Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

هادی حجتی، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با گرامیداشت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، فلسفه اصلی جهاد دانشگاهی را مسائل فرهنگی، پژوهشی و علمی دانست و اظهارکرد: از آنجایی‌که جهاد دانشگاهی با ضرورت خودباوری علمی در کشور و به‌عنوان مرکزی برای اسلامی شدن دانشگاه جهت توسعه امور فرهنگی و شکوفایی استعدادهای جامعه برای رسیدن به خوداتکایی به‌وجود آمد و خود مولود انقلاب است، مطمئناً تأثیر گفتمان آن در صورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی و فرهنگی نخبه و ارتباط علمی آنان با جامعه و استفاده از برنامه‌های مصوب علمی و بومی می‌تواند خود نمادی از پشتیبانی وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به ساختار تشکیلاتی جهاد دانشگاهی و منعطف بودن و فرهنگی ـ پژوهشی بودن آن، این نهاد می‌تواند با ایجاد آمادگی فکری و افزایش دانش، بینش دینی و سیاسی در قشر جوان به مقابله با انحرافات فرهنگی و در حوزه پژوهش، تجاری‌سازی و فناوری با بهره‌گیری از توانایی‌های بالقوه جوانان و ارتباط ویژه‌ای که بین دانشگاه، صنعت و مولدهای اقتصادی جامعه ایجاد می‌کند، در رفع نیازهای کشور بسیار مؤثر است.
حجتی اضافه کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با تکیه بر توانایی‌ها و خودباوری خود تمامی فشارهای اقتصادی دشمن را رفع و تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند.
مدیرفرهنگی دانشگاه پیام‎نور لرستان خاطرنشان کرد: از آنجا که فلسفه اصلی جهاددانشگاهی مسائل فرهنگی و پژوهشی علمی است و لرستان هم به‌خاطر دارا بودن فیزیک مناسب جغرافیایی، قدمت تاریخی، دارا بودن تنوع‌های فرهنگی و قومی، آب و هوایی تقریباً متغیر و چهار فصل، منابع عظیم، نیروی انسانی جوان و توانمند بوده، این نهاد علمی می‌تواند با ارتباط مستقیم و مستمر علمی و تخصصی با بخش‌های سیاسی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و به‌ویژه جذب توریسم به صورت اکوتوریسم و ژئوتوریسم که اکنون جزو امور بسیار حائز اهمیت در دنیا است، ورود پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان فرهنگی جهاد دانشگاهی حجتی معاون پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهل سال خدمات علمی و فرهنگی استاد دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت هفته معلم و استاد که با حضور سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و اعضای هیأت علمی دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن افتتاح سالن جلسات استاد محمد سعید تسلیمی از مقام علمی ایشان قدردانی شد.

مقیمی در این مراسم، همدلی و همراهی اعضای هیأت علمی را یکی از نقاط قوت مدیریت دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران نام برد و با اشاره به شخصیت علمی و فضائل اخلاقی استاد تسلیمی، گفت: بیش از رفتار کلامی، رفتار غیرکلامی استاد تسلیمی به چشم می‌آید؛ چیزی که کمتر به آن پرداخته شده است.

مقیمی با تاکید بر منش استادی دکتر تسلیمی و تأثیر در زندگی دانشجویان، گفت: برخی رفتارها در مسیر تأثیر بسیاری دارد و نقطه عطف ایجاد می‌کند و این تأثیرگذاری در مسیر زندگی دانشجویان اهمیت دارد.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران بر تقویت مرجعیت و نقش تربیتی و اثرگذاری استادان تاکید کرد.

در این مراسم دکتر طاهر روشندل اربطانی رئیس دانشکدگان مدیریت، دکتر علی‌اکبر فرهنگی و دکتر آرین قلی‌پور درباره شخصیت علمی و فضائل اخلاقی دکتر تسلیمی سخنرانی کردند.
در این مراسم مدال نقره دانشگاه تهران و هدایایی از سوی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشکدگان مدیریت و رؤسای دانشکده‌های این دانشکدگان به دکتر تسلیمی اهدا شد.

کد خبر 6099470

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • تجلیل از چهل سال خدمات علمی و فرهنگی استاد دانشگاه تهران
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا