تابستان ٩٦ قطعه «بعد تو» و اسفند سال گذشته هم قطعه «عبور» را به مخاطبانش ارایه کرد.
اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:
حمله 500 آشوبگر به حوزه علمیه
عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات
این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش
شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر
دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!
این اجساد بعد از مرگ مدلینگ شدند ! + عکس های تاسف آور
مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس
این معلم شیطان صفت دانش آموزان را بازیگران فیلم های مستهجن کرده بود! + عکس
حمله 4 مرد مسلح به خانه برج ساز و تاجر اینترنتی در شمال تهران + عکس
خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات
طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!
راز وصیتنامه زن مشهدی که خودش را کشت
زن تهرانی ، 6 خودروی مرد برج ساز را توقیف کرد! + عکس
منبع: رکنا
کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه اقتصادی بازار Store خواننده دانش آموزان متهم تهران توقیف کنسرت خانواده عکس فیلم تصاویر زندگی تلگرام دختر بازداشت من شهر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی
آفتابنیوز :
محسن هاشمی رفسنجانی نوشت: در یک ماه گذشته موضوعاتی که در کنار خطر جنگ با اسراییل موجب بیشترین توجه افکارعمومی و واکنش گسترده در شبکههای مجازی شد، میتوان با سه کلید واژه «قیطریه، ازگل و تلخ گوشت» نام برد که بهطور خلاصه «قات» نام مینهیم. به عبارت دیگر افکارعمومی با سه چالش دوقطبی ایجاد شده از سوی مسوولان و چهرههای سیاسی مواجه شدند و به آن واکنش قابل تامل نشان دادند که ناشی از عدم اقناع بود.
در موضوع نخست، شهرداری تهران تصمیم گرفت در بخشی از پارک قیطریه، مسجدی احداث کند که با موج منفی اهالی منطقه، نخبگان و افکار عمومی مواجه شد و کارزاری با حدود دویست هزار امضا تاکنون برای جلوگیری از آن توسط شهروندان آماده شده است.
ساخت مسجد در تهران امری طبیعی است به خصوص در دو دهه اخیر، صدها مسجد در تهران ساخته شده و تاکنون کسی با آنها مخالفت نکرده است، پس دلایل این واکنش افکار عمومی چیست؟ نخستین دلیل، انتظار از مدیریت شهری برای رسیدگی به اولویتهای شهروندان است، زمانی که ناوگان حملونقل عمومی تهران، به شدت با کمبود و فرسودگی مواجه است، سنگینی بار ترافیک کمر تهرانیها را شکسته، آلودگی هوا از بزرگترین عوامل مرگومیر در تهران به شمار میآید و اینها همه از وظایف بر زمین مانده مدیریت شهری است، چه اصراری بر ورود به ساخت مسجد در زمینی که گویا واقف آن اجازه نداده و در منطقهای برخوردار که گویا با وصیت خیر مسجدساز نیز سازگار نیست؟ و در محوطهای که گویا درختان با بن بالا وجود دارد؟!
دلیل دوم، خدشهدار شدن اعتماد عمومی به مدیریت بهینه است، بعضا دیده شده که با سوءاستفاده از تشکلهای عامالمنفعه یا خیریه، ساخت مساجد و حسینیهها، مراسم مذهبی و القاب معصومین تخلفات و رانتخواری انجام میشود و طبیعتا ذهنیت عمومی به استفاده دستگاههای حاکمیتی از این عناوین حساسیت پیدا کرده است.
دلیل سوم، کاهش حضور و تقاضای متدینین برای عبادات واجب در مساجد است، به نظر نسل جوان با دینزدگی دستوپنجه نرم میکند و طبق نظرسنجیها، آمار حضور جوانان و نوجوانان و حتی میانسالان در مساجد کاهشی است هر چند در مراسمهای جنبی و هیاتها افزایشی است.
در حالی که در شرایط فعلی همین پارک نمازخانه مناسب و البته بی رونقی دارد، باید نسل اهل مسجد بسازیم نه صرفا ساختمان مسجد.
در موضوع دوم، انتقال زمین حوزه علمیه ازگل به یکی از ائمه جمعه موقت تهران که اتفاقا بعد از رحلت آیتالله هاشمیرفسنجانی و به صورتی به جای ایشان منصوب شدند، مورد توجه و اعتراض افکار عمومی قرار گرفت، اینکه زمینی که برای استفاده عمومی وقف شده و بخشی از اراضی شهرداری، برای ساخت حوزه علمیه در منطقهای برخوردار واگذار شود، جای بررسی و تأمل دارد.
انتقال زمین به موسسهای خصوصی و خانوادگی نیز موجب اعتراض شهروندان شد، به خصوص که سوءتفاهمات برطرف نشد، چرا که ابتدا موضوع تکذیب و ادعای جعل امضا شد و سپس حضور و اثر انگشت و امضا پذیرفته شد، اما بعد افکارعمومی، رسانهها وخبرنگاران متهم شدند!
شهید مطهری در دهه چهل در مقالات و سخنرانیهای خود با موضوع سازمان روحانیت، نسبت به خطرات و پیامدهای دولتی شدن حوزههای علمیه و وابستگی آنها به حکومت، در کنار شهید بهشتی هشدار داده بودند و در دوره فعلی نیز اکثر مراجع زنده و در گذشته نظیر آیات صافیگلپایگانی، شبیریزنجانی، وحید خراسانی، علویبروجردی و... با رویکرد دولتی شدن حوزههای علمیه مخالف هستند که در مورد صرف بودجه عمومی کشور در حوزههاست، چه رسد به سوءاستفاده احتمالی از بیتالمال با نام مراکز دینی.
این رویکرد دقیقا ستون فقرات نهاد روحانیت در جامعه که استقلال و سلامت حوزه و مراکز دینی است را هدف قرار میدهد و به چالش کاهش مرجعیت اجتماعی نهاد روحانیت دامن میزند، بنابراین واکنش گسترده افکار عمومی نه فقط به تخلف در این موضوع، بلکه به رانتخواری احتمالی گذشته از بیتالمال به نام دین و حوزه باز میگشت.
در موضوع سوم، اظهارات یک منبری سیاسی دیگر در شبهای قدر در صداوسیما، موجب واکنش گسترده متدینین و افکار عمومی شد، این چهره رسول اکرم و امیرمومنان علیهما السلام را با صفت تلخ گوشت توصیف کرده بود و توضیحات مکرر وی نیز از تغییر نظر وی حکایت نمیکرد.
پیامبری متهم شد که به فرمان وحی، هدایایی برای نرمی دل مشرکان به عنوان مولفه قلوبهم، برای جذب آنان به اسلام میداد و با مومنین و اصحاب خود نیز با نهایت مهر و مدارا رفتار میکرد.
اصولا اظهاراتی از این طرز تفکر را میتوان در قالب گفتمان اسلام قدرت محور توصیف کرد، در برابر اسلام قدرت محور، اسلام اخلاق محور قرار دارد که اخلاق را مهمتر از قدرت و حتی به عنوان هدف بعثت پیامبر میداند.
نقش مردم در اسلام قدرت محور با اسلام اخلاق محور متفاوت است، در اسلام اخلاق محور، نظر برای مردم ملاک است، تحمیل و اجباری در دین نیست، نظر مردم در سرنوشت جامعه تعیینکننده است، اما در اسلام قدرت محور، نظر و برداشت و فتوای حاکم سرنوشت را تعیین میکند و مردم به جای حق انتخاب، تکلیف اطاعت دارند.
به نظر میرسد این دوگرایش، پایگاههای جدی در جامعه دارند، انتخابات گذشته که هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام در تهران ۶ درصد واجدین شرایط و در کشور شاید ۱۰ درصد جامعه را تشکیل دادند، نشان میدهد این برداشت افراطی از اسلام، چگونه پایگاه اجتماعی انقلاب که در دهههای گذشته بالاتر از دوسوم جامعه را تشکیل میداد، کوچک کرده و بزرگترین تهدید برای آینده انقلاب است، حتی تهدیدی بزرگتر از اسراییل.
منبع: روزنامه اعتماد